eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyO co chodzi ze sportowymi silnikami?Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
  • Data: 2018-10-08 10:57:06
    Temat: Re: O co chodzi ze sportowymi silnikami?
    Od: ks <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2018.10.05 o 17:02, Marek S pisze:
    > W dniu 2018-10-05 o 11:33, ks pisze:
    >
    >> co się dziwisz, jak on ma 700 Nm w szerokim zakresie (od 1200 obr./min).
    >> Jeszcze raz się powtórzę, że  przyspiesza się momentem, a nie mocą...
    >
    > Czyli mówisz coś dokładnie odwrotnego niż Tomek... ehhh
    >
    >
    nie odwrotnie, bo to są wielkości powiązane wprost ze sobą. Ja uważam, że z
    racji działania silnika (wybuch->tłok->siła na ramieniu korbowodu) to moment
    jest podstawową jednostką, a moc pochodną. Pomyśl tak, że skoro moc = obroty *
    moment, to jak ruszasz z miejsca, to masz wrzucony 1 bieg i rozpędzasz się przez
    wzrost obrotów silnika. Jak masz zadane obroty, np 1000, to moc w tym momencie
    ma wartość zależną od momentu. Więc moc większą dla konkretnych obrotów (nie max
    obrotów, tylko dla tych konkretnych), będzie miał ten pojazd, który ma większy
    moment w tym miejscu. Gdyby były dwa identyczne samochody z różnym tylko
    momentem obrotowym, to szybciej by się rozpędzał ten z większym (oczywiście
    jeśli pozostałe przełożenia były by takie same, bo realnie nie są, bo producent
    dostosuje je do optymalnego wykorzystania momentu). Dwa silniki w tej samej
    technologii będą mieś obroty max podobne, więc moc max wyjdzie większa dla tego
    z większym momentem i oczywiście w folderku reklamowym będzie auto miało wiekszą
    moc i każdy będzie wiedział, że jest szybsze :) Ale jak się porówna disela z
    benzyna, to diesel ma z natury większy moment a obroty max mniejsze, więc ma na
    papierze mniejszą moc max, ale jak ma moc podobna do benzyny, to właściwie to
    jest mocniejszy do tych 4500obr +-1,5 raza. Więc jak pokombinujesz z
    przełożeniami po drodze od silnika na koła, to juz nie jest tak prosto. Np jak
    połączysz 9 biegowy automat z diselem i porównasz do 5 biegowego manuala z
    benzyną, to może się okazać, że w zakresie 0-200km/h cały czas diesel ma np 10%
    wiekszy moment obrotowy na kołach (po tych wszystkich przełożeniach, które są po
    drodze), i w rezultacie będzie szybciej się rozpędzał.
    pozdrawiam Krzysiek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: