  • 41. Data: 2012-02-09 13:32:53
    Temat: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-09 14:08:45 +0100, Sergiusz Rozanski
    <w...@m...com.pl> said:

    > a robiąc z cropa odbitkę na 10*15 można uzyskać bezstratny cyfrowy zoom z
    >
    > A to 15x crop coś więcej wyciska z obiektywu? Bo większości szkieł to raczej
    > braknie zakresu na taką gęstość pixla.

    W środeczku i po przymknięciu większość nowych powinna spokojnie dać radę.

    de Fresz

  • 42. Data: 2012-02-09 14:00:12
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 09.02.2012 de Fresz <d...@N...pl> napisał/a:

    > W środeczku i po przymknięciu większość nowych powinna spokojnie dać radę.

    Czyli napisałem prawdę, bo większość szkieł to raczej stare :) A i nowe to też
    stare modele. No i kwestia wykadrowania czegoś jednak z boku :)

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".

  • 43. Data: 2012-02-09 18:18:16
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-09 10:51, de Fresz wrote:
    > Dalej IMHO pozostanie to drogi segment dla majętnych amamtorów i
    > zawodowców, jeszcze przez wiele, wiele lat.

    O ile się coś nie wydarzy niespodziewanego :) Np. chińska matryca aps-c
    pojawi się w trzech pseudo lustrzankach za śmieszne pieniądze i jakichś
    eivlkach. Póki co cena pełnej klatki jest raczej dość sztuczna jak dla
    mnie i uzasadniona głównie marketingowo.

    > Ale nie są optimum w świecie cyfrowym, koszty sensora jak oficjalna
    > legenda głosi, wciąż uniemożliwiają zrobienie aparatu z matrycą tej
    > wielkości za sensowne pieniądze.

    Tylko ile w tym legendy, a ile prawdy? :)
    Faktem jest natomiast to, że różnica w cenie matryc często jest zupełnie
    nieadekwatna. Np. za różnicę ceny pomiędzy D3s i D3x /które wydawałoby się
    różnią przede wszystkim właśnie matrycą/ masz przynajmniej całego A850 z
    taką samą matrycą niby.

    Zauważ również, że wciąż nie ma budżetowego aparatu z cyfrowym fx. 5
    tysiaków było za nowe a850 niedaleko premiery, które budżetowe
    zdecydowanie nie jest bo ma za dobry pryzmat i konstrukcję. Ile mogłaby
    kosztować pełna klatka w wersji zciętej? ze 3kzł?

    O ironio losu - hitem są evilki, które konstrukcyjnie są jeszcze prostsze,
    mniejsze i mają wiele mniej mechaniki. Przykładowo taki sony E oraz sony
    alpha - w tych drugich masz mechaniczny popychacz przysłony i silnik w
    body, do tego oczywiście lustro, pryzmat (szklany lub lustrzany) no i
    oczywiście jeszcze wizjer, światłomierz, matówkę i takie tam, a od dołu
    mechanizm AF fazowego. Za to nex ma w szkle silnik i sterowanie przysłoną,
    nie ma całego pierdolnika mechanicznego, wszystko robi procesor +
    elektronika, natomiast cenowo wcale to nie jest takie znów tańsze jak
    wynikałoby z konstrukcji. Więc znów... gdzie te zaoszczędzone pieniądze?
    czemu nex nie kosztuje jak zaawansowany kompakt choćby? Może ma większą
    matrycę, ale nie ma obiektywu przecież :)

    > Dopóki w produkcji matryc nie przydarzy
    > się jakaś rewolucja, nie zapowiada się aby to się miało zmienić. Zresztą
    > po co, producentom jest raczej dobrze z obecnym stanem rzeczy.

    Rewolucja albo chińska konkurencja :) Oni to dopiero mogą namieszać. Jak
    który wpadnie na cyfrowe ścianki do starych anali to dopiero zacznie się
    wojna ;)

    > Z samej radości miłośników marki firma się nie wyżywi, musi zainwestować
    > konkretne pieniądze w stworzenie całego systemu, które jej się później
    > zwrócą z nadwyżką. Zresztą i tak zaraz wybuchłaby fala kwękania "łeeeee,
    > za drooooogooo".

    Kwękania są zawsze i niezależnie od wszystkiego, nie ma co się nimi tak
    bardzo przejmować :) Natomiast też nie każdy aparat musi się zwracać
    konkretnie, są też powody marketingowe, iluż to kupuje canona czy nikona,
    bo to marka foto z sprzętem profi mimo że kita to można by było im
    przykleić do body? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 44. Data: 2012-02-09 18:38:59
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-09 15:00, Sergiusz Rozanski wrote:
    > Czyli napisałem prawdę, bo większość szkieł to raczej stare :) A i nowe to też
    > stare modele. No i kwestia wykadrowania czegoś jednak z boku :)

    Zauważcie jeszcze model z opcją bez AA, który o ironio... za mniej (bo bez
    filtra) jest droższy ;) Pewnie za dość rzadkie artefakty dostajemy od razu
    wiele fajniejszy MTF.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 45. Data: 2012-02-09 23:48:39
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Sergiusz Rozanski:

    > A to 15x crop coś więcej wyciska z obiektywu? Bo większości szkieł to raczej
    > braknie zakresu na taką gęstość pixla.

    Z dobrymi szkłami miałem brzytwę na E400 (crop 2x) już na F2.8. Taką, że
    crop 1:1 nadawałby się na WWW. Podejrzewam, że w wersji bez filtra AA i z
    większym zagęszczeniem pikseli, na F8 wystarczy ostrości.

    Bardzo ciekawa rzecz jest tu:

    http://nikonrumors.com/2012/01/17/some-nikon-v1-ft-1
    -tc-2-0x-400mm-f2-8-fun-2160mm.aspx/

    Na dole jest crop 1:1. Szkło ma niesamowite parametry, skoro nawet z
    telekonwerterem na F2.8 na tak małej matrycy daje brzytwę. Wydaje mi się, że
    w czasach analogowych nie było możliwości wykorzystać nawet ułamka takiej
    doskonałości.

  • 46. Data: 2012-02-10 15:53:32
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    On Wed, 08 Feb 2012 13:10:53 +0100, Bo(o)t manager
    <b...@W...poczta.wp.pl> wrote(a):

    > A USB2 jak rządzi tak rządzi. Wiem wiem jest już trójka tylko w większości
    > nowe aparaty jej i tak nie mają.

    W tym akurat jest USB3 :)

    B.

  • 47. Data: 2012-02-11 09:59:24
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:

    > To upakowanie jeszcze nie stanowi jakiegoś szczególnie doniosłego rekordu.
    > APS-C ma 24Mpix lub 45Mpix jak liczyć za drogą sigmę, więc pełna klatka
    > może sięgnąć jeszcze wiele więcej o ile tylko chcieliby. Raczej większą
    > przeszkodą jest już to, że megapiksele od bardzo dawna już nie stanowią o
    > takiej sile aparatu i szczególnie w tym segmencie nie dają takiej mocy
    > poza wąską grupą zastosowań. Ale niech rośnie ciągle, w dół skalować sobie
    > można do woli :)

    To że się da to nie mam wątpliwości. Zajmuje to jednak trochę czasu.
    Sony ledwie co wypuściło 36M, mocy przerobowych zapewne ledwie starczy dla
    Nikona - nawet dali mu wyłączność na rok. Własny aparat z tą matrycą
    wypuszczą dopiero za rok. W ciągu roku - w tym czasie powinien pojawić
    się ewentualny D4x - nie wymyślą nic nowego.

    m.

  • 48. Data: 2012-02-11 10:01:10
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    dominik napisał:
> [...]
    > elektronika, natomiast cenowo wcale to nie jest takie znów tańsze jak
    > wynikałoby z konstrukcji. Więc znów... gdzie te zaoszczędzone pieniądze?

    W kieszeni producenta :) OK, wiem że pytanie retoryczne, ale nie mogłem
    się powstrzymać :)

    m.

  • 49. Data: 2012-02-12 10:53:37
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "de Fresz" <d...@N...pl> napisał w wiadomości grup

    > Od kiedy wpadli na pomysł, że kluczowe wydarzenie można sieknąć serią, a
    > selekcję zrobić później? Czyli baaaaardzo dawno temu, ze 20 lat pewnie będzie.

    > Nooo. I upojnej zabawie z przebieraniem i przechowywanie materiału liczonego w
    > setkach przy 36 MPx, gdy realnie potrzeba może z 15. Ale spox, komoutery teraz
    > coraz szybsze, dyski coraz tańsze... Ups, to akurat chwilowo nie bardzo.

    chwila a nikon niema czegoś takiego jak sRAW ?
    Ja w swoim 5D II rzadko kiedy sięgam po 22 mpix ale czasem to robię
    i w tych chwilach wolałbym mieć np. te 36 Mpix.

    Roger

  • 50. Data: 2012-02-12 10:55:34
    Od: "Roger from Cracow" <r...@s...pl>

    Użytkownik "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak dla mnie walenie jakąkolwiek serią na ślubach, jak się to zwykło robić, jest
    > oznaką... niczego wielkiego oznaką nie jest.

    jest brakiem elementarnej kultury o ile nie posiadamy
    bezszmerowego aparatu :)

    Roger