  • 21. Data: 2011-09-22 08:31:48
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Thu, 22 Sep 2011 09:40:39 +0200, Piotr Dmochowski napisał(a):

    > A to nie jest przypadkiem 1440 tys. (czyli pewnie 480 tys. prawdziwych
    > pikseli RGB -> wizjer 800 na 600 pikseli)? Coś już można zobaczyć ;)

    dokładnie SVGA - 800x600 - czyli coś takiego jak w pansonicu g1

    > Za to dla mnie dali ciała z filmowaniem. Nie żebym chciał jakieś filmy
    > kręcić, ale 60 fps jest tylko przy ręcznym ostrzeniu, z automatem mamy
    > tylko 10 fps. Po co komuś takie cudo?

    a to faktycznie dziwadło :)

  • 22. Data: 2011-09-22 09:08:54
    Od: "wlasti" <w...@W...pl>

    . Czekamy na Canona i Pentaksa. Ten ostatni
    > pewnie by zaprojektował coś akuratnego (Pentaks wyróżnia się tym, że się
    > niczym nie wyróżnia ;) , ale pewnie brakuje mocy finansowych. Cóż,
    > wciąż zatem jesteśmy w epoce "wielka radość" - zabawek do focenia. :)

    po co pentax ma coś projektować?
    przecież leży na półce z1p - wsadzić matryce i gotowe -
    w żaden sposób nie rozumiem dlaczego tego nie robią -
    wg mnie to głupota nie skorzystać z takich osiągnięć przodków....

    atr

  • 23. Data: 2011-09-22 10:53:13
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > To nie moda, to przyszłość.

    Przyszlosc w jakiej klasie?
    -- Aparatow amatorskich, od ktorych oczekuje sie maksymalnej prostoty,
    minimalnych rozmiarow i dzialania na 1 max 2 przyciski (i na pewno nie
    zmiany obiektywow)?
    -- Aparatow dla ambitnych amatorow, chcacych sie uczyc, rozwijac i moze
    w przyszlosci kupic cos pro (w miedzy czasie kompletujac szklarnie,
    ktora przydaa sie w przyszlosci)?
    -- Aparatow dla zawodowcow, ktore maja byc solidne, trwale, z wygodnym
    chwytem pod "pelna garsc", szybkie, "nieszumiace", uzywajace
    sprawdzonych, jasnych szkiel z duza soczewka?

    IMHO -- bezlusterkowce to po prostu kompakty z wymienianymi szklami.
    Amatorowi zbedne, a jak ktory chce sie rozwijac czy przyszpanowac, to
    zawsze moze sobie kupic malenka lustrzanke, ktore sa aktualnie nawet
    tansze. To kompletnie bezsensowna, slepa droga. Osobiscie nie widze
    zadnej przewagi w fakcie, ze do kompaktu mozna przykrecic inny obiektyw.
    Bezlusterkowce to najglupszy pomysl, na jaki wpadli producenci sprzetu
    foto. Oczywiscie, to tylko moja (i na pewno odosobniona) opinia.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 24. Data: 2011-09-22 11:05:41
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-22 12:53, marcin.STIG.saldat wrote:
> [...]
    > zawsze moze sobie kupic malenka lustrzanke, ktore sa aktualnie nawet
    > tansze. To kompletnie bezsensowna, slepa droga. Osobiscie nie widze

    "Maleńka lustrzanka *nawet* tańsza". LOL.
    NEX-7 kosztuje prawie tyle co A77, a więcej niż np. Nikon D7000 :).
    Nawet tanie "nowości" kosztują tyle co przyzwoite puszki entry-level.

    Bezlusterkowce nie są tańszą alternatywą tylko alternatywą. I w
    segmencie do $1000 być może wygryzą lustrzanki za kilka lat, ale szeroko
    pojęta "przyszłość" tak wyglądać nie będzie :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 25. Data: 2011-09-22 11:25:44
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Bezlusterkowce nie są tańszą alternatywą tylko alternatywą.

    Mozesz wyjasnic -- w jakim to wzgledzie sa alternatywa? Typowy
    imprezowo-wakacyjny pstrykacz, chce swoim aparatem, mieszczacym sie w
    kieszeni spodni (i jej nie wypychajacym), zrobic zdjecie jedynie po
    nacisnieciu spustu migawki. Nie interesuje go noszenie torebki /
    pochewki na dodatkowe obiektywy. Malo tez ktory amator z wiekszymi
    aspiracjami, bedzie mial zamiar kupowac tak ch.w.c, kosztujacego tyle co
    lustro, i ktorego obiektywy nie beda pozniej pasowac do "wiekszej"
    lustrzanki.

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat

  • 26. Data: 2011-09-22 11:27:53
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-22 10:31, ...::QRT::... pisze:

    > dokładnie SVGA - 800x600 - czyli coś takiego jak w pansonicu g1

    Nie, to coś takiego jak w Konica-Minolta A2 !!! :D

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    Nie muszisz głosować na PO/PiS/SLD/PSL, poniżej znajdziesz link, gdzie

  • 27. Data: 2011-09-22 11:37:23
    Od: "VSS" <v...@o...pl>

    W wiadomości:h...@l...institute.com,
    Waldek Godel <n...@o...info> nastukał:
    > czyli bezlusterkowce:
    > http://www.engadget.com/2011/09/21/nikon-unveils-v1-
    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/
    > różowy wymiata ;-)

    w wszyscy się śmiali z sony

    --
    VSS

  • 28. Data: 2011-09-22 11:54:16
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-22 13:25, marcin.STIG.saldat wrote:
    > Mozesz wyjasnic -- w jakim to wzgledzie sa alternatywa?

    Ścisłym i logicznym. Można wybrać kompakt, lustro lub bezlusterkowca.

> [...]
    > aspiracjami, bedzie mial zamiar kupowac tak ch.w.c, kosztujacego tyle co
    > lustro, i ktorego obiektywy nie beda pozniej pasowac do "wiekszej"

    Jeśli ktoś kupuje EVILa, to co go obchodzi fakt, że obiektywy nie pasują
    do luster? Kupujesz powiedzmy Nikona i obiektywy nie pasują do Sony - to
    Cię jakoś martwi? Bo argument równie dobry.

    Zupełnie błędnie identyfikujesz nazwę "EVIL" z designem korpusu. W
    rzeczywistości chodzi wyłącznie o wymianę matówki i zwierciadeł na
    wyświetlacz. Wcześniej napisałem "przyszłość nie będzie tak wyglądała",
    bo na razie mamy bezlusterkowce w formie nieporęcznych prostokątów
    (producenci na początku chcą je wyraźnie odróżnienie od dSLRów). Z
    drugiej strony: istnieją kompakty wyglądające jak lustrzanki. Za 2-3
    lata te dwa segmenty zapewne się połączą.

    Niedawno modny był głupawy termin "hybrydy". Kilka lat temu wyszły Canon
    Pro1 i Sony R1 (APS-C). I jakie wtedy były głosy? Że powinni umożliwić
    wymianę obiektywów. No to właśnie niedługo umożliwią :).

    Wielu użytkowników nie potrzebuje optycznego wizjera. Nawet w segmencie pro.

    pozdrawiam,
    PK

  • 29. Data: 2011-09-22 12:17:43
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Kosu napisa?(a):

    > Kupujesz powiedzmy Nikona i obiektywy nie pasują do Sony - to
    > Cię jakoś martwi? Bo argument równie dobry.

    Jak to nie pasują!??? Bubel! ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 30. Data: 2011-09-22 12:18:57
    Od: "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl>

    > Jeśli ktoś kupuje EVILa, to co go obchodzi fakt, że obiektywy nie pasują
    > do luster? Kupujesz powiedzmy Nikona i obiektywy nie pasują do Sony - to
    > Cię jakoś martwi? Bo argument równie dobry.

    Raczej nie. Jeśli ktoś rozmyślnie (a nie tylko dlatego, ze "wiekszy i
    lepszy") decyduje się na lustro, to dosc czesto bierze pod uwage
    dostepnosc i ceny osprzetu dla tej marki. Jesli nieroztropnie o tym nie
    pomysli przed zakupem, to po fakcie po prostu trzyma sie jednego lub --
    rzadziej, ale jednak -- wystepuje specjalnie dla tak istotnego manewru
    ukute "zmiana systemu". :)

    A to chyba nie do mnie, bo ja o zadnym EVILu slowa nie napisalem. :)

    --
    Pozdrawiam,
    marcin.STIG.saldat