  • Data: 2010-05-15 02:12:28
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: złoty <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ale to jest siedemset osiemnaste rozważanie kategorii "jajko
    > czy kura" :)
    > Rozważ - jak już ktoś napisał - skąd mieliby się wziąć "cfaniaki",
    > jakby *wszyscy* kierowcy stosowali zamek *zawsze* kiedy można?
    > Przecież pasy byłyby zawsze zajęte (przez "normalnych").

    hmm..nie gniewaj sie ale za duzo to ty chyba nie jezdzisz. Podsuwam
    obserwacje z PL:
    zalozenie: lewy pas sie konczy. Na prawym pasie przewaznie stoja
    ciezarowki. Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko
    zanim ciezarowka ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem
    4 osobowki z lewego (przy okazji skutkujac gwaltownym hamowaniem tejze
    ciezarowki by nie rozwalic ostatniego wciskajacego sie). Druga sprawa:
    dosc czesto widze, iz auta (zazwyczaj osobowki) stojace na prawym na
    koncu kolejki stwierdzaja, iz nie beda frajerami i wyprzedza sobie
    pare/parenascie aut zmieniajac pas na lewy. Zazwyczaj stojac przy koncu
    lewego pasa peroruja potem na CB o kulturze i europejskosci idei "zamka"
    (sic!). Trzecia sprawa: na przykladzie wylotowki z Krakowa na Zakopane
    (tuz za obwodnica): sa 3 pasy. Srodkowy pas jest "tym wlasciwym".
    Pierwszy konczy sie prawy. Potem za jakies..hmm..no nie wiem..powiedzmy,
    iz 50 metrow dalej konczy sie lewy. Zastanow sie ile bedziesz stal na
    pasie z pierwszenstwem (srodkowym), gdy wszyscy zastosuja idee zamka a
    ty jestes powiedzmy 50-ty na srodkowym pasie. Dla ulatwienia dodam, iz
    na tym srodkowym stoi duzo ciezarowek z uwagi na problemy z wcisnieciem
    sie pozniej z pobocznych pasow. Zwlaszcza, gdy wpuszczony z konczacego
    sie wczesniej pasa prawego zazwyczaj odczuwa potrzebe wpuszczenia przed
    siebie tez aut z lewego pasa..
    Bezwzgledni wyznawcy idei zamka zapominaja czesto tez o jeszcze jedym
    fakcie. Podnosza problem pojazdow pragnacych skrecic przed zwezka w
    prawo. A co z pojazdami, ktore pragna przed zwezka w lewo a nie moga,
    gdyz lewy jest zapchany wyznawcami zamka? Gdyby nie oni, planujacy skret
    w lewo mogliby bez problemu jadac "pustym" lewym pasem dojechac do
    skretu.. ;)

    > Tak nieszczęśliwie się składa, że w polskich przepisach nie ma
    > szczególnego "wsparcia" dla zamka,

    ..i bardzo dobrze, ze jest jak jest. Prawo polskie jest dobre i nie ma
    sensu w nim znowu mieszac. Wbrew pogladom Juranda uwazam, iz nie
    wszystko co sie sprawdza na zachodzie sprawdzi sie i w PL.
    Niestety..Slowianie maja cwaniactwo we krwi i nawet przy super prawie
    beda kombinowac i patrzec jak tu "innych wyrypac" (przykre ale
    prawdziwe). Jestem zwolennikiem prawa, gdzie pojazd z konczacego sie
    pasa musi zdac sie na kulture kierowcy pojazdu na pasie "niekonczacym
    sie". A jednoczesnie propagowac w mediach (a nie wymuszac prawnie)
    zasady "zamka". Zzymanie sie na "blokersow" jak ich nazywac tez jest
    bez sensu. Bo to wlasnie oni dbaja o rowne tempo posuwania sie obu pasow
    i plynne "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to
    "wyznawcom zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam
    aut? ;)
    Gdyby ktos pytal: nie - nie jestem przeciwnikiem idei zamka. Ale w PL sa
    sytuacje\miejsca, gdy "zamek" jest jedynie slusznym rozwiazaniem i
    ..dziala. A sa i takie sytuacjemiejsca, ze zamek sie kompletnie nie
    sprawdza i prowadzi do patologii.

    A.