  • 101. Data: 2010-09-04 18:39:16
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@s...com>

    Dnia 04.09.2010 Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> napisał/a:

    > Widziałeś gdzieś drukarkę z białym tuszem? We wszelkich znanych mi
    > rozwiazaniach tusz służył do zmniejszenia współczynnika odbicia dla światła
    > o określonym widmie. Jeśłi znasz przykład drukarki do wydruków
    > fotograficznych z tuszem zwiększajacym współczynnik odbicia - podaj proszę
    > jakiś link.

    Nie, ale widziałem takie coś np do drukowania na tekstyliach, np białym
    po czarnej koszulce. Obawiam się że dość prosto szłobyto zmusić do druku
    na papierze :) może nie toaletowym, ale na normalnym bez problemu.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 102. Data: 2010-09-04 18:39:29
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:
    > Wydaje mi się, żę rozmawiamy o przypadkach odbitek lub wydruków
    > fotograficznych. Na papierze toaletowym raczej odbitek nie zrobisz (ze
    > względu na zapychanie kanalizacji jest on wykonywany tak, aby szybko
    > rozkładał się w wodzie). W przypadku wydruków - we wszelkich znanych mi
    > urządzeniach do wydruku fotografii nanoszone tusze zmniejszały
    > współczynniki
    > odbicia światła. Nie znam żadnego przypadku w którym tusz by taki
    > współczynnik zwiększał. Dlatego rozsądnym wydaje mi się przyjęcie, że
    > maksymalny uzyskiwany na odbitce współczynnik odbicia pokrywa się z
> [...]

    Wróć proszę do postu w którym pierwszy raz został poruszony temat tego
    nieszczęsnego papieru toaletowego. Ja nie twierdzę, że papier toaletowy
    nadaje sie do wydruków zdjęć. Nie zgadzam się jedynie ze twierdzeniem, że
    nie można na papierze toaletowym przedstawić obrazu o szerokim zakresie
    dynamiki, gdy ma się do dyspozycji odpowiednie farby.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 103. Data: 2010-09-04 18:50:34
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    Marek Wyszomirski wrote:

    > Przy założeniu, ze drukarka będzie nanosiłą tę białą farbę - a takich
    > drukarek do fotografii o ile wiem nie ma. Odrzucam założenie, że można
    > przed
    > drukowaniem pokryć papier farbą gdyz wówczas de facto drukowałbyś nie na
    > papierze a na warstwie farby.

    W wątku został poruszony temat, jak można by na papierze pokazać obraz o
    szerokim zakresie dynamiki. Obecnie takiego obrazu bez kompresji pokazać się
    nie da i to niezależnie od tego jaki super będzie papier. Aby uzyskać taki
    obraz trzeba by zmienić coś w obecnym procesie wydruku (najlepiej tusze),
    więc nie ma co się powoływać na stan obecny.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 104. Data: 2010-09-04 19:15:37
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sergiusz Rozanski" <w...@s...com> napisał:

    > Nie, ale widziałem takie coś np do drukowania na tekstyliach, np białym
    > po czarnej koszulce. Obawiam się że dość prosto szłobyto zmusić do druku
    > na papierze :) może nie toaletowym, ale na normalnym bez problemu.

    Fakt, białe wydruki na czarnych koszulkach widziałem. Na ile proste byłoby
    zmuszenie takiego urządzenia do drukowania a papierze - nie wiem. Do
    niektórych drukarek atramentowych (np. Epson P50) można dokupić atramenty do
    druku termotransferowego umożliwiającego przenoszenie wydruków na tkaniny -
    ale barwy ich zgadzają sie z barwami zwykłych atramentów do tych drukarek.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 105. Data: 2010-09-04 19:18:50
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> napisał:

> [...]
    > nie można na papierze toaletowym przedstawić obrazu o szerokim zakresie
    > dynamiki, gdy ma się do dyspozycji odpowiednie farby.

    Przy założeniu, ze będziemy stosować do wydruku farby zwiększajace
    współczynnik odbicia papieru. W zannych mi urządzeniach do wydruku zdjeć nie
    spotkałem takich farb. Fakt, że przeczytany pzred chwilą list Sergiusza o
    białych wydrukach na czarnych koszulkach trochę zachwiał moim poczuciem
    pewności:-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 106. Data: 2010-09-04 19:25:07
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

> [...]

    się
    > nie da i to niezależnie od tego jaki super będzie papier.

    Z tym się zgadzam. Przy jakości obrazu uzyskiwanego z matryc współczesnych
    aparató cyfrowych (wyłączajac te w tanich telefonach komórkowych i być może
    w najgorszych modelach kompaktó jakichś dziwnych producentów) dynamika
    matrycy jest większa od możliwości papieru i prawidłowe przeniesienie na
    papier obrazu wykorzystujacego pełne możliwości matrycy wymaga kompresji
    dynamiki.

    > Aby uzyskać taki
    > obraz trzeba by zmienić coś w obecnym procesie wydruku (najlepiej tusze),
    > więc nie ma co się powoływać na stan obecny.

    To fakt - ja się odnosiłem jedynie do stwierdzenia, że na papierze
    toaletowym uzyskasz taką sama dynamikę obrazu jak na fotograficznym. I tu
    nadal twierdzę, że przy współczesnie stosowanych urządzeniach i materiałach
    eksploatacyjnych do wydruku zdjęć na papierze nie uzyskasz.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 107. Data: 2010-09-04 20:57:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 20:15:29 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > (świadome nie stosuję
    > określenia baryt, gdyż o ile wiem papir barytowy stosuje się nie do wydruków
    > a do odbitek wykonywanych pod powiększalnikiem)

    Jest też do druku.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 108. Data: 2010-09-04 21:44:06
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "JA" <marb67[beztego]@bb.home.pl> napisał

    > Jest też do druku.
    > [...]

    W takim razie dzięki za sprostowanie. Jak widać - człowiek uczy się przez
    całe życie;-)

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 109. Data: 2010-09-04 21:58:10
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 20:18:58 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

> [...]
    > o określonym widmie. Jeśłi znasz przykład drukarki do wydruków
    > fotograficznych z tuszem zwiększajacym współczynnik odbicia - podaj proszę

    Nie ma takiej.
    Gdyby to było takie proste nikt nie robiłby specjalnych papierów.
    Wystarczyłoby drukować białym.

  • 110. Data: 2010-09-04 22:02:06
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 19:54:09 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Ja wiem, że jakość papieru ma znaczenie, ale w wątku padła sugestia, że
    > papier toaletowy się nie nadaje.
    Nie, nie nadaje, tylko, że da mniejszą dynamikę. Ty uparcie twierdzisz,
    że da się na nim wykonać większą.

    > Ja się z tym osobiście nie zgadzam. Prawdę powiedziawszy w ogóle nie
    > rozumiem dlaczego został poruszony temat papieru toaletowego.
    W ogóle nie wiele rozumiesz.

    > Można przecież użyć zarówno farby czarnej jak i białej a wtedy
    > współczynnik odbicia papieru nie ma większego znaczenia.
    Pokażesz taką metodę.
    Jeden link