  • Data: 2010-05-15 00:19:06
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:hsjn5r$kq7$1@news.onet.pl...
    > Tylko ze to bardzo zly przyklad. Bo gdzies tam z tylu jest ktos jadacy w
    > prawo i klnie na chamow co mu korek robia.

    Nieprawda. Ten, który będzie chciał jechać w prawo stoi ciagle na
    skrzyżowaniu, bo zablokował go koleś, który zmienia pas na samym początku
    jezdni za skrzyżowaniem. Gdyby ludzie wykorzystali ten pas w całości i
    jechali na zamek, ten skręcający w prawo wjechałby na tą część ulicy,
    potoczył się i po kilkudziesięciu metrach pojechał już pasem do prawoskrętu.
    Pomijam już fakt, że Ci bardziej myślący przysuwają się do lewej linii
    przerywanej i Ci skręcający w prawo (w osobówkach) mogą koło nich
    przejechać. Wystarczy chcieć.

    To jest to miejsce: http://tiny.pl/htt3k (co prawda na zumi mają stare
    zdjęcie, robione podczas remontu torowiska, ale widać to co trzeba. Nie ma
    teraz tej żółtej wyspy na środku skrzyżowania).

    Spora część "agentów" próbuje się wciskać już na wysokości przejścia dla
    pieszych. Reszta mędrków robi to na odcinku między pasami, a początkiem
    przystanku autobusowego. Reszta tego pasa, aż do pierwszej strzałki
    informującej o nakazie skrętu w prawo często stoi niewykorzystana lub co
    kilkanaście metrów stoi samochód usiłujący się wepchnąć na pas do jazdy
    prosto, przez co ta część korka tylko się wydłuża, a kierowcy na tym odcinku
    praktycznie stoją w miejscu (w sumie ze swojej winy, bo wpuszczają tych
    wpychających się).
    Kiedy trafia się grupa kierowców nie bojących się pojechać kawałek dalej tym
    prawym pasem (albo jak stoi policjant i każe podjechać dalej, żeby ruch ze
    skrzyżowania mógł zjechać), wtedy skrzyżowanie nagle robi się przejezdne, ci
    wjeżdżający z prawej strony płynnie włączają się do ruchu i ogólnie ruch
    jest spokojniejszy i płynniejszy. Wystarczy jeden wpychacz i nagle
    skrzyżowanie stoi, tramwaje nie mogą zjechać i zaczyna się totalny chaos.

    Od razu zaznaczę, że niestety całkiem spora grupa buraków jedzie
    prawoskrętem aż do wyspy i dopiero tam zmienia pas, ale dla nich mam zawsze
    klakson w gotowości i parę ciepłych słów ;-)

    Pozdrawiam
    Czabu