    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: O konkurencji na rynku
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Mon, 10 Aug 2015 13:14:47 +0200

    Dnia Sun, 9 Aug 2015 12:10:11 +0200, ACMM-033 napisał(a):

    > Wszystko, co dałem radę. Wyszło mi, że może moja centrala sama nie
    > udźwignęła by tego, ale, jakby pozostałe centrale wrzucić do tego wora, to
    > poniżej 10% zysku już na czysto, wystarczyło by do pokrycia całego majątku,
    > amortyzacji, kwiatków dla p. Basi sprzątaczki, dziwek dla p. Prezesa,
    > porządnego socjalu dla całej załogi.

    IMO - cos zle policzyles. Czy np wartosc amortyzacji wziales od
    ksiegowej, a ona uwzgledniala ceny sprzed inflacji.

    Swego czasu mowilo sie np ze koszt jednego portu abonenckiego na
    nowoczesnej centrali to ~1500$. Nie wiem - moze TP potrafila
    wynegocjowac cene 500$, ale te 1500$ rozlozone na 10 lat to 12.5$
    miesiecznie. Dolar byl kiedys drozszy, wiec powiedzmy ze 50zl/mc.
    Centrala moze dluzej wytrzyma, a moze nie, bo przyjdzie ja zastapic
    jeszcze lepsza, odsetki bankowe trzeba placic.

    Z drugiej strony - UKE wyliczylo koszt WRL na 18zl/mc.
    Przyjmijmy, ze to uzasadnione, no to przy abonamentach rzedu 40-60zl,
    TP istotnie dobrze zarabiala ...

    > W przypadku mojej jednej centrali
    > wyszło mi, że konkretnie, mój pracodawca, kiedyś GUTM, później CRiT,
    > utrzymałby się w całości z tej jednej centrali, pokryłby koszty wszystkich
    > mediów i podatków... Co więc z resztą zarobionej kasy?

    > Nie robiłem w końcowych centralach, więc nawet nie wnikałem,

    czyli policzyles centrale MM ?
    Tam istotnie wyniki mogly byc inne, ale trzeba doliczyc koszta wielu
    kabli. A teraz ... ceny polaczen w calym kraju takie same, to taka
    centrala same straty przynosi :-)

    > Ale nie wyszło mi, żeby i tego nie dało się pokryć.

    No coz, nie wiem po ile TP kupuje kable hurtem, ale dobre kable w
    detalu sa raczej drogie ...

    > To polityka, a co to jest polityka, to wolę nie rozmyślać, sprawy urzędowe.
    > A tego nie cierpię...

    Ja tu na razie o ekonomii :-)

    > Tylko, żeby tego nie rozdrobnić zbytnio, bo to też nie będzie dobre.

    Dlatego tylko na dwie.

    > Ja i tak tego "nie kum-kum-am"...
    > Pewnie i tak byłu tu i tam dmuchanie nie w te otwory, co trzeba. A i tak
    > ktoś pewnie zakulisowo zgarnął kasę i śmiał się z wydymanych.

    Mozliwe. Tak czy inaczej - jesli spojrzec na cene akcjii, to FT do nas
    dolozyl.

    J.