  • 31. Data: 2014-10-03 15:41:05
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 00:36, Piotr Kosewski pisze:

    > No to ja Ci powtarzam jeszcze raz, że próbujesz reklamować obiektyw,
    > więc musiałbyś podważyć jakąś jego cechę. Tymczasem Ty argumentujesz
    > niezadowolenie faktem, że Twój korpus robi cośtam.

    Reklamowanie 2-letniego i 6-cio miesięcznego obiektywu nie ma sensu a
    już w szczególności, że nie mam zastrzeżeń ani do obiektywów ani do body
    lecz do fałszywej informacji opublikowanej na stronach Sony mówiącej, że
    jedno współgra z drugim w 100%.

    Przy okazji: otrzymałem przed chwilą informację emailową co oznacza "nie
    w pełni zgodny". Oznacza to, że obraz będzie w APSC i trzeba zastosować
    konwerter aby uzyskać full frame. Oba obiektywy, które mam są "w pełni
    zgodne" w tabeli kompatybilności. Natomiast gdy skorzystamy z
    wyszukiwarki obiektywów znajdziemy przeciwną informację - oba obiektywy
    są APSC.

    > Z kwestii dużo bardziej oczywistych: back/front focus. To także nie jest
    > wada obiektywu tylko cecha korpusu. Nie uda Ci się na tej podstawie
    > zwrócić szkieł, choćby ostrość zdjęć nie była nawet bliska tej, którą
    > podano w materiałach informacyjnych.

    Ciekawe... bo dokładnie ten temat przerabiałem z Tamronem, gdzie
    twierdzą dokładnie odwrotnie. BF/FF jest wadą obiektywu we współpracy z
    konkretnym body i stanowi podstawę do bezpłatnej regulacji
    __obiektywu__. No i tak się złożyło, że obiektyw jaki miałem, miał lekki
    FF czy BF (nie pamiętam już) a po wizycie w serwisie (z konkretnym body)
    FF/BF jest zerowy. Usterka obiektywu została usunięta poprzez ingerencję
    w sam obiektyw (konkretnie ustawienie ogólnej ostrości optycznej plus
    korekta danych w EEPROM odpowiedzialnych za charakterystykę pracy AF).
    Więc nie do końca jest to cechą body, a już w szczególności, że w żadnym
    innym obiektywie nie miałem tego problemu chociaż body było to samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 32. Data: 2014-10-03 15:44:51
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 00:22, Piotr Kosewski pisze:

    > Poza tym bez zmian. Na podstawie materiału informacyjnego czy reklamy
    > możesz wywalczyć ukaranie firmy i nakaz sprostowania/poprawienia tychże.
    > Nie wywalczysz zwrotu pieniędzy za towar.

    Rozumiem, w zasadzie od początku mam takie przeświadczeniem, że z koniem
    nie ma się po co kopać. Żyjemy w PL. W bardziej cywilizowanych krajach
    nie byłoby problemu z jakąś formą rekompensaty choćby w postaci rabatu
    na nowy sprzęt.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 33. Data: 2014-10-03 15:49:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 08:29, Czarek Grądys pisze:

    > W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
    > producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje? To świadczy o tym, że
    > firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.

    Ja bym tego tak nie ujął. Firma może tak napisać aby zabezpieczyć się
    przed ew. błędami. Jednakże firma powinna wskazać sposób uzyskania
    pełnej informacji na temat kompatybilności (w moim przypadku) sprzętu,
    który zamierzasz kupić. Sony nie oferuje tego. Kupujesz sprzęt na własne
    ryzyko. Jeśli napiszą, że coś działa z czymś - nie jest to nic warta
    informacja. Jedynie termin 10-cio dniowy na zwrot może zmusić Sony do
    respektowania pomyłek.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 34. Data: 2014-10-03 15:51:28
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 09:13, JD pisze:

    > Ale Ty rozmawiałeś z ludźmi,
    > a on uderza w zarząd.

    W jaki zarząd? Nie ma żadnego kontaktu z zarządem. Piszą do mnie
    wyłącznie z customer care. Gdy pytałem się czy jest jakiś zarząd -
    odparli, że nie, że oni są tylko placówką handlową. Nawet serwis podlega
    pod Berlin mimo iż tu naprawiają.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 35. Data: 2014-10-03 16:10:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 09:49, JD pisze:

    > Sprzedałeś body za tyle ile było warte bez obiektywu,
    > nie poniosłeś straty.
    > Nie w pełni kompatybilne szkło nadal możesz sprzedać
    > i nabyć kompatybilne.

    Tak, zdaję sobie z tego sprawę lecz chodzi o to, że sprzęt
    (pół)profesjonalny Sony nie jest u nas tak popularny jak np. w USA czy
    Japonii więc sprzedaż wiąże się ze znaczną stratą. Ja nie zamierzałem
    niczego sprzedawać - kupowałem pod planowany w przyszłości zakup Full
    Frame teże samej firmy. Tak swoją reklamację argumentowałem. Liczyłem na
    to, że zaproponują mi rozwiązanie typu "ok, my zrobiliśmy błąd na
    stronie, Ty wyszyastałeś wskutek tego kasę na niekompatybilny, my
    napisaliśmy w regulaminie strony, że nie odpowiadamy za jakiekolwiek
    błędy więc możesz nam skoczyć, ale w ramach trzymania relacji z klientem
    proponujemy 20% rabat na zakup nowego obiektywu bo i tak na tym zarobimy".

    Najwyraźniej Sony ma w głębokiej d... swoich klientów. Przynajmniej w PL.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 36. Data: 2014-10-03 16:11:23
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 10:48, JD pisze:

    > Sugerowałbym zapytać jeszcze na pl.soc.prawo,
    > może dowiesz się więcej.

    A tak, racja. Słuszna myśl.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 37. Data: 2014-10-03 16:18:49
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-03 o 11:33, mt pisze:

    > Sorry, ale jesteś trochę sam sobie winien, po pierwsze obiektywy
    > oznaczone w Sony jako DT są z definicji aps-c:
    > http://www.sony.net/Products/di/en-us/products/lense
    s/basics/compatibility.html

    > Po drugie każdy inny portal internetowy dotyczący sprzętu foto też o tym
    > informuje od lat.
    > Co do owej kompatybilności, to tak, jest kompatybilny, tak jak obiektywy
    > oznaczone jako DX w Nikonie też są kompatybilne, niekompatybilne są
    > obiektywy EF-S w Canonie, gdzie po zapięciu takowego do aparatu
    > pełnoklatkowego lustro może przywalić w obiektyw.

    No właśnie nie bardzo potrafię sam siebie przekonać o własnej winie. Nie
    pomyślałbym, że należy szukać informacji o tym czy obiektyw A jest
    kompatybilny z body B w innych miejscach:

    - niż strona producenta
    - niż tabela kompatybilności przy body B

    Jeśli w tym miejscu znalazłem zapewnienie zgodności, to byłem
    przekonany, że tak jest i nie szukałem alternatywy. Po drugie, dostałem
    dziś wyjaśnienie czym różni się określenie "w pełni zgodne" od "zgodne z
    ograniczeniami" bo o takiej formule rozmawiamy. A no różni się tym, że w
    pełni zgodne to full frame, a ten drugi wariant, to APSC, który wymaga
    zastosowania adaptera aby mógł pracować jako FF.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 38. Data: 2014-10-03 21:26:01
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-03 08:29, Czarek Grądys wrote:
    > W takim razie czym mam się kierować przy wyborze oferty, jeśli strona
    > producenta czy banku ma nieprawdziwe informacje?

    Rozwagą?
    Zapewniam, że sztuka zakupu obiektywów i produktów bankowych zgodnych
    z oczekiwaniam jest możliwa do opanowania. :)

    Marek sam odwołuje się do testów na photozone.de. Informacja,
    co oznacza "DT", znajduje się w pierwszym akapicie testu jego obiektywu
    oraz prawie wszystkich pozostałych opisanych DT.

    >To świadczy o tym, że
    > firma ma klienta głęboko w d..., o niczym innym.

    Nie. To świadczy o tym, że ma się do czynienia z poważną firmą
    umiejącą dbać o swój interes.

    Klient naprawdę nie jest pępkiem świata. Firmy mają ważniejsze
    cele niż robienie klientom krótkotrwałej radochy.
    Ludzie popełniają błędy. Jakiś niewyspany marketingowiec
    czy nawet pratykant mógłby coś dziwnego napisać na stronie,
    a potem mogłoby to mieć bardzo poważne konsekwencje dla całej
    spółki.

    Prawodawca wychodzi na przeciw przedsiębiorcom. Umowa jest
    dokumentem wiążącym. Obie strony wiedzą, że umowę trzeba
    dokładnie analizować przed podpisaniem. A ulotka czy strona?
    One są po to, żeby przyciągnąć klienta.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 39. Data: 2014-10-03 21:29:51
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-03 12:53, J.F. wrote:
    > A to akurat g* warty punkt - jesli obiektyw kupil konsument (sadzac po
    > "stoje z robota" - raczej nie),

    Marek sam napisał, że jest przedsiębiorcą, więc nawet nie trzeba
    "sądzić".
    A punkt jest wart i to nie mało.

    > to nalezy sie zwrocic do sprzedawcy o
    > naprawienie niezgodnosci z umowa, poniewaz sprzet nie ma reklamowanej
    > wlasciwosci.

    Ale przecież właściwość "działa w trybie FF z A99" nie jest reklamowana!
    Sony NIGDZIE czegoś takiego nie pisze. Skąd ten dziwny pomysł?

    Czemu kolejna osoba w wątku uważa, że "kompatybilny z A99" oznacza
    obsługę całego sensora?

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 40. Data: 2014-10-03 21:38:55