  • 11. Data: 2012-02-07 13:52:05
    Temat: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Od: Bartosz Mierzwiak <b...@w...pl>

    [...]

    Piksele pikselami, ale tradycja Nikona zobowiązuje i gumy odchodzą już na
    egemplarzu pokazowym:

    http://img515.imageshack.us/img515/1329/nikond800sid
    e.jpg

    :)

    B.

  • 12. Data: 2012-02-07 14:01:23
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    Dobre, choć lepsze niż lustro "co wylata"...

  • 13. Data: 2012-02-07 14:29:04
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 14:44:37 +0100, Bartosz Mierzwiak
    <b...@w...pl> said:

    > "wypieli się na kotleciarzy" <- Twoje słowa nie moje.

    Zgadza się.

    > Ja się do tego
    > odnoszę i wyraźnie to napisałem, chyba że wg. Ciebie kotleciarz to po
    > prostu każdy fotoreporter.

    Napisałeś z grubsza "4 fps jest wystarczające dla każdego kotleciarza".
    Zaryzykuję tezę, że duża część żyjących z różnych form reportażu co
    jakiś czas korzysta z szybkich serii. I 8 wtedy to lepiej niż 4 (bo w
    szybkich puszkach mniej TEŻ można ustawić). W każdym razie tych fpsów
    potrzebują na codzień częściej niż 36 MPx.

    > Tak,

    Z czego?

    > i na obecnie posiadanym 4 rdzeniowym blaszaku pracuje mi się z
    > takimi plikami zdecydowanie szybciej niż na 12Mpix rawach w moim
    > poprzednim sprzęcie z 1 rdzeniem 1,73Mhz, 6ścio krotnie mniejszą
    > pamięcią operacyjną i wolniejszym systemie dyskowym.
    > Dostrzegasz zależność? Nie tylko rozdzielczości matryc się zmieniają.

    Dostrzegam. I jako że całkiem nierzadko mam do czynienia z seriami
    zdjęć z dupek 40-80 MPx na baaaardzo szybkim kompie oraz dla porównania
    12 MPx na tym samym kompie oraz wolniejszym - zauważam wyraźne różnice
    w płynności pracy. Owszem, 5 lat temu było gorzej, co nie zmienia
    faktu, że w dzisiejszych czasach w zastosowaniach pro obróbka na akord
    bywa potrzebna. I jest różnica, czy hurtowe przewalnie 100 i więcej
    zdjęć zajmie pół godziny, czy dwie. Szczególnie gdy dotyczy to pracy w
    terenie na lapku.
    Poza tym gubisz trochę istotę sprawy - jeśli w reportażu potrzeba
    realnie na codzień 10-15 MPx, a z nowej puszki dostaje się pliki 2 razy
    większe, to niezależnie jak szybkiego komputera byś nie miał, będzie
    musiał on uporać się z ponad dwukrotnie większą ilością danych, de
    facto zbędnych. No dobra, pewnie czasami da się ten nadmiar
    wykorzystać. Czasami.

    > Topowy korpus nikona to ma 24Mpix i ma już 3 lata,

    Jesteś pewien, że D3x jest aparatem _reporterskim_???

    > Najwyraźniej to 16Mpix D4 jest skierowany do tych którym wystarczy
    > mniejsza rodzielczość.

    Uff, zaczynasz kumać. Dotychczas D700 był skierowany do podobnej grupy
    odbiorców. Z D800 już jest trochę inaczej. Świta?
    I żeby nie było - nie wieszam tu psów na D800, po prostu zwracam uwagę
    na nieco inną grupę docelową oraz na fakt, że pewna (spora w mojej
    ocenie) część dotychczasowych użytkowników D700 może nie odnieść
    realnych korzyści z przesiadki na nowy model, a wręcz w kilku kwestiach
    mieć pod górkę.

    > D800 nie jest rasowym sprzętem reporterskim.

    Zgadza się, bliżej mu do 5D niż poprzednika. O tym cały czas piszę.

    > Równie dobrze można płakać nad faktem że Ferrari to straszny szajs bo się
    > lodówki nie da przewieźć, a do Berlingo się zmieściła.

    Bezsensowna analogia. Jak już, to sytuacja jest podobna do takiej,
    gdyby Ferrari wypuściło następce F599 - coś pokroju Berlingo z dizlem
    niechby i 3.0.

    > I co, wielu znasz tych co od lat pracują na swoich 2Mpix broniąc się
    > przed upgrejdem bo im się dysk zatka?

    Nie, znam za to takich, którzy kupują taki sprzęt, jaki jest im
    potrzebny do pracy. Nie chodzą z Hasslem na śluby, ani polować na
    dzikie zwierzęta.

    > Słyszałeś też o tym że zdjęcia można zmniejszać? (ba, nawet w samym
    > aparacie)

    RAWa? Ciekawa koncepcja, ktoś już zdaje się wpadł nawet na to, sRAW się
    nazywa czy jakoś tak. Asz kurde, D800 tego akurat nie ma. A to pech.

    > Wśród pełnoklatkowych DSLRów o zbliżonej cenie (czyli pewnie C5dmk2
    > - jego następcy i FFami od Sony).

    Tyle, że w praktyce pełna klatka pełnej klatce nierówna - D700 i 5D
    znajdowały generalnie nieco różnych nabywców na rynku pro.

    de Fresz

  • 14. Data: 2012-02-07 14:52:40
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 14:47:39 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Jak dla mnie walenie jakąkolwiek serią na ślubach, jak się to zwykło
    > robić, jest oznaką... niczego wielkiego oznaką nie jest.

    A ja się nie podejmuję oceniać, dopóki nie zobaczę foty. To bywa
    zajebiaszcza wygoda móc wybierać przy dynamicznym ujęciu z kilku zdjęć
    - finalnie i tak zostanie jedno. 4, a 8 to spora różnica. No ale jak
    ktoś jest miszcze jednego szczału, to pewnie mu to zbędne...

    > A przyzwyczajenie klienta do trzech tysięcy zdjęć z imprezy sprawia,
    > że rozdzielczość boli konkretnie siedzeniem po nocach.

    Niech przyzwoity fotograf z takiego ślubu przyniesie 300-500 zdjęć,
    musi je zgrać, przebrać, zapuścić hurtowe wołanie, oddać ze 100-200
    dopieszczonych, większość trafi do netu i może na odbitki 15x21. Tak
    czy siak przy D800 będzie do przemielenia cale mnóstwo zbędnych danych.

    > Istotnie, sprzęt fajny, ale nie do ślubów.

    Nosz o to mi właśnie cały czas idzie. Podczas gdy poprzednik dla wielu
    był do tego sprzętem niemal idealnym. Za to studyjniacy, którzy w
    większości tkwili dotychczas w Canonie, będą mieli powód do ślinienia.

    > Chyba, że jest tam jakiś dobry sposób na małe rawy.

    Ze specyfikacji wychodzi, że nie ma.

    > W ogóle do ślubów wystarcza kilka mpx, co po wszystkich sztuczkach z
    > resajzami daje ze dwanaście na wejściu. No ale wiadomo, ''klient chce
    > więcej''.

    A chce?

    de Fresz

  • 15. Data: 2012-02-07 15:15:06
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 15:52, de Fresz pisze:
> [...]
    > finalnie i tak zostanie jedno. 4, a 8 to spora różnica. No ale jak ktoś
    > jest miszcze jednego szczału, to pewnie mu to zbędne...

    Nie przesadzajmy w drugą stronę, bo pewnie wiesz, każdy z nas wie, o
    czym myślę. Wszyscy siedzą, jest kazanie, a miszczu wali terkawką.
    Są chwile, kiedy to się przydaje, ale tych chwil jest kilka i 4fps to co
    najmniej w sam raz.

    > Nosz o to mi właśnie cały czas idzie. Podczas gdy poprzednik dla wielu
    > był do tego sprzętem niemal idealnym. Za to studyjniacy, którzy w
    > większości tkwili dotychczas w Canonie, będą mieli powód do ślinienia.

    Popyt na tak duży materiał też jest ograniczony. Może klient chce jak
    najwięcej, ale jego grafik już nie bardzo.

    > A chce?

    Dziś większość chce jak najwięcej, nie ważne czego i do czego.
    Tak naprawdę idealny pstrykacz ślubny powinien mieć sto milionów
    piskeli, stukrotnego zooma i powinien być przystojny, bo laski na
    piksele tak nie lecą, a też chciałyby coś porównać :)

    --
    pozdrawia Adam
    /niestety, humaniści bywają równie głupi jak umysły ścisłe/

  • 16. Data: 2012-02-07 15:38:07
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2012-02-07 16:15:06 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Nie przesadzajmy w drugą stronę, bo pewnie wiesz, każdy z nas wie, o
    > czym myślę. Wszyscy siedzą, jest kazanie, a miszczu wali terkawką.

    Jasne, przytaczaj jako przykład idiotę na dowód braku sensu
    szybkostrzelności w aparacie dla reporterów...

    > Są chwile, kiedy to się przydaje, ale tych chwil jest kilka i 4fps to
    > co najmniej w sam raz.

    Mi tam już przy amatorskich zastosowaniach wychodzi, że 4 to za mało,
    ale ja jak nie będę miał idealnego ujęcia, to se najwyżej tupnę nóżką
    ze złości. Przy robocie za kasę to jakby insza inszość.

    > Popyt na tak duży materiał też jest ograniczony. Może klient chce jak
    > najwięcej, ale jego grafik już nie bardzo.

    W praktyce jest zupełnie na odwrót, to grafik chce jak najwięcej, a
    czasem dostaje smętne kilka MPx. Ale reklama to zupełnie insza inszość
    i w tej działce D800 ma szansę dokopać co słabszym/starszym dupkom za
    conajmniej 5 razy więcej kasy.

    > Dziś większość chce jak najwięcej, nie ważne czego i do czego.

    Oj przetań sypać takimi trywialnymi ogólnikami, realnie - chcą, czy
    nie? Bo osobiście o czymś takim nie słyszałem.

    de Fresz

  • 17. Data: 2012-02-07 16:52:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-02-07 16:38, de Fresz pisze:
    > Oj przetań sypać takimi trywialnymi ogólnikami, realnie - chcą, czy nie?
    > Bo osobiście o czymś takim nie słyszałem.

    Wujki chcą. Na onecie też.

    --
    pozdrawia Adam
    /wymyśliłem patent na pomniki, co korpusy są stałe, a tylko głowy się

  • 18. Data: 2012-02-07 18:44:29
    Od: dominik <u...@d...net.pl>

    On 2012-02-07 09:19, de Fresz wrote:
    > Się pojawił. Z rozdziałką pojechali 36 MPx. W droższej opcji E - bez
    > filtra AA. No i tylko 4 fps.
    > Nieźle - wypieli się na kotleciarzy i uderzyli w kierunku studyjniaków
    > oraz inszych landszafciarzy - ciekawa zagrywka. To teraz Canon powinien
    > pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target Nikona.

    Czyli kolejna fala full frame aparatów nadciąga :) bardzo dobrze :)
    Mpix - bez wrażenie, bardzie mnie interesuje realne iso. :)

    Może pentax tez sie teraz wiec obudzi? :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564

  • 19. Data: 2012-02-07 18:48:10
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    de Fresz napisał:
> [...]
    > oraz inszych landszafciarzy - ciekawa zagrywka. To teraz Canon powinien
    > pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target Nikona.

    Nie wypięli się na kotleciarzy tylko zaoferowali im inny sprzęt - D4.

    m.

  • 20. Data: 2012-02-07 21:37:01
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze de Fresz:

> [...]
    > oraz inszych landszafciarzy - ciekawa zagrywka. To teraz Canon powinien
    > pokazać nową Piątkę ukierunkowaną na dotychczasowy target Nikona.

    Przy okazji wyszła pewna smutna sprawa - raczej nie ma co liczyć na tanie FF
    w najbliższej przyszłości. D700 po czterech latach kosztuje tyle samo co na
    początku.