  • 111. Data: 2010-09-04 22:03:15
    Temat: Re: No to koniec lustrzanek...
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 20:39:29 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Nie zgadzam się jedynie ze twierdzeniem, że nie można na papierze
    > toaletowym przedstawić obrazu o szerokim zakresie dynamiki, gdy ma się
    > do dyspozycji odpowiednie farby.

    Jeden sznurek do urządzenia.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 112. Data: 2010-09-04 22:05:22
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 21:18:50 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > Przy założeniu, ze będziemy stosować do wydruku farby zwiększajace
    > współczynnik odbicia papieru. W zannych mi urządzeniach do wydruku zdjeć nie
    > spotkałem takich farb. Fakt, że przeczytany pzred chwilą list Sergiusza o
    > białych wydrukach na czarnych koszulkach trochę zachwiał moim poczuciem
    > pewności:-)

    I co w związku z tym?
    Widziałeś co robią te drukarki? Czym i jaką bielą drukują? One po
    prostu dają biały na czarnym, a wszystko na czarnym będzie bielsze.
    Porównaj tę biel do bieli porządnego papieru.

  • 113. Data: 2010-09-04 22:09:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-04 23:44:06 +0200, "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> said:

    > W takim razie dzięki za sprostowanie. Jak widać - człowiek uczy się przez
    > całe życie;-)

    Wiem. Też się zdziwiłem, jak mi klient przyniósł próbki wydruków na barycie.

  • 114. Data: 2010-09-04 22:13:52
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:
    > Nie, nie nadaje, tylko, że da mniejszą dynamikę. Ty uparcie twierdzisz, że
    > da się na nim wykonać większą.

    Czy Ty umiesz czytać ze zrozumieniem?
    Napisałem, że gdybym miał farbę o idealnej czerni, to uzyskałbym nawet na
    papierze toaletowym więcej, niż można uzyskać obecnie na dobrym papierze.

    > W ogóle nie wiele rozumiesz.

    Dalej ględzisz bez argumentów..

    > Pokażesz taką metodę.
    > Jeden link

    Mam Ci pokazać przykład całkowitego krycia farbą? Co Ty dziecko jesteś, nie
    wiesz ile rzeczy tak sie maluje?

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 115. Data: 2010-09-04 22:15:49
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > I co w związku z tym?
    > Widziałeś co robią te drukarki? Czym i jaką bielą drukują? One po prostu
    > dają biały na czarnym, a wszystko na czarnym będzie bielsze. Porównaj tę
    > biel do bieli porządnego papieru.

    A ta biel papieru bierze się z księżyca, co nie.

    Pozdrawiam,
    - Bastek -

  • 116. Data: 2010-09-04 22:27:03
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Nie ma takiej.
    > Gdyby to było takie proste nikt nie robiłby specjalnych papierów.
    > Wystarczyłoby drukować białym.

    Technicznie rzecz biorąc, to jest:
    http://content.epson.pl/product/printer/epson_stylus
    _pro_wt7900/index.htm

    Tyle, że nie zupełnie nie używa się tego w celach zwiększania
    bielistości papieru, bo taniej dowalić tonę wybielacza do papieru niż
    wybielać byle g.... Tego typu drukarki są używana do proofingu
    opakowań drukowanych np. flexo i roto, gdzie często drukuje się bielą
    na foliach metalicznych i przezroczystych.

  • 117. Data: 2010-09-04 22:29:26
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-05 00:27:03 +0200, Czornyj <m...@c...pl> said:

> [...]
    >
    > Tyle, że nie zupełnie nie używa się tego w celach zwiększania
    > bielistości papieru, bo taniej dowalić tonę wybielacza do papieru

    No właśnie o tym piszę.

  • 118. Data: 2010-09-04 22:30:40
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2010-09-05 00:13:52 +0200, "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl> said:

    > Mam Ci pokazać przykład całkowitego krycia farbą? Co Ty dziecko jesteś,
    > nie wiesz ile rzeczy tak sie maluje?

    Jeden link do urządzenia konsumenckiego.

  • 119. Data: 2010-09-04 22:35:40
    Od: Czornyj <m...@c...pl>

    > Ja wiem, że jakość papieru ma znaczenie, ale w wątku padła sugestia, że
    > papier toaletowy się nie nadaje. Ja się z tym osobiście nie zgadzam. Prawdę
    > powiedziawszy w ogóle nie rozumiem dlaczego został poruszony temat papieru
    > toaletowego. Można przecież użyć zarówno farby czarnej jak i białej a wtedy
    > współczynnik odbicia papieru nie ma większego znaczenia.

    Papier toaletowy nadaje się średnio, bo farba w niego wsiąka, co
    zmniejsza jej gęstość optyczną, tym samym obniżając kontrast - nawet
    stosując biały kolorant uzyskamy niski kontrast, bo czerń będzie
    blada. Do tego z uwagi na b. duże przydanie punktu rastrowego obraz
    będzie nieostry i ciężko będzie uzyskać gładkie przejścia tonalne.

  • 120. Data: 2010-09-04 22:49:35
    Od: "Sebastian Nibisz" <e...@g...pl>

    JA wrote:

    > Jeden link do urządzenia konsumenckiego.

    Produkt, całkowicie kryty farbą:
    http://www.ferrari.com

    Przybory do całkowitego krycia farbą:
    http://merlin.pl/Farby-plakatowe-12-kolorow_Astra/br