  • 31. Data: 2011-09-22 12:59:07
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: mt <t...@i...pl>

    marcin.STIG.saldat pisze:

    > IMHO -- bezlusterkowce to po prostu kompakty z wymienianymi szklami.

    Na razie, to tylko kwestia czasu jak pojawią się bezlustrowe konstrukcje
    w większych korpusach.

    > Amatorowi zbedne, a jak ktory chce sie rozwijac czy przyszpanowac, to
    > zawsze moze sobie kupic malenka lustrzanke, ktore sa aktualnie nawet
    > tansze. To kompletnie bezsensowna, slepa droga. Osobiscie nie widze
    > zadnej przewagi w fakcie, ze do kompaktu mozna przykrecic inny obiektyw.
    > Bezlusterkowce to najglupszy pomysl, na jaki wpadli producenci sprzetu
    > foto. Oczywiscie, to tylko moja (i na pewno odosobniona) opinia.

    Żadna tam ślepa droga. I nie utożsamiaj bezlustrowej konstrukcji z
    "kompaktem" bo jedno nie ma nic wspólnego z drugim. To, że obecnie tego
    typu konstrukcje wyglądają tak a nie inaczej wynika z kilku faktów. Raz,
    że takie były oczekiwania rynku (mało to było narzekań, że lustro za
    duże, obiektywy duże) więc producenci pokazali, że da się zrobić mały
    aparat z dużą fizycznie matrycą i dali możliwość wymiany szkieł. Drugi
    powód, że nie odchodzi się jeszcze całkowicie od likwidacji lustra i na
    razie powstały tylko "kompaktowe" konstrukcje, to wciąż jeszcze pewne
    ograniczenia technologiczne. O ile kwestia AF przestaje już być
    problemem, gdyż kontrastowy AF staje się coraz szybszy i w niektórych
    konstrukcjach szybkością pracy IMO dogonił już ten fazowy z luster entry
    level, w dodatku bez wad typu front czy back focus, to w dodatku Nikon,
    a wcześniej zdaje się Fuji i Ricoh, pokazały, że da się zamontować
    hybrydowy AF oparty o detekcję fazy i kontrastu w matrycy, bez udziału
    lustra. Istotnym na dzień dzisiejszy ograniczeniem jest technologia
    wizjerów, o ile rozmiarami już przewyższają te z cropowych lustrzanek z
    układem opartym o układ luster, to pozostaje jeszcze kwestia
    rozdzielczości no i przede wszystkim opóźnienia wyświetlania obrazu.
    Jeżeli ten parametr uda się sprowadzić do wartości pomijalnej i ciężkiej
    do zarejestrowania przez ludzkie oko i obraz będzie do złudzenia
    przypominać ten z wizjera optycznego, to o zaletach takiego rozwiązania
    nie trzeba chyba pisać. Do tego dochodzą inne zalety jak dokładniejszy
    pomiar światła z głównej matrycy niż ten z osobnego czujnika, możliwość
    konstruowania mniejszych szkieł, bez konstrukcji typu retrofokus w
    obiektywach szerokokątnych, mniejsza odległość rejestrowa, a co za tym
    idzie, współpraca właściwie z dowolnym wyprodukowanym dotychczas
    obiektywem, brak kłapania lustrem, większa możliwa szybkostrzelność,
    zalet jest naprawdę sporo.

    --
    marcin

  • 32. Data: 2011-09-22 13:12:22
    Od: Ryszard Świtek <r.switek@USUN_TO.humansoft.pl>

    > Mozesz wyjasnic -- w jakim to wzgledzie sa alternatywa? Typowy
    > imprezowo-wakacyjny pstrykacz, chce swoim aparatem, mieszczacym sie w
    > kieszeni spodni (i jej nie wypychajacym), zrobic zdjecie jedynie po
    > nacisnieciu spustu migawki. Nie interesuje go noszenie torebki /
    > pochewki na dodatkowe obiektywy. Malo tez ktory amator z wiekszymi
    > aspiracjami, bedzie mial zamiar kupowac tak ch.w.c, kosztujacego tyle co
    > lustro, i ktorego obiektywy nie beda pozniej pasowac do "wiekszej"
    > lustrzanki.

    Witam.
    Np ja zastanawiałem się nad bezlusterkowcem. Chodzę trochę po górach i
    zależy mi na wadze i rozmiarach sprzętu :) Tzw. hybrydy maja dla mnie za
    kiepskie obiektywy - wolałbym np dwa ale lepsze zamiast jednego
    kiepskiego superzooma. Dlatego teraz męczę się z lustrzanką i dwoma
    obiektywami (zazwyczaj). Poza tym możliwość zbliżenia obiektywu do
    matrycy ma też swoje pozytywne efekty jeżeli chodzi o jakość obrazu.
    Pozdrawiam, Rysiek.

  • 33. Data: 2011-09-22 14:05:30
    Od: Ryszard Świtek <r.switek@USUN_TO.humansoft.pl>

    > zalet jest naprawdę sporo.

    No i prostsza konstrukcja :)
    Pozdrawiam, Rysiek.

  • 34. Data: 2011-09-22 15:33:16
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 10:53:13 +0000, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

    > Przyszlosc w jakiej klasie?

    Nie klatce, tylko bezlusterkowcu z wymienną optyką.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 35. Data: 2011-09-22 15:36:12
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 11:05:41 +0000, Kosu <6...@e...pl> said:

    > Bezlusterkowce nie są tańszą alternatywą tylko alternatywą. I w
    > segmencie do $1000 być może wygryzą lustrzanki za kilka lat, ale szeroko
    > pojęta "przyszłość" tak wyglądać nie będzie :).

    Będzie. Nie ma technicznego uzasadnienia dla istnienia lustra w
    aparacie cyfrowym.
    Stawiam dolary przeciw orzechom, że ostatnią lustrzankę zobaczymy na
    najwyżej 10 lat.

  • 36. Data: 2011-09-22 15:37:47
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 11:25:44 +0000, "marcin.STIG.saldat" <s...@p...pl> said:

> [...]
    > lustro, i ktorego obiektywy nie beda pozniej pasowac do "wiekszej" lustrzanki.

    A po co komu lustro?

  • 37. Data: 2011-09-22 15:44:43
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 11:37:23 +0000, "VSS" <v...@o...pl> said:

    > w wszyscy się śmiali z sony

    Ci którzy się śmiali byli ślepi i zakłapani magią lustra.
    Na tej grupie, zanim się pojawiły nexy ludzie pisali, że chętnie
    kupiliby cyfrowy dalmierz. A czym jest bezlusterkowiec? Właśnie
    cyfrowym dalmierzem, posiadającym wszyskie jego zalety, a pozbawionym
    jego wad.

  • 38. Data: 2011-09-22 15:46:54
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-22 15:33:16 +0000, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Nie klatce, tylko bezlusterkowcu z wymienną optyką.

    Miało być "nie klasie" tylko bezlusterkowcu z wymienną optyką jest przyszłość.

  • 39. Data: 2011-09-22 16:44:17
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-22 17:36, JA wrote:
    > Będzie. Nie ma technicznego uzasadnienia dla istnienia lustra w aparacie
    > cyfrowym.

    Oczywiście są - może po prostu Ty ich nie doceniasz. Żeby było jasne -
    mi również one różnicy nie robią, ale znam osoby, które twierdzą, że
    potrzebują lustra i matówki. I wierzę im, bo w wielu innych dziedzinach
    też przeszkadzają mi drobiazgi, których wiele osób nie zauważa.

    > Stawiam dolary przeciw orzechom, że ostatnią lustrzankę zobaczymy na
    > najwyżej 10 lat.

    Zupełnie niepotrzebnie, bo to nie jest realny horyzont.
    No i mówiąc zupełnie szczerze: moim zdaniem aparaty z optycznym wizjerem
    będą istniały zawsze. I zapewne będą miały lustro. Prawie na pewno
    będzie to lustro nieruchome, ale reszta ideologii się nie zmieni.

    pozdrawiam,
    PK

  • 40. Data: 2011-09-22 16:55:21
    Od: mt <t...@i...pl>

    Kosu pisze:

> [...]
    > potrzebują lustra i matówki. I wierzę im, bo w wielu innych dziedzinach
    > też przeszkadzają mi drobiazgi, których wiele osób nie zauważa.

    Jakie są te uzasadnienia istnienia lustra? Jeżeli obraz w EVF będzie
    dorównywał szybkością (a właściwie brakiem widocznego opóźnienia)
    wizjerowi optycznemu oraz przewyższał go rozdzielczością i wielkością,
    że o wspomagaczach ręcznego ostrzenia, możliwościach konfigurowania i
    wyświetlania dowolnej informacji w wizjerze nie wspomnę, to jaki sens
    jeszcze będzie miało lustro?

    --
    marcin