  • Data: 2015-08-10 23:52:52
    Temat: Re: O konkurencji na rynku
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 10 Aug 2015 22:09:16 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):
    > Nie wiem jak wam to towarzysze wytłumczyć, chcemy żeby on dział jak
    > ten, no, u was na to "komertel" mówią. Powiedzieli, że tu takiego
    > nie założą.

    > Miejsce, to miejsce. A nie gleba. Na "miejsce" składa się wiele
    > rzeczy.

    Wiele, tania sila robocza, wykwalifikowane kadry, dobra droga, telefon
    oczywiscie tez, ale jak mowilismy - w oferowanej fabryce jest, a w
    szczerym polu ani telefonu, ani pradu, wody, kanalizacji.

    > Również to, że tu wszystko trzeba osiem godzin dowozić
    > samochodem, więc o zbyt nie ma co sie martwić.

    Oj panowie, jakbysmy mieli zbyt, to bysmy nie musieli tego sprzedawac.
    O zbyt musicie sie martwic sami - i wtedy sie troche liczy, ze
    ciezarowka jedzie 12h, ale bardziej, ze do wlasnej firmy jedzie caly
    dzien :-)

    Choc nie - TP przykladem, jest zbyt, a sprzedac chcemy. Ale drogo.

    > Powiedzny sobie szczerze -- ta cała transmisja danych przed IP,
    > to było zawracanie głowy.

    W Polsce byc moze, na swiecie to bylo i przed i po ... a chcemy nasz
    nowy zaklad do sieci korporacyjnej podlaczyc.

    IP na poziomie miedzynarodowym w sieci TP kulalo mocno - w NASK bylo
    troche lepiej.

    > 202122 wprowadili dla wykoszenia tych, co ośmielili się zarabiać na
    > internecie (sam żem miał z osiem modemów dostępowych) -- i w tym

    W komertelu, czy jakos nie bylo problemu z 8 liniami dobrej jakosci w
    zwyklym telefonie ?

    Wykoszenia ... byc moze. Klient tam jednak woli placic za impulsy niz
    za impulsy i internet. A i te impulsy o ile pamietam byly ciut lepsze
    - po 18 co 6 minut ?
    Ale czy nie lepiej by zarobili, gdyby tak nie kosili ? potrojnie - na
    impulsach, na braku inwestycji w sprzet, i na laczach do providerow.
    Moze jednak postanowili zrobic cos darmo dla publiki ... choc z dobrym
    zyskiem.

    > Tego naprawdę nie da się inaczej wytłumaczyć. Co nie działa we fiacie
    > 126p (A.D. 1990)? Weź tu człowieku tłumacz gościowi z Ameryki, że to
    > jest samochód, i że takie będzie miał we flocie wożącej zarząd i radę
    > nadzorczą.

    > Ja nawet miałem fiata 126p. I to własnie wtedy. Chyba trzy dni na niego
    > pracowałem (a on rupieć był stary).

    fiat 126p rozumiem - wyrob samochodopodobny. Ale telefon ?

    > Zrobiła się konkurencja GSM. I wygrała. Telefonia stacjonarna nigdy
    > u nas nie rozkwitła -- zanim się rozwinęła, to umarła (w Afryce też
    > było podobnie).

    Po trochu sie zgodze, z drugiej strony - jednak cos 12 mln linii
    mielismy. Z powodu cen GSM jeszcze przez pare lat nie stanowilo
    konkurencji. Az potanialo i stacjonarne faktycznie umieraja.

    > Wystarczyłoby kilka lat, góra kilkanaście, powiedzmy od 1989 do 2002.

    No i tak jakos bylo - linie abonenckie sie zbudowaly, centrale
    wymienily na cyfrowe, swiatlowody MM polozyly, nawet na internet
    przepustowosci starczylo ...

    > A, właśnie, w tamtej historii zabrakło pointy. Drogę rozkopali, kable
    > położyli. Właściwie nie drogę, bo to tylko miejsce na drogę. Ślad nawet
    > nie został po kopaniu. Do tej inwestycji nie podłączył się *NIKT*. To
    > musiało być robione ze środków jakiegoś programu telefonizacji wsi.

    No ba - we Wroclawiu z wielkim szumem zbudowali "Siec Multimedialna na
    Biskupinie" (taka dzielnica-osiedle). Bylo otwarcie, minister, bankiet
    nawet mam wrazenie ze dwa otwarcia.
    A pol roku pozniej kontrolnie zadzwonilem "macie taka siec - jak sie
    do niej podlaczyc?". Odsylali mnie chyba przez 10 osob, zanim trafilem
    na osobe na urlopie i sie poddalem :-)
    Ale pare lat pozniej chyba sie przydalo - rozprowadzili telewizje po
    osiedlu. A teraz to moze i do internetu sie przydaje.

    > Teraz sobie przypomniałem, że coś takiego było. No cóż strefa 52 ani 22
    > to nie był komertel.

    no coz, brak laczy MM, to pewnie i na komertel BMT.
    Ale ... przed programem nikt nie narzekal, ze za malo :-)

    J.