  • 31. Data: 2010-02-08 20:21:45
    Temat: Re: No i mamy Canona 550d
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    Tomek pisze:

    > Siedzicie obok siebie ?

    Człeku zawzięty, z czym ty dyskutujesz, z faktami?
    A dyskutuj sobie, jak lubisz, to wolny kraj.

  • 32. Data: 2010-02-08 20:26:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Lepsze? Chyba Ci się coś... W niektórych może być "niegorsze", ale
    > powyższej tezy raczej nie uda Ci się udowodnić.

    No to udowadniam na początek trzema punktami:
    1) jest lżejsze i może pracować z lżejszymi obiektywami o tych samych
    kątach i jasności - dla mnie to bardzo istotne bo jestem leniwy,
    2) ma większą głębię ostrości - dzięki temu mogę brać mniejsze lampy do
    improwizowanego atelier,
    3) robi filmy, co przy okazji fuch można dodatkowo sprzedać na zasadzie
    ''a ja mam jeszcze fajny film''.
    I jeszcze coś dla Krakusów:
    4) - można to z mniejszym żalem trzepać w plecak bo jest tańsze.

    > A malowałeś?

    Tak, 300D dla takich... dziwnych ludków, co nie chcieli srebrnego, bo
    srebrny nie jest profi. To trochę działa jak z żoną, która pracuje od
    czasu do czasu za mnie - nie chcą jej, bo jest kobietą, a wiadomo -
    kobieta też nie jest profi.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 33. Data: 2010-02-08 20:27:37
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    J-L-F pisze:

    > Człeku zawzięty, z czym ty dyskutujesz, z faktami?
    > A dyskutuj sobie, jak lubisz, to wolny kraj.

    A jednak mamy drugiego mądrego...

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/

  • 34. Data: 2010-02-08 20:42:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-08 18:20:43 +0100, J-L-F <j...@o...pl> said:

    > Tak, to że brak, to chyba logiczne, na razie trzeba wycisnąć kasę z
    > amatorów, bo to solidny rynek, bogaty i rozległy.
    > D60 będzie modelem dla bardzo wąskiego grona amatorów z ambicjami i
    > model taki może tylko zaszkodzić linii trzy cyfrowej, bo uwypukli wady
    > właśnie tej najniżej półki.

    No pacz pan, to zupełnie jak przez kilka poprzednich modeli, od samego
    początku serii dwucyfrowej. A w szczególności te wyższe modele szkodą
    trzycyfrówkom ceną. Żeś odkrycia dokonał, fiu fiu.

    > Idąc tym tropem, to łatwo można zauważyć, że linia dwucyfrowa jest
    > bublem marketingowym i jako taka, powinna zniknąć.

    Tak tak, te parę milionów sprzedanych egzemplaży to jeden wielki bubel
    i pomyłka zarówno działu marketingu, jak i klientów. Że też z 10 lat (w
    cyfrówkach, bo wliczając analogi to ze 25) im zajeło dojście do tych
    przełomowych wniosków!

    > Odbędzie się to prawdopodobnie przez zmniejszenie dystansu do linii
    > trzycyfrowej, a zwiększenie dystansu do linii jednocyfrowej, która
    > obejmie szersze spektrum opcji z adekwatnym zakresem cen - posiadanie
    > modelu jednocyfrowego nobilituje, jakby na to nie patrzeć.
    > Posiadanie modelu trzy cyfrowego to gańba i tyle, można się tylko
    > pochlastać z wrażenia przy jagodziance lub wyprzeć myśli na ten temat.

    Gdybyś trochę szerzej odsunął klapki z oczu i zestawił linie Canon z
    linią jego głównego konkurenta, to może sam byś dojrzał nonsensowność
    powyższych wywodów.

    de Fresz

  • 35. Data: 2010-02-08 20:45:56
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-08 16:54:44 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Gniazdko mikrofonowe, kompresja cieni dla filmu, pełna kontrola
    > parametrów, megapiksel na wyświetlaczu, 10EV na hdry - pozamiatane, nie
    > tylko na rynku kamer (oczywiście jeśli nie zrobią takiego jaja z
    > przeskalowaniem obrazu jak w 500D). Widać też dlaczego Canon olał
    > totalnie rynek kamer.

    No to nam się szykuje kolejna fala domorosłych filmowców. A co z tymi,
    którzy po prostu chcą robić zdjęcia? No tak, mogą głosować portfelami.

    de Fresz

  • 36. Data: 2010-02-08 20:50:47
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > No to nam się szykuje kolejna fala domorosłych filmowców. A co z tymi,
    > którzy po prostu chcą robić zdjęcia? No tak, mogą głosować portfelami.

    Mogą też nie używać trybów filmowych, ale jak widzę to trudna droga :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /to nie ja, to tylko ja/

  • 37. Data: 2010-02-08 21:13:50
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2010-02-08 21:26:57 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > No to udowadniam na początek trzema punktami:
    > 1) jest lżejsze i może pracować z lżejszymi obiektywami o tych samych
    > kątach i jasności - dla mnie to bardzo istotne bo jestem leniwy,

    Czekaj, czekaj, czy Ty przypadkiem nie jesteś miłośnikiem
    pełnoklatkowego Tamrona 28-cośtam?
    Zresztą główne różnice na wadze obiektywów będą przy UWA i zoomie
    standardowym, dobre tele to jeden pies, tyle że z większym zasięgiem na
    cropie. Zresztą waga jest głównie problemem przy robotach
    reporterskich, gdzie trzeba biegać z całym dobytkiem - a jeśli mnie
    pamięć nie zwodzi sam tu pisałeś że jak ognia unikasz kotletów, czyż
    nie?
    Przy innych robotach to kwestia wyjęcia z bagażnika i dotransportowania
    na miejsce, czyli śmiem twierdzić, że dla większości osób bez różnicy.
    O transporcie sprzętu komunikacją miejską się nie będę wypowiadał, bo
    raz że już nie pamiętam jak to było, a dwa - dla większości profi ten
    problem nie istnieje.

    > 2) ma większą głębię ostrości - dzięki temu mogę brać mniejsze lampy do
    > improwizowanego atelier,

    Mniejsze lampy nie zastąpią braku światła. Lepsze wyższe ISO z ff w
    pewien sposób może. Czyli jak chcesz mieć jasno w każdych warunkach, to
    te mocne i tak muszą być.

    > 3) robi filmy, co przy okazji fuch można dodatkowo sprzedać na zasadzie
    > ''a ja mam jeszcze fajny film''.

    A ludzie śię tu nabijali z gości, co to jedną ręką filmują, a drugą
    trzaskają foty...

    > I jeszcze coś dla Krakusów:
    > 4) - można to z mniejszym żalem trzepać w plecak bo jest tańsze.

    Ale ma szansę znacznie mniej takich trzepnięć wytrzymać niż solidniejsze body.

    de Fresz

  • 38. Data: 2010-02-08 21:17:46
    Od: J-L-F <j...@o...pl>

    > Gdybyś trochę szerzej odsunął klapki z oczu i zestawił linie Canon z
    > linią jego głównego konkurenta, to może sam byś dojrzał nonsensowność
    > powyższych wywodów.

    To dlaczego nie ma następcy 50D?
    Dlaczego tak szybko są wypuszczane nowe modele serii trzycyfrowej?
    Zauważyłeś spadek cen 5D i 7D?

    Nie tobie, nieboraczku, zgłębiać tajemnice marketingu wielkiej firmy
    Canon, bo już po tym, co piszesz, widzę, że nie masz na ten temat
    zielonego pojęcia.
    Ta firma stworzyła ten rynek i jest na nim głównym graczem.
    A propos - wiesz, o co się tu gra?
    Dla ułatwienia powiem, że nie o to, o co wydaje się, że chodzi.

  • 39. Data: 2010-02-08 21:17:51
    Od: Tomek <b...@o...pl>

    > Idąc tym tropem, to łatwo można zauważyć, że linia dwucyfrowa jest
    > bublem marketingowym i jako taka, powinna zniknąć.

    Toż o najlepsze co wyprodukował Canon dla wszystkich prawdziwych fotografów.

> [...]
    > obejmie szersze spektrum opcji z adekwatnym zakresem cen - posiadanie
    > modelu jednocyfrowego nobilituje, jakby na to nie patrzeć.

    Kolejnym posunięciem marketingowym na pewno będzie zniszczenie jednej ze
    swoich linii :) Uszczuplenie wpływów jak wiadomo pozytywnie wpływa na
    dalszy rozwój firmy

    > Posiadanie modelu trzy cyfrowego to gańba i tyle, można się tylko
    > pochlastać z wrażenia przy jagodziance lub wyprzeć myśli na ten temat.

    tego nie komentuję

    > Jakby kto myślał, że sobie jaja robię, to nich zajrzy do klasyka i
    > poczyta rozważania na temat tego, co ludzie kupują, kiedy kupują - bo
    > wcale nie kupują tego, co kupują - jak to się prostacko wydaje szerokiej
    > rzeszy marketingowcom, nie mówiąc o ludzikach nie zorientowanych w temacie.

    Bo marketingowcy się mylą, nie słuchają ciebie.

    Tomek

  • 40. Data: 2010-02-08 21:21:13
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Czekaj, czekaj, czy Ty przypadkiem nie jesteś miłośnikiem
    > pełnoklatkowego Tamrona 28-cośtam?

    Pełnoklatkowy to on jest z nazwy. Za to na cropie jest bardzo równy, a
    przypadkiem lekki i mały. Gdyby był np. tokinowaty to już zaleta małości
    przestałaby istnieć.
    Oczywiście na statywie to nie ma znaczenia.

    > Mniejsze lampy nie zastąpią braku światła. Lepsze wyższe ISO z ff w
    > pewien sposób może. Czyli jak chcesz mieć jasno w każdych warunkach, to
    > te mocne i tak muszą być.

    Ja po prostu lubię pstrykać przy góra f=11, bo potem same kłopoty - od
    mydła po farfocle na matrycy.

    > A ludzie śię tu nabijali z gości, co to jedną ręką filmują, a drugą
    > trzaskają foty...

    Chyba że się idzie na godzinny spęd na cześć nowego nocnika. Pstryków
    kilka za kilka stówek, a w przerwach trochę ujęć video, trzy minuty
    filmu, którego klient nie zamawiał, ale jak zobaczy to kupi - i grosików
    jest dwa razy więcej :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /zapisałbym się do mensy, tylko nie mam kiedy/