  • 41. Data: 2014-10-03 22:43:08
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości
    news:m0ke5a$efl$1@news.icm.edu.pl...

> [...]
    > nie. Ja nie wyraziłem żądania zmiany treści strony. To oni sami
    > poinformowali mnie o tym.
    >
    > Mi chodzi tylko o to, że publikują nieprawdziwą listę kompatybilności
    > obiektywów (na angielskich stronach też - tak na marginesie), która to
    > spowodowała, że wybrałem takie obiektywy, które miały być w przyszłości
    > kompatybilne a okazało się, że nie są. No i w związku z tym oczekiwałbym
    > propozycji rozwiązania problemu ze strony Sony.
    >
    > Czy sądzisz, że wprowadzanie w błąd przez producenta może pozostać bez
    > konsekwencji nawet jeśli będą powoływać się na paragrafy jakieś?

    W mojej ocenie możesz reklamować te zakupy z tutuł tzw niezgodności towaru
    z umową, o ile nie minęło 6 miesięcy od daty zakupu. Body nie współpracuje
    z obiektywami, to mozesz zwrócić body. Nic więcej nie ugrasz.

  • 42. Data: 2014-10-03 23:12:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Marek wrote:

    > Nie znam się na prawie ale nie raz słyszałem, że np. zapisy w karcie
    > gwarancyjnej nie mogą być gorsze niż ustawa nakazuje bo w przeciwnym razie
    > tracą moc wiążącą dla kupującego.

    OT się zrobiło, ale dobrze ;)
    Kiedy (zdaje się "jak dotąd") taki mechanizma działa tylko dla firm.
    Działał tak również *kiedyś* (przed wprowadzeniem przepisów o sprzedaży
    konsumenckiej) oraz podobnoż ma działać w przyszłości (jak wejdzie
    kolejna nowelizacja).
    Na dziś, dla konsumenta, gwarancja jest "dowolnie ograniczona".
    Z tym, że za gwarancję uważa się również wszelkie pisemne oświadczenia,
    w tym reklamy.

    pzdr, Gotfryd

  • 43. Data: 2014-10-03 23:16:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Oct 2014, Piotr Kosewski wrote:

    > Niekompatybilny w pełni z A99 to może być np. worek ryżu.

    Wyrażam poważną wątpliwość.
    Na jakieś 99,(9)% w archiwach są opisy wykorzystywania worków
    (no dobra, woreczków) grochu i ryżu do celów różnych ("podkładania"
    aparatu konkretnie, zapewniającego możliwość "wycelowania"
    i pstryknięcia z samowyzwalacza), i z wyżej wymienionym prawdopo-
    dobieństwem da się wykazać, że A99 nie jest w tej kategorii gorsza
    (mniej kompatybilna) od innych aparatów.
    Wnoszę o oddalenie tezy!

    pzdr, Gotfryd

  • 44. Data: 2014-10-03 23:20:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Oct 2014, Marek wrote:

    > Ja bym tego tak nie ujął. Firma może tak napisać aby zabezpieczyć się przed
    > ew. błędami. Jednakże firma powinna wskazać sposób uzyskania pełnej
    > informacji na temat kompatybilności (w moim przypadku) sprzętu, który
    > zamierzasz kupić. Sony nie oferuje tego. Kupujesz sprzęt na własne ryzyko.

    Mogą Ci powiedzieć, że powinieneś przymierzyć (i sprawdzić) przy zakupie.
    A na argument, że kupiłeś wysyłkowo, kontrargument brzmi, że "przecież
    należało skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, bo te 10 dni jest
    właśnie na przymierzenie, aby kupujący nie był w gorszej sytuacji
    niż przy zakupie w sklepie".

    > Jeśli napiszą, że coś działa z czymś - nie jest to nic warta informacja.
    > Jedynie termin 10-cio dniowy na zwrot może zmusić Sony do respektowania
    > pomyłek.

    Otóż to.
    Ale jak rozumiem nie skorzystałeś, i dlatego jest problem.

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2014-10-04 11:46:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > W mojej ocenie możesz reklamować te zakupy z tutuł tzw niezgodności
    > towaru z umową, o ile nie minęło 6 miesięcy od daty zakupu.

    Takiego ograniczenia raczej bym się nie spodziewał, 6 miesięcy ma
    znaczenie tylko w przypadku, w którym występuje niejasność co do
    występowania wady w momencie sprzedaży. Tu chyba sprawa jest jasna, więc
    istotne są 2 lata od zakupu (może jest tam także termin na zgłoszenie
    wady po jej wykryciu, nie pamiętam).

    > Body nie
    > współpracuje z obiektywami, to mozesz zwrócić body. Nic więcej nie
    > ugrasz.

    Trzeba tylko pamiętać, że niezgodność z umową dotyczy umowy, a ta jest
    zawierana ze sprzedawcą. Może być pewien problem z wykazaniem, że
    zawartość (jakiejś tam) strony WWW innego podmiotu jest częścią umowy
    sprzedaży.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 46. Data: 2014-10-04 12:05:54
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Jeśli w tym miejscu znalazłem zapewnienie zgodności, to byłem
    > przekonany, że tak jest i nie szukałem alternatywy. Po drugie,
    > dostałem dziś wyjaśnienie czym różni się określenie "w pełni zgodne"
    > od "zgodne z ograniczeniami" bo o takiej formule rozmawiamy. A no
    > różni się tym, że w pełni zgodne to full frame, a ten drugi wariant,
    > to APSC, który wymaga zastosowania adaptera aby mógł pracować jako FF.

    A co to za adapter?

    Swoją drogą, mogłoby to też działać w trybie FF. Może problem jest wadą
    aparatu, nie obiektywu? Pewnie jakby przeprogramować jakiegoś EEPROMa
    w obiektywie (żeby udawał FF), albo flash w aparacie (zdecydowanie
    trudniejsze, żeby nie wymuszał cropa), to by działało. Jakie by były
    dokładnie efekty, to nie wiem (ale mogłyby być ciekawe, w wersji minimum
    można byłoby robić zdjęcia jednocześnie w pionie i w poziomie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 47. Data: 2014-10-04 14:20:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-04 o 11:46, Krzysztof Halasa pisze:

> [...]
    > zawierana ze sprzedawcą. Może być pewien problem z wykazaniem, że
    > zawartość (jakiejś tam) strony WWW innego podmiotu jest częścią umowy

    No więc właśnie. Sprzedawca sprzedał mi to co napisał, że sprzedaje.
    Kupiłem obiektyw dlatego bo trzecia strona, jaką jest Sony, napisała na
    swojej firmowej stronie, że będę mógł używać ten obiektyw z nowym body.
    Pewnie w USA nie byłoby problemu z taka reklamacją ale żyjemy w PL.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 48. Data: 2014-10-04 14:22:54
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 23:20, Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > niż przy zakupie w sklepie".

    > Otóż to.
    > Ale jak rozumiem nie skorzystałeś, i dlatego jest problem.

    Nie skorzystałem bo nie maiłem jak skorzystać. Obiektyw kupiłem 6-mcy
    temu i 2 lata temu. Aparat - 2 tygodnie temu.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 49. Data: 2014-10-04 14:28:35
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 21:29, Piotr Kosewski pisze:

    > Ale przecież właściwość "działa w trybie FF z A99" nie jest reklamowana!
    > Sony NIGDZIE czegoś takiego nie pisze. Skąd ten dziwny pomysł?
    >
    > Czemu kolejna osoba w wątku uważa, że "kompatybilny z A99" oznacza
    > obsługę całego sensora?

    Ja już to wyjaśniałem. Poprosiłem Sony o wyjaśnienie na czym polega
    zgodność z ograniczeniami. Oznacza, to, że potrzebny jest adapter aby
    obiektyw APSC mógł być wykorzystany jako FF. I żadnej innej
    niekompatybilności w tym sformułowaniu nie ujęto.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 50. Data: 2014-10-04 14:32:11
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 21:38, Jacek Politowski pisze:

    > http://www.cad-comic.com/cad/20051104 ;-)

    Zgadza się, w moim odczuciu Sony w tym konkretnym przypadku wykazało się
    nie tylko brakiem spodnia, ale i jaj :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek