eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNowe opony, a ośRe: Nowe opony, a oś
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
    STED!not-for-mail
    From: Marcin 'Yans' Bazarnik <t...@s...won>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nowe opony, a oś
    Date: Fri, 08 Apr 2011 20:54:25 +0200
    Organization: http://onet.pl
    Lines: 57
    Message-ID: <innll1$h72$1@news.onet.pl>
    References: <inei20$b4k$1@sunflower.man.poznan.pl> <inenpn$q9$3@inews.gazeta.pl>
    <tyqixdzyv04j$.dlg@lepper.institute.com> <inet11$hl7$1@inews.gazeta.pl>
    <3zdgueoiwiht$.dlg@lepper.institute.com> <inf30b$7ok$1@inews.gazeta.pl>
    <q...@l...institute.com> <inf3po$9pi$1@inews.gazeta.pl>
    <8...@l...institute.com> <inf5r8$h31$1@inews.gazeta.pl>
    <zp4hzsxmz881$.dlg@lepper.institute.com> <infd6t$9gq$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@l...institute.com> <h...@b...softax.pl>
    <149c9zsrarer8$.dlg@lepper.institute.com> <inhls1$dc$1@news.onet.pl>
    <1...@l...institute.com> <inijp4$tvf$1@news.onet.pl>
    <injlvd$bbj$1@inews.gazeta.pl> <inl0be$bij$1@news.onet.pl>
    <inm8o1$kao$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: afa26.internetdsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1302288865 17634 83.16.130.26 (8 Apr 2011 18:54:25 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 8 Apr 2011 18:54:25 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.9.2.15)
    Gecko/20110303 Lightning/1.0b2 Thunderbird/3.1.9
    In-Reply-To: <inm8o1$kao$1@inews.gazeta.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361213
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2011-04-08 08:07, Kuba (aka cita) wrote:
    >
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <t...@s...won> napisał w
    > wiadomości news:inl0be$bij$1@news.onet.pl...
    >> Piszesz, że swojego punktu widzenia - nie neguję Twojego podejścia.
    >> Zastanów się jednak co jest bezpieczniejsze dla TYPOWEGO kierowcy,
    >> którego umiejętności są raczej niezbyt duże.
    >
    > jesli jako 'typowy kierowca' okreslamy takiego, ktory nie ćwiczył
    > poślizgów i który nie miał jeszcze okazji wpaść w nagły i niespodziewany
    > poślizg przynajmniej kilka razy w życiu to śmiem tweirdziż, ze żaden
    > taki kierowca nie wyprowadzi auta z dowolnego poślizgu, chyba, ze zbieg
    > okliczności i ogromna porcja szcześcia zrobi to za niego.

    Nie twierdzę, że wyjdzie z poślizgu - twierdzę, że będzie miał większe
    szanse i tak samo większą szansę na mniejsze obrażenia (walenie przodem
    vs walenie w bok)

    >> Spróbuj równiez sam: założ nowe przyzwoite opony na przód a następnie
    >> np. zimówki na tył (aby podkreślić efekt) i pojeździj (nie gramoląc
    >> się po zakrętach)... popróbuj hamowanie - przekonasz się :-) Mam już
    >> dość słuchania teoretyków :-)
    >
    > Ty sie nie bój o moją praktyke w jeżdzeniu ze słabą przyczepnością, ani
    > o przerobienie różnych sytuacji na drodze - tych z mojej i nie mojej
    > winy. Też byłem młody i głupi jeżdząc zbyt mocnymi samochodami ;-)

    Nie chodzi o sytuacje na drodze ani o słabą przyczepność samą w sobie -
    chodzi o omawianą konfigurację: różne opony na różnych osiach - rożnie w
    przyczepności w zależności od warunków bywają czasem bardzo duże. Żeby
    już nie pisać o tym, że w sporcie amatorskim tanim sposobem na
    wpłynięcie na balans samochodu jest właśnie dokonywane konfiguracją opon.

    > Stąd własnie takie moje podejście do tematu opon i tak jak już pisalem i
    > podkręslam - to moje własne przyzwyczajenia, obserwacje i odczucia.
    > ps. co by jednak nie bylo tak już całkiem subiektywnie - to nawet Bielak
    > ostatnio jako koronny argument zakładania lepszych opon na tył podawał w
    > zasadzie tylko i wyłacznie to, ze jak już ktoś wypadnie z drogi to
    > lepiej zeby walił przodem, niż tyłem.

    Nie tyłem - BOKIEM! a to bardzo duża różnica.

    <ciach>
    > W warunkach letnich czy opona z przodu będzie miala 4mm a z tyłu 6 mm
    > lub odwrotnie - ma minimalne znaczenie.

    Zapominasz o tym, że oprócz różnicy w wysokości bieżnika mówimy o
    różnych oponach (produent, model). Tomek bardzo dobrze opisał efekty...

    > WIększe różnice powinny być
    > powodem dyskusji na zupełnie inny temat i być moze nie ma pms a na

    To Twoje zdanie. Moje jest takie: sprawdź praktycznie a się przekonasz :-)

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: