-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Nowe opony, a oś
Date: Fri, 08 Apr 2011 20:54:25 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 57
Message-ID: <innll1$h72$1@news.onet.pl>
References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
<tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
<3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
<q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
<8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
<zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
<s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
<149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
<1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
<injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
<inm8o1$kao$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302288865 17634 83.16.130.26 (8 Apr 2011 18:54:25 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 18:54:25 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
In-Reply-To: <inm8o1$kao$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361213
[ ukryj nagłówki ]On 2011-04-08 08:07, Kuba (aka cita) wrote:
>
> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
> wiadomości news:inl0be$bij$1@news.onet.pl...
>> Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
>> Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
>> którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
>
> jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył
> poślizgów i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany
> poślizg przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden
> taki kierowca nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg
> okliczności i ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.
Nie twierdzę, że wyjdzie z poślizgu - twierdzę, że będzie miał większe
szanse i tak samo większą szansę na mniejsze obrażenia (walenie przodem
vs walenie w bok)
>> Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
>> np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc
>> się po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już
>> dość słuchania teoretyków :-)
>
> Ty sie nie bój o moją praktyke w jeżdzeniu ze słabą przyczepnością, ani
> o przerobienie różnych sytuacji na drodze - tych z mojej i nie mojej
> winy. Też byłem młody i głupi jeżdząc zbyt mocnymi samochodami ;-)
Nie chodzi o sytuacje na drodze ani o słabą przyczepność samą w sobie -
chodzi o omawianą konfigurację: różne opony na różnych osiach - rożnie w
przyczepności w zależności od warunków bywają czasem bardzo duże. Żeby
już nie pisać o tym, że w sporcie amatorskim tanim sposobem na
wpłynięcie na balans samochodu jest właśnie dokonywane konfiguracją opon.
> Stąd własnie takie moje podejście do tematu opon i tak jak już pisalem i
> podkręslam - to moje własne przyzwyczajenia, obserwacje i odczucia.
> ps. co by jednak nie bylo tak już całkiem subiektywnie - to nawet Bielak
> ostatnio jako koronny argument zakładania lepszych opon na tył podawał w
> zasadzie tylko i wyłacznie to, ze jak już ktoś wypadnie z drogi to
> lepiej zeby walił przodem, niż tyłem.
Nie tyłem - BOKIEM! a to bardzo duża różnica.
<ciach>
> W warunkach letnich czy opona z przodu będzie miala 4mm a z tyłu 6 mm
> lub odwrotnie - ma minimalne znaczenie.
Zapominasz o tym, że oprócz różnicy w wysokości bieżnika mówimy o
różnych oponach (produent, model). Tomek bardzo dobrze opisał efekty...
> WIększe różnice powinny być
> powodem dyskusji na zupełnie inny temat i być moze nie ma pms a na
To Twoje zdanie. Moje jest takie: sprawdź praktycznie a się przekonasz :-)
--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik
Następne wpisy z tego wątku
- 08.04.11 20:57 Tomasz Pyra
- 08.04.11 21:03 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:20 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:33 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 08.04.11 21:38 J.F.
- 08.04.11 21:40 Artur Maśląg
- 08.04.11 21:51 Marcin 'Yans' Bazarnik
- 09.04.11 05:46 JAM
- 09.04.11 10:00 Tomasz Pyra
- 09.04.11 12:11 Robert Rędziak
- 09.04.11 19:33 Artur Maśląg
- 09.04.11 19:58 JAM
- 09.04.11 21:17 J.F.
- 09.04.11 22:43 Tomasz Pyra
- 09.04.11 23:56 Marcin \"Kenickie\" Mydlak
Najnowsze wątki z tej grupy
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
Najnowsze wątki
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-21 Re: Dla mr. J.F`a, Trybuna i Wiesiaczka którzy "troszczą" się o państwowe i u których 0 pragmatyzmu
- 2024-11-20 "betamaxy" i inne voip-y dzisiaj
- 2024-11-21 Strach się bać
- 2024-11-21 Koniec smrodów
- 2024-11-20 Krematorium
- 2024-11-20 Taki tam szkolny problem...
- 2024-11-20 LIR2032 a ML2032
- 2024-11-20 SmartWatch Multimetr bezprzewodowy
- 2024-11-21 Środa Wielkopolska => Konsultant SAP <=
- 2024-11-21 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-21 Wrocław => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-21 Kraków => Lead Java EE Developer <=
- 2024-11-21 Karlino => Konsultant wewnętrzny SAP (FI/CO) <=