  • Data: 2015-08-10 21:29:39
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 19:48:32 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Oni tez nie wiedzieli.

    > A to już, towarzysze, nie wasza sprawa. My może będziemy chcieli produkować
    > całkiem co innego. Hale nas mało interesują, postawimy nowe. Maszyny też
    > przywieziemy. Dla nas liczy się miejsce. No i wiecie, telefon też się liczy.

    No ale telefon jest.
    Tylko ze jak chcemu kupic miejsce, to chcemy zaplacic jak za miejsce,
    po cenie gruntu rolnego, a nie fabryki.
    I bardziej nam przeszkadza, ze tu sie jedzie 8h samochodem, bo o
    telefonie to nawet nie pomyslelismy, ze moze go nie byc :-)

    > Nie był wtedy IP.

    Ale na swiecie tez bylo z tym kiepsko, i klient X.25 chcial.

    > No więc zgadza się! Myśmy mieli z internetem wyrównane szanse. Wszyscy
    > tak samo zaczynali, od zera. Nie mamy więz żadnego usprawiedliwienia
    > dla tego sabotażu, jaki po 1995 roku wyprawiała tepsa.

    No nie wiem - co by zlego nie mowic, to najpierw wprowadzili 202122,
    potem HIS, potem neostrade - i to dzieki nim internet zawital pod
    strzechy.
    Owszem, dosc drogi byl...

    > Nie, wcale nie od ręki. A przede wszystkim nie wszędzie, tylko
    > w miejscach uprzywilejowanych, nieskażonych syndromem BMT.
    > A chodziło tylko o jedno -- ten telefon DZIAŁAŁ!

    Nie rozumiem. Co nie dzialalo na zwyklym telefonie ?

    > Tak, dokładnie to -- coś lepszego. To nam się mogło wydawać, że wrocławski
    > telefon "działa dobrze". Komertel był wydzieloną strefą numeracyjną (39),
    > obsłgiwaną przez centralę, w których nie było wybieraków o konstrukcji
    > barwnie opisanej przez kol. ACMM.

    Ja tam na te wybieraki nie narzekalem. Choc mozliwe ze juz mialem ...
    pentaconte komuna wybrala ?

    > Za granice dzwoniło się wybierając
    > numer kierunkowy (nie, w "normalnym telefonie" nie było to normalne).

    Hm, nie pamietam, ale kiedys wprowadzono automatyczny ruch MN, i to
    chyba nie bylo bardzo pozno.

    > Z zagraniecy też można było się *zawsze* dodzwonić.

    Musialbym stare dokumenty odszukac, kiedy ja dokladnie bylem w Anglii,
    ale z dodzwonieniem do domu problemu nie mialem. Choc oczywiscie
    niedobor lacz MM i MN mogl i tu sie odbic.
    Dalej - w 90 lub 91 nasz modem regularnie dzwonil do Danii i wymienial
    poczte i newsy przez uucp. A jeszcze w latach 80, tzn bardziej 89 czy
    88 ruszyl w Polsce Fidonet.

    Fakt, ze znajomy ktore wieksze biznesy z Niemcami krecil zainwestowal
    w dwie linie teleksowe - to bylo to, co dzialalo. Ale on mogl zaczynac
    nieco wczesniej.

    > W wielu miejscach widywałem na korbkę. Ale to mało ważny szczegół.

    Korbka rzuca sie w oczy. Wiec to jakies glebokie zadupie musialo byc.

    > Ale nie jedną tepsą. Dobry stan telefonii to efekt istniena sieci
    > komórkowych, w których tepsa nie miała nigdy znaczącej pozycji.
    > Ale starała się bruździć jak tylko się dało (w połączeniach
    > międzynarodowych, bo tylko tu mogła).

    Smiem twierdzic ze glownie tepsa, choc w pewnym momencie zrobila sie
    konkurencja MM ..

    > "Pewne problemy", "przejściowe trudności" oraz "okresowe niedobory"
    > -- to znakomicie wpisuje się w narrację na temat tej firmy.

    wieloletnich opoznien nie zlikwidujesz w rok, tysiecy km kabli nie
    polozysz. Szczegolnie jak im rozni tacy beda mowic "tu jest moje pole,
    idzcie sobie droge rozkopac" :-)

    > Chyba nie tak słynny, bo nie kojarzę.

    Teleturniej w bydgoskiej TVP, gdzie sie gralo w statki.
    No i mlodziez tak telefonowala, ze blokowali lacza Bydgoszczy.
    Cos tam sie nawet mowilo, ze im TP zablokowala telefon, ale to chyba
    niemozliwe, zeby TVP odcieli ...

    J.