  • 11. Data: 2011-09-21 15:13:12
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> wrote:

    [...]
    > Na Pentaxa??? To Pentax czekał od czerwca na konkurencję -
    > http://www.dpreview.com/products/pentax/slrs/pentax_

    Jest tak mały, że nawet go nie zauważyłem :)) (cały czas myślałem,
    ze to Fuji wypuściło tę zabawkę. ;)

    [mr.]

  • 12. Data: 2011-09-21 15:18:13
    Od: mt <t...@i...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Na Pentaxa??? To Pentax czekał od czerwca na konkurencję -
    > http://www.dpreview.com/products/pentax/slrs/pentax_

    Tylko że Pentax z tą mikro matrycą raczej się na ową konkurencję nie
    doczeka :)

    --
    marcin

  • 13. Data: 2011-09-21 15:19:26
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]

    > http://www.dpreview.com/products/pentax/slrs/pentax_

    Jest tak mały, że nawet go nie zauważyłem. :)) (cały czas myślałem,
    iż to Fuji wypuściło tę zabawkę ;)

    http://a.img-dpreview.com/previews/pentaxQ/images/si
    debyside1.jpg

    (proszę zwrócić uwagę na rozmiary matryc)

    [mr.]

  • 14. Data: 2011-09-21 15:28:45
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-21 17:18, mt pisze:

    > Tylko że Pentax z tą mikro matrycą raczej się na ową konkurencję nie
    > doczeka :)

    Pożyjemy, zobaczymy. Od początku fotografii trend jest taki że format
    stosowanych nośników światłoczułych (kiedyś analogowych płyt, klisz i
    filmów, obecnie - cyfrowych matryc) stopniowo maleje. Może taki format
    matrycy będzie dopiero w następnej generacji Nikonów?

    Tylko... faktycznie czy Pentax tego doczeka?...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 15. Data: 2011-09-21 16:09:37
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-21 17:19, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    >

    > http://a.img-dpreview.com/previews/pentaxQ/images/si
    debyside1.jpg

    > (proszę zwrócić uwagę na rozmiary matryc)

    Pentax zawsze miał ciągoty do małych aparatów - w bardzo dawnych czasach
    ME i następne, później Pentax 110 (chyba najmniejsza lustzranka
    analogowa jaką kiedykolwiek produkowano seryjnie), o ile wiem, pierwsza
    lustrzanka cyfrowa Pentaxa z wymiennymi obiektywami (bo z niewymiennymi
    była o kilka lat wcześniej) - Pentax *istD - była też wówczas
    najmniejszą lustrzanką cyfrową na rynku...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 16. Data: 2011-09-21 16:22:05
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

> [...]

    > z niewymiennymi była o kilka lat wcześniej) - Pentax *istD - była też
    > wówczas najmniejszą lustrzanką cyfrową na rynku...

    Że przypomnę być może najlepszy w historii darmowy PR dla Pentaksa:
    http://www.fotopolis.pl/drukuj.php?n=2580

    Szkoda tylko, że od takiego 'modus operandi' firma śpiewa coraz cieniej...

    [mr.]

  • 17. Data: 2011-09-21 18:03:18
    Od: Kosu <6...@e...pl>

    On 2011-09-21 14:56, Marx wrote:
    > Zawsze możesz kupić Sony :) Nawet podepniesz do NEXa stare obiektywy od
    > Minolty i śrubokręt zadziała*
    > Nikon nigdy nie robił dobrych kompaktów i jak widać nic się nie zmienia.

    Ale model z wizjerem zrobili od razu. Sony 1.5 roku odkrywało, że EVF
    się przydaje, a klienci domagali się od początku. Nawet nasz sejm
    reaguje szybciej :).

    > Marx
    >
    > *to nic że przejściówka kosztuje tyle co aparat...

    NEX-7 (IMO pierwszy sensowny) kosztuje ~$1200...

    pozdrawiam,
    PK

  • 18. Data: 2011-09-21 18:18:36
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 20:03:18 +0200, Kosu napisał(a):

    > Ale model z wizjerem zrobili od razu.

    i chwała im za to. A ten wizjer to taki nawet całkiem w kit - 144.000
    punktów - a nie jest to już takie coś aby tylko było ale e pełni użyteczny
    element który nie odrzuca przy spojrzeniu.

    Gdyby jeszcze nie miał tych beznadziejnych wymiennych obiektywów a jakiegoś
    jasnego zuma na stałe jak lx5 czy ex1 to był by kompakt prawie idelany :>
    (prawie bo gałkologia troche nie teges)

  • 19. Data: 2011-09-22 07:40:39
    Od: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-09-21 20:18, ...::QRT::... pisze:

    > i chwała im za to. A ten wizjer to taki nawet całkiem w kit - 144.000
    > punktów - a nie jest to już takie coś aby tylko było ale e pełni użyteczny
    > element który nie odrzuca przy spojrzeniu.

    A to nie jest przypadkiem 1440 tys. (czyli pewnie 480 tys. prawdziwych
    pikseli RGB -> wizjer 800 na 600 pikseli)? Coś już można zobaczyć ;)

    Za to dla mnie dali ciała z filmowaniem. Nie żebym chciał jakieś filmy
    kręcić, ale 60 fps jest tylko przy ręcznym ostrzeniu, z automatem mamy
    tylko 10 fps. Po co komuś takie cudo?
    Piotrek

  • 20. Data: 2011-09-22 08:21:29

    On 21.09.2011 17:28, Marek Wyszomirski wrote:

> [...]
    > filmów, obecnie - cyfrowych matryc) stopniowo maleje. Może taki format
    > matrycy będzie dopiero w następnej generacji Nikonów?

    Format się zmienia, niestety światło nie chce się zmienić.

    > Tylko... faktycznie czy Pentax tego doczeka?...

    Doczekać, może doczeka, tylko kto będzie właścicielem? Zenit? Gazprom?

    --
    http://szumofob.eu