eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaO ładowaniu w samochodzieRe: O ładowaniu w samochodzie
  • Data: 2019-02-03 20:34:53
    Temat: Re: O ładowaniu w samochodzie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Sun, 3 Feb 2019 20:19:22 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Pan Mateusz Viste napisał:
    >>>>> Moj zwykly z PRL (trafo+mostek, a dokladnie to tylko 2 diody)
    >>>>> ma szczytowe napiecie 19V.
    >>>> Że się naiwnie zapytam - dlaczego dwie? Skoro mniej niż cztery,
    >>>> to rozumiem że ładowanie działa jednopołówkowo
    >>>
    >>> Nie, działa dwupołówkowo. W tamtych czasach często używane były
    >>> transformatory z odczepem w środku wtórnego uzwojenia i z dwiema
    >>> diodami prostowniczymi. Diody drogie wtedy były.
    >>
    >> Ach taki patent... Nie pomyślałbym. Sprytne te ludzie. :)
    >
    > To nie wynika ze sprytu, tylko z Tradycji. W technice lampowej był
    > to najbardziej rozsądny układ prostownika pełnokresowego -- duodioda
    > próżniowa i odpowieni transformator do tego. Dwie anody przy jedniej
    > katodzie -- to fraszka dla konstruktora.

    W praktyce to jednak byly dwie diody obok siebie.

    Tak czy inaczej - to kwestis stosunku ceny miedzi i krzemu, lub
    aluminium - bo mozna jedna diode i wiekszy kondensator :-)

    Ewentualnie innych czynnikow, jak np ilosc radiatorow, czy np
    przelaczania napiec.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: