  • Data: 2013-03-05 01:47:44
    Temat: Re: Nowy polski procesor
    Od: Michoo <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 04.03.2013 15:25, JDX wrote:
    > On 2013-03-04 14:37, Michoo wrote:
    > [...]
    > Może dlatego, że nie do każdego zastosowania potrzeba "wyczynowego" MCU,
    > a implementacja takiego soft core'a w FPGA/ASIC potrzebuje mniej
    > lcell-i/krzemu przez co jest tańsza.

    Open RISC - 32bitowa kobyła z wydajnością 1DMIPS/MHz zajmuje 4k LUTów w
    domyślnej i 2.4k w minimalnej konfiguracji. Działa toto na 125MHz.

    MicroBlaze odpalałem na 100MHz i odp zajmował coś pod 3.5k LUTów razem z
    MMU, kontrolerem DDR i ethernetem.

    Z opisu wyczytałem, że jest bardzo niskie zużycie energii - to może być
    niezłym atutem, ale ciągle nie rozumiem "dlaczego".

    "Najszybszy 8051" brzmi dla mnie jak "zrobiliśmy nowoczesną, wojskową
    katapultę o największym zasięgu - 10 razy większy od tworów ze
    starożytności".

    P.S.
    Z opisu wynika, że będzie toto miało 8MB flasha - ciekawe jak jest to
    adresowane, że kod jest kompatybilny z 8051.

    Michoo