    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <15cn5j02u7bil$.10a1jzrybgliw.dlg@40tude.net>
    Date: Mon, 10 Aug 2015 16:20:44 +0200

    Pan J.F. napisał:

    > Ale masz na mysli tylko cene sprzedazy ? Mozna to i tak ujac.
    >
    > Czy kontekst szerszy ... no coz, w zasadzie racja, nieprzyzwoicie,
    > a potem wszyscy za to zaplacilismy.

    Można o tym myśleć w węższym lub szerszym kontekscie. Biorąc pod uwagę
    samą cenę jednej transakcji, to nieprzyzwoicie drogo. Patrząc szerzej,
    to tylko nieprzyzwoicie. Wzięto worek franków za jedną Telekomunikację,
    ale nie patrzono jak uciekają setki worków z markami, dolarami, guldenami,
    szylingami, funtami, złotówkami i czort wie czym jeszcze. Prywatyzowano
    bowiem setki i tysiące firm i firemek. Poszły za grosze, bo nikt wiecej
    nie da za fabrykę w miejscu pozbawionym infrastruktury telekomunikacyjnej
    i bez żadnej perspektywy na poprawę tego stanu.

    W Warszawie, Wrocławiu, Krakowie i podobnych miastach przez ostatnich
    25 lat stale się poprawia. Ale jest wiele miejsc, gdzie poprawia się
    dopiero od kilkunastu lat, wcześniej się pogarszało. To w dużej mierze
    skutek głupiej (ale tak właśnie zaplanowanej) polityki telekomunikacyjnej
    lat dziewięćdziesiątych.

    --
    Jarek