    From: de Fresz <d...@N...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nikon D800 oficjalnie
    Date: Tue, 7 Feb 2012 15:52:40 +0100

    On 2012-02-07 14:47:39 +0100, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Jak dla mnie walenie jakąkolwiek serią na ślubach, jak się to zwykło
    > robić, jest oznaką... niczego wielkiego oznaką nie jest.

    A ja się nie podejmuję oceniać, dopóki nie zobaczę foty. To bywa
    zajebiaszcza wygoda móc wybierać przy dynamicznym ujęciu z kilku zdjęć
    - finalnie i tak zostanie jedno. 4, a 8 to spora różnica. No ale jak
    ktoś jest miszcze jednego szczału, to pewnie mu to zbędne...

    > A przyzwyczajenie klienta do trzech tysięcy zdjęć z imprezy sprawia,
    > że rozdzielczość boli konkretnie siedzeniem po nocach.

    Niech przyzwoity fotograf z takiego ślubu przyniesie 300-500 zdjęć,
    musi je zgrać, przebrać, zapuścić hurtowe wołanie, oddać ze 100-200
    dopieszczonych, większość trafi do netu i może na odbitki 15x21. Tak
    czy siak przy D800 będzie do przemielenia cale mnóstwo zbędnych danych.

    > Istotnie, sprzęt fajny, ale nie do ślubów.

    Nosz o to mi właśnie cały czas idzie. Podczas gdy poprzednik dla wielu
    był do tego sprzętem niemal idealnym. Za to studyjniacy, którzy w
    większości tkwili dotychczas w Canonie, będą mieli powód do ślinienia.

    > Chyba, że jest tam jakiś dobry sposób na małe rawy.

    Ze specyfikacji wychodzi, że nie ma.

    > W ogóle do ślubów wystarcza kilka mpx, co po wszystkich sztuczkach z
    > resajzami daje ze dwanaście na wejściu. No ale wiadomo, ''klient chce
    > więcej''.

    A chce?

    de Fresz