    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Date: Thu, 09 Feb 2012 19:18:16 +0100

    On 2012-02-09 10:51, de Fresz wrote:
    > Dalej IMHO pozostanie to drogi segment dla majętnych amamtorów i
    > zawodowców, jeszcze przez wiele, wiele lat.

    O ile się coś nie wydarzy niespodziewanego :) Np. chińska matryca aps-c
    pojawi się w trzech pseudo lustrzankach za śmieszne pieniądze i jakichś
    eivlkach. Póki co cena pełnej klatki jest raczej dość sztuczna jak dla
    mnie i uzasadniona głównie marketingowo.

    > Ale nie są optimum w świecie cyfrowym, koszty sensora jak oficjalna
    > legenda głosi, wciąż uniemożliwiają zrobienie aparatu z matrycą tej
    > wielkości za sensowne pieniądze.

    Tylko ile w tym legendy, a ile prawdy? :)
    Faktem jest natomiast to, że różnica w cenie matryc często jest zupełnie
    nieadekwatna. Np. za różnicę ceny pomiędzy D3s i D3x /które wydawałoby się
    różnią przede wszystkim właśnie matrycą/ masz przynajmniej całego A850 z
    taką samą matrycą niby.

    Zauważ również, że wciąż nie ma budżetowego aparatu z cyfrowym fx. 5
    tysiaków było za nowe a850 niedaleko premiery, które budżetowe
    zdecydowanie nie jest bo ma za dobry pryzmat i konstrukcję. Ile mogłaby
    kosztować pełna klatka w wersji zciętej? ze 3kzł?

    O ironio losu - hitem są evilki, które konstrukcyjnie są jeszcze prostsze,
    mniejsze i mają wiele mniej mechaniki. Przykładowo taki sony E oraz sony
    alpha - w tych drugich masz mechaniczny popychacz przysłony i silnik w
    body, do tego oczywiście lustro, pryzmat (szklany lub lustrzany) no i
    oczywiście jeszcze wizjer, światłomierz, matówkę i takie tam, a od dołu
    mechanizm AF fazowego. Za to nex ma w szkle silnik i sterowanie przysłoną,
    nie ma całego pierdolnika mechanicznego, wszystko robi procesor +
    elektronika, natomiast cenowo wcale to nie jest takie znów tańsze jak
    wynikałoby z konstrukcji. Więc znów... gdzie te zaoszczędzone pieniądze?
    czemu nex nie kosztuje jak zaawansowany kompakt choćby? Może ma większą
    matrycę, ale nie ma obiektywu przecież :)

    > Dopóki w produkcji matryc nie przydarzy
    > się jakaś rewolucja, nie zapowiada się aby to się miało zmienić. Zresztą
    > po co, producentom jest raczej dobrze z obecnym stanem rzeczy.

    Rewolucja albo chińska konkurencja :) Oni to dopiero mogą namieszać. Jak
    który wpadnie na cyfrowe ścianki do starych anali to dopiero zacznie się
    wojna ;)

    > Z samej radości miłośników marki firma się nie wyżywi, musi zainwestować
    > konkretne pieniądze w stworzenie całego systemu, które jej się później
    > zwrócą z nadwyżką. Zresztą i tak zaraz wybuchłaby fala kwękania "łeeeee,
    > za drooooogooo".

    Kwękania są zawsze i niezależnie od wszystkiego, nie ma co się nimi tak
    bardzo przejmować :) Natomiast też nie każdy aparat musi się zwracać
    konkretnie, są też powody marketingowe, iluż to kupuje canona czy nikona,
    bo to marka foto z sprzętem profi mimo że kita to można by było im
    przykleić do body? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564