  • Data: 2015-08-10 17:36:07
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 16:20:44 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Można o tym myśleć w węższym lub szerszym kontekscie. Biorąc pod uwagę
    > samą cenę jednej transakcji, to nieprzyzwoicie drogo.

    Hm, wydaje mi sie, ze przyzwoicie. W koncu - czemu FT mialby zaplacic
    nieprzyzwoicie drogo ? Dogadali sie decydenci i zyskiem podzielili po
    rowno ? Eee, to chyba nie ten przypadek, odwrotnie sie robi :-)

    Telekomunikacja byla wtedy na fali, wiec kupowalo sie nie tylko firme,
    ale i nadzieje na przyszlosc. Ktore firma ulatwiala - bo
    infrastrukture miala gotowa, przynajmniej z 75%.

    > Patrząc szerzej,
    > to tylko nieprzyzwoicie. Wzięto worek franków za jedną Telekomunikację,
    > ale nie patrzono jak uciekają setki worków z markami, dolarami, guldenami,
    > szylingami, funtami, złotówkami i czort wie czym jeszcze. Prywatyzowano

    No, ja bym to nazwal "wystawiono obywateli na żer FT".

    > bowiem setki i tysiące firm i firemek. Poszły za grosze, bo nikt wiecej
    > nie da za fabrykę w miejscu pozbawionym infrastruktury telekomunikacyjnej
    > i bez żadnej perspektywy na poprawę tego stanu.

    Hm, polemizowalbym. Fabryczka jesli stala, to telefon raczej miala.
    Jakos trzeba bylo dzwonic do Komitetu i Zjednoczenia.
    Moze troche za malo, moze byl problem z nowa linia, ale telefon byl.

    Problem dotyczyl raczej tych, co to nowe hale w polu sobie postawili.
    Dalej byl problem transmisji danych, choc tu sie TP poprawiala, tylko
    ceny jeszcze nie te.

    > W Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i podobnych miastach przez ostatnich
    > 25 lat stale się poprawia. Ale jest wiele miejsc, gdzie poprawia się
    > dopiero od kilkunastu lat, wcześniej się pogarszało. To w dużej mierze
    > skutek głupiej (ale tak właśnie zaplanowanej) polityki telekomunikacyjnej
    > lat dziewięćdziesiątych.

    Ale co proponujesz zrobic w 90-tych, aby bylo lepiej ?

    J.