  • 31. Data: 2012-02-08 21:00:52
    Temat: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-08 11:34, de Fresz wrote:
    > Osobiście nie spodziewałbym się tłumów w tym segmencie, raczej będzie
    > utrzymanie status quo.

    Rewolucji nie będzie, ale stopniowa ewolucja to jak najbardziej. No i
    bardzo dobrze, bo tradycyjne aparaty pełnoklakowe były całkiem fajnym
    optimum dla lustrzanej konstrukcji. Crop za wiele traci wizjerem niestety
    jak dla mnie i nie dziwne, że EVIL-ki tak mu depczą po piętach :)

    > Marzenia to piękna rzecz. BTW - a co z Sony, już im nie kibicujesz? ;-)

    Ale wielu pentaksjan by się ucieszyło, a konkurencja byłaby większa :)

    Co do sony to mam i ciągle używam, ale zupełnie bez jakiegokolwiek
    wrażenia, iso może by się lepsze przydało, ale też to w większości
    marudzenie, trzeba docenić co się ma. Nawet jak by wypuścili super A901 z
    matrycą bez AA i wiele lepszym ISO to ja go na razie nie potrzebuję.
    Prędzej kupiłbym coś EVILkowego, ale zupełnie bez wpływu systemowych
    grzmotów.

    Wedle plot wyjdzie jakiś SLT pewnie z nową matrycą. Dla mnie szkoda, bo
    lubię pryzmat i jego wady, póki co i tak będę sobie tylko obserwował temat
    :) No chyba że wyjdzie jakiś EVIL z FF, ale na to nie ma co liczyć na
    razie, bo dopiero co zrobili porządne na APS-C i skubania musi minąć czas.

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 32. Data: 2012-02-08 21:10:42
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-08 19:05, Mikolaj Machowski wrote:
    > Chyba tak. Dla mnie wygląda, że Nikon wyraźnie rozdziela dwie linie
    > D{1-cyferka} dla reporterów, D{3-cyferki} dla studia, pejzażu.
    >
    > Trudno mi sobie wyobrazić jak miałby wyglądać ewentualny D4x. Większej
    > niż 36M matrycy Sony w najbliższym czasie nie zrobi, jakie ficzersy
    > mogłyby być interesujące dla profi studyjno/pejzażowego by coś takiego
    > kupić?

    To upakowanie jeszcze nie stanowi jakiegoś szczególnie doniosłego rekordu.
    APS-C ma 24Mpix lub 45Mpix jak liczyć za drogą sigmę, więc pełna klatka
    może sięgnąć jeszcze wiele więcej o ile tylko chcieliby. Raczej większą
    przeszkodą jest już to, że megapiksele od bardzo dawna już nie stanowią o
    takiej sile aparatu i szczególnie w tym segmencie nie dają takiej mocy
    poza wąską grupą zastosowań. Ale niech rośnie ciągle, w dół skalować sobie
    można do woli :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 33. Data: 2012-02-08 21:31:13
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    > Patrząc na ostatnią propozycję Fuji to widać, że zamiast trendu "FF pod strzechy"
    mamy wręcz odwrotny, czyli "premium APS-C".

    Niestety ten trend sięga coraz głębiej w elektronikę.

  • 34. Data: 2012-02-08 21:37:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Mikolaj Machowski wrote:

> [...]
    > niż 36M matrycy Sony w najbliższym czasie nie zrobi, jakie ficzersy
    > mogłyby być interesujące dla profi studyjno/pejzażowego by coś takiego

    auto retusz?

    samodzielnie nastrosza włosy gładzi skórę powiększa piersi poprawia źle
    ustawiona perspektywę...

  • 35. Data: 2012-02-09 09:18:49
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-08 22:31, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze John Smith:

    mamy wręcz odwrotny, czyli "premium APS-C".

    > Niestety ten trend sięga coraz głębiej w elektronikę.

    A co masz przeciwko postępowi w elektronice?
    Bo tak to zabrzmiało.

    --
    Mirek

  • 36. Data: 2012-02-09 09:21:58
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

    mamy wręcz odwrotny, czyli "premium APS-C".

    > A co masz przeciwko postępowi w elektronice?
    > Bo tak to zabrzmiało.

    Robienie pseudoekskluzywnych produktów elektronicznych w chorej cenie
    nazywasz postępem?

  • 37. Data: 2012-02-09 09:32:04
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2012-02-09 10:21, Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze John Smith:

    strzechy" mamy wręcz odwrotny, czyli "premium APS-C".

    > Robienie pseudoekskluzywnych produktów elektronicznych w chorej cenie
    > nazywasz postępem?

    [Pseudo]ekskluzywność puszki nie ma nic wspólnego z elektroniką którą się do takiej
    puszki pakuje.
    To raczej mechanika, design, ewentualnie ergonomia.

    Myślałem, że mówiąc trend miałeś na myśli progres w elektronice, jednocześnie
    sugerując regres w optyce.
    W takim razie nie wiem o co Ci chodziło.

    --
    Mirek

  • 38. Data: 2012-02-09 09:51:59
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-08 22:00:52 +0100, dominik <u...@d...net.pl> said:

    > Rewolucji nie będzie, ale stopniowa ewolucja to jak najbardziej.

    Dalej IMHO pozostanie to drogi segment dla majętnych amamtorów i
    zawodowców, jeszcze przez wiele, wiele lat.

    > No i
    > bardzo dobrze, bo tradycyjne aparaty pełnoklakowe były całkiem fajnym
    > optimum dla lustrzanej konstrukcji.

    Ale nie są optimum w świecie cyfrowym, koszty sensora jak oficjalna
    legenda głosi, wciąż uniemożliwiają zrobienie aparatu z matrycą tej
    wielkości za sensowne pieniądze. Dopóki w produkcji matryc nie
    przydarzy się jakaś rewolucja, nie zapowiada się aby to się miało
    zmienić. Zresztą po co, producentom jest raczej dobrze z obecnym stanem
    rzeczy.

    > Ale wielu pentaksjan by się ucieszyło, a konkurencja byłaby większa :)

    Z samej radości miłośników marki firma się nie wyżywi, musi
    zainwestować konkretne pieniądze w stworzenie całego systemu, które jej
    się później zwrócą z nadwyżką. Zresztą i tak zaraz wybuchłaby fala
    kwękania "łeeeee, za drooooogooo".

    de Fresz

  • 39. Data: 2012-02-09 09:53:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze John Smith:

> [...]
    sugerując regres w optyce.
    > W takim razie nie wiem o co Ci chodziło.

    Przez elektronikę rozumiem sprzęt foto, audio i komputerowy.

  • 40. Data: 2012-02-09 13:08:45
    Od: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>

    Dnia 08.02.2012 TheGuru <t...@w...pl> napisał/a:
    > /*
    > Się pojawił. Z rozdziałką pojechali 36 MPx.
    > */
    > a robiąc z cropa odbitkę na 10*15 można uzyskać bezstratny cyfrowy zoom z
    > 15x co samo w sobie jest cene ;-)

    A to 15x crop coś więcej wyciska z obiektywu? Bo większości szkieł to raczej
    braknie zakresu na taką gęstość pixla.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".