  • Data: 2010-05-15 11:32:36
    Temat: Re: Nowa moda - blokowanie pasa
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 May 2010, złoty wrote:

    > hmm..nie gniewaj sie ale za duzo to ty chyba nie jezdzisz. Podsuwam
    > obserwacje z PL:

    Ależ ja właśnie te obserwacje z .pl znam.

    > Uwzgledniajac nawet jazde do konca lewym pasem, nierzadko zanim ciezarowka
    > ruszy zdazy "wcisnac sie" przed nia 2-3..a nawet czasem 4 osobowki z lewego

    No i to jest właśnie *zaprzeczenie* idei pasa.
    Takie cóś powinno być karalne, równie karalne jak blokowanie pasa.
    Z braku przepisów jedyną możliwą "karą" jest przywalenie we wciskaczy.

    > (zazwyczaj osobowki) stojace na prawym na koncu kolejki stwierdzaja, iz nie
    > beda frajerami i wyprzedza sobie pare/parenascie aut zmieniajac pas na lewy.

    ...zwracałem uwagę, że jest to możliwe *TYLKO* dlatego, że *istotna*
    większość *nie* stosuje zasady zamka.
    Jakby stosowali, to nie dało by się "wyprzedzić kilkunastu aut".

    > Zazwyczaj stojac przy koncu lewego pasa peroruja potem na CB o kulturze
    > i europejskosci idei "zamka" (sic!)

    No i mają przeciw sobie polskie prawo :>

    > idee zamka a ty jestes powiedzmy 50-ty na srodkowym pasie. Dla ulatwienia
    > dodam, iz na tym srodkowym stoi duzo ciezarowek

    No to w przypadku stosowania zamka właśnie ten pas pojedzie "w metrach
    najszybciej".
    Popatrz na to co sam piszesz: problemem *zawsze* jest *nie* stosowanie
    zasady zamka. Również na samym zwężeniu (przez wciskanie się z jednego
    pasa kilku pod rząd).

    > Bezwzgledni wyznawcy idei zamka zapominaja czesto tez o jeszcze jedym fakcie.
    > Podnosza problem pojazdow pragnacych skrecic przed zwezka w prawo.

    Ale to nie do mnie.
    Albo nie jestem "bezwzględny" albo cós, ale nic takiego nie podnosiłem.
    A co do praktyki, to na "jedynce" widzę że jak skręcający jedzie
    poboczem to nikt się nie burzy.

    > ..i bardzo dobrze, ze jest jak jest.

    Bardzo źle.
    Bo nie ma *żadnej* "wytycznej" które miejsce jest dobre do "zajęcia
    miejsca" (przy zamku wiadomo - tuż przed zwężeniem lub w miejscu
    oznakowanym, tak jak przy STOP na skrzyżowaniu) wskutek czego
    właśnie *pojawia się* miejsce zarówno do oskarżeń o cwaniactwo
    jak i samego cwaniactwa.

    > Prawo polskie jest dobre

    Wywołałeś uśmiech na twarzy, podziękowania :D

    > sprawdza na zachodzie sprawdzi sie i w PL. Niestety..Slowianie maja
    > cwaniactwo we krwi i nawet przy super prawie beda kombinowac

    Ale zamek to znakomicie UTRUDNIA.
    I od tego trzeba zacząć (utrudnienia cwaniactwa przez przepisy,
    a nie samowolnie *wbrew* przepisom).

    > plynne "zazebianie" sie zamka przed zwezka. No a - jak mniemam - o to
    > "wyznawcom zamka" chodzi..a nie nie o wyprzedzenie po cichutku ilustam aut?
    > ;)

    Takoż mniemam.
    Niemniej zdaję sobie sprawę, że takie założenie stoi w poprzek co
    poniektórym "dynamicznym", którzy woleliby swoje pole position ;>
    Faktu to nie zmieni - trzymanie się tezy którą przedstawiłeś, czyli
    nie danie *prawnych* środków do wymuszania zamka, będzie jedynie
    utrwalało przekonanie iż jazda lewym jest złem oraz prowokować
    dyskusję, czy zjazd na jeden pas powinien mieć miejsce 500m
    wcześniej, 5 km wcześniej czy dwa skrzyżowania wcześniej.
    No i dawało dalej szansę na omijanie pustym pasem w sposób
    dający "zysk czasu" (zupełnie nie na miejscu).

    > Gdyby ktos pytal: nie - nie jestem przeciwnikiem idei zamka.

    Skoro Twoje argumenty *praktycznie* sprowadzają się do jego
    rozbijania, to jesteś.

    pzdr, Gotfryd