  • 1. Data: 2011-09-21 09:41:30
    Temat: Nikon ulega modzie
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    czyli bezlusterkowce:
    http://www.engadget.com/2011/09/21/nikon-unveils-v1-
    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/
    różowy wymiata ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2011-09-21 10:26:07
    Temat: Re: Nikon ulega modzie
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Waldek Godel pisze:

    > czyli bezlusterkowce:
    > http://www.engadget.com/2011/09/21/nikon-unveils-v1-
    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/
    > różowy wymiata ;-)

    Nowy format z cropem 2.7, czyli sensor *mniejszy* od 4/3, nie mówiąc o
    APS-C!!!

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 3. Data: 2011-09-21 10:41:06
    Od: "...::QRT::..." <n...@...mejla>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 12:26:07 +0200, Jan Rudziński napisał(a):

    > Cześć wszystkim

    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/

    > Nowy format z cropem 2.7, czyli sensor *mniejszy* od 4/3, nie mówiąc o
    > APS-C!!!

    za to tylko 10mpx. Jak sie bedzie używać iso 100 czy 80 to bedzie w miare
    dobrze. Jest wersja z wizjerem co też na plus, do tego mała lampa z
    obracanym palnikiem - wiekszy problem z w tym ze nie ma to gorącej stopki
    tylko jakiś dziwny "uniwersalny port akcesoriów".

    Z resztą co mnie to obchodzi i tak tego nie kupie :D

  • 4. Data: 2011-09-21 12:04:27
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    "Waldek Godel" <n...@o...info> wrote:

    > czyli bezlusterkowce:
    > http://www.engadget.com/2011/09/21/nikon-unveils-v1-
    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/

    Tak uległ modzie, że akcje Nikona skoczyły coś o 10% na samą wieść.
    Widać maklerzy nie mają pojęcia o zależności pomiędzy rozmiarem matrycy,
    a jakością obrazu. :))

    Widziałem przecieki już dość dawno, ale o takim "kompakciku" nawet
    nie chciało mi się gadać. Czekamy na Canona i Pentaksa. Ten ostatni
    pewnie by zaprojektował coś akuratnego (Pentaks wyróżnia się tym, że się
    niczym nie wyróżnia ;) , ale pewnie brakuje mocy finansowych. Cóż,
    wciąż zatem jesteśmy w epoce "wielka radość" - zabawek do focenia. :)

    > różowy wymiata ;-)

    No ja własnie jakiś czas temu zacząłem sobie kombinować, jakby to
    było z innym niż czarny. Dookoła ludziska focą telefonami jak szaleni,
    ledwie podniosę do oka swój czarny i już słyszę: proszę nie robić zdjęć! :->

    Na symulatorze Pentaksa zacząłem sobie kombinować z szarościami,
    srebrnym, albo maksymalnie cielistym (żeby znikał na tle twarzy), ale
    brakuje dobrych odcieni, np. różowy jednak zbyt agresywny (nb. każdy
    nieneutralny kolor może dawać kolorowe odblaski przy makro, trzeba się
    z tym liczyć. Z drugiej strony czarny świetnie się nagrzewa na słońcu).

    Mariusz [mr.]

  • 5. Data: 2011-09-21 12:14:45
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    Można też pomyśleć, że specjalnie jest taki mały, gdyż Nikon szykuje
    drugą półkę mirrorlesów - ze znacznie większą matrycą. Teraz gromadzi
    doświadczenia do wejścia ze znacznie bardziej mocarnym produktem w
    przyszłości.

    Tyle tylko, że to wciąż oznacza czekanie, a nie zrobimy dzisiejszych
    zdjęć jutrzejszymi aparatami.

    [mr.]

  • 6. Data: 2011-09-21 12:56:36
    Od: Marx <M...@n...com>

    On 21.09.2011 12:26, Jan Rudziński wrote:
    > Cześć wszystkim

    and-j1-mirrorless-cameras-10-1mp-cmos-2-7-inc/

    > Nowy format z cropem 2.7, czyli sensor *mniejszy* od 4/3, nie mówiąc o
    > APS-C!!!

    Zawsze możesz kupić Sony :) Nawet podepniesz do NEXa stare obiektywy od
    Minolty i śrubokręt zadziała*
    Nikon nigdy nie robił dobrych kompaktów i jak widać nic się nie zmienia.

    Marx

    *to nic że przejściówka kosztuje tyle co aparat...

  • 7. Data: 2011-09-21 12:59:43
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Wed, 21 Sep 2011 14:04:27 +0200, Mariusz [mr.] napisał(a):

    > Tak uległ modzie, że akcje Nikona skoczyły coś o 10% na samą wieść.
    > Widać maklerzy nie mają pojęcia o zależności pomiędzy rozmiarem matrycy,
    > a jakością obrazu.

    Przy czym warto pamiętać, że jakość obrazu niespecjalnie przekłada się na
    ew. przychody ze sprzedaży ;-)

    --
    :-) Olgierd
    Lege Artis == http://olgierd.bblog.pl

  • 8. Data: 2011-09-21 14:40:55
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-21 09:41:30 +0000, Waldek Godel <n...@o...info> said:

    > czyli bezlusterkowce:
    To nie moda, to przyszłość.

    > różowy wymiata ;-)
    A to jest moda.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2011-09-21 14:44:04
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2011-09-21 12:04:27 +0000, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Z drugiej strony czarny świetnie się nagrzewa na słońcu).

    I szybko stygnie, jak murzyn.

  • 10. Data: 2011-09-21 15:08:50
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-09-21 14:04, Mariusz [mr.] pisze:

> [...]
    > niczym nie wyróżnia ;) , ale pewnie brakuje mocy finansowych. Cóż,
    > wciąż zatem jesteśmy w epoce "wielka radość" - zabawek do focenia. :)

    Na Pentaxa??? To Pentax czekał od czerwca na konkurencję -
    http://www.dpreview.com/products/pentax/slrs/pentax_

    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)