    Date: Thu, 22 Sep 2011 13:54:16 +0200
    From: Kosu <6...@e...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon ulega modzie

    On 2011-09-22 13:25, marcin.STIG.saldat wrote:
    > Mozesz wyjasnic -- w jakim to wzgledzie sa alternatywa?

    Ścisłym i logicznym. Można wybrać kompakt, lustro lub bezlusterkowca.

    > imprezowo-wakacyjny pstrykacz, chce swoim aparatem, mieszczacym sie w
    > kieszeni spodni (i jej nie wypychajacym), zrobic zdjecie jedynie po
    > nacisnieciu spustu migawki. Nie interesuje go noszenie torebki /
    > pochewki na dodatkowe obiektywy. Malo tez ktory amator z wiekszymi
    > aspiracjami, bedzie mial zamiar kupowac tak ch.w.c, kosztujacego tyle co
    > lustro, i ktorego obiektywy nie beda pozniej pasowac do "wiekszej"
    > lustrzanki.

    Jeśli ktoś kupuje EVILa, to co go obchodzi fakt, że obiektywy nie pasują
    do luster? Kupujesz powiedzmy Nikona i obiektywy nie pasują do Sony - to
    Cię jakoś martwi? Bo argument równie dobry.

    Zupełnie błędnie identyfikujesz nazwę "EVIL" z designem korpusu. W
    rzeczywistości chodzi wyłącznie o wymianę matówki i zwierciadeł na
    wyświetlacz. Wcześniej napisałem "przyszłość nie będzie tak wyglądała",
    bo na razie mamy bezlusterkowce w formie nieporęcznych prostokątów
    (producenci na początku chcą je wyraźnie odróżnienie od dSLRów). Z
    drugiej strony: istnieją kompakty wyglądające jak lustrzanki. Za 2-3
    lata te dwa segmenty zapewne się połączą.

    Niedawno modny był głupawy termin "hybrydy". Kilka lat temu wyszły Canon
    Pro1 i Sony R1 (APS-C). I jakie wtedy były głosy? Że powinni umożliwić
    wymianę obiektywów. No to właśnie niedługo umożliwią :).

    Wielu użytkowników nie potrzebuje optycznego wizjera. Nawet w segmencie pro.

    pozdrawiam,
    PK