  • 51. Data: 2014-10-04 14:39:51
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-04 o 12:05, Krzysztof Halasa pisze:

    > A co to za adapter?

    Tak właśnie pytanie im zadałem po otrzymaniu informacji o tym, że jest
    potrzebny. Odpowiedzi jeszcze nie mam.

    > Swoją drogą, mogłoby to też działać w trybie FF. Może problem jest wadą
    > aparatu, nie obiektywu?

    Nie - w instrukcji aparatu jest napisane, że obiektywy DT automatycznie
    wymuszają tryb APSC w aparacie.

    > Pewnie jakby przeprogramować jakiegoś EEPROMa
    > w obiektywie (żeby udawał FF), albo flash w aparacie (zdecydowanie
    > trudniejsze, żeby nie wymuszał cropa), to by działało.

    Z pewnością. Jednakże w crackowanie aparatu nie będę się bawił przecież
    :-D Po drugie, nawet jeśli zrobiłbym to, to zapewne miałbym taki sam
    efekt jaki mam w Samyangu FishEye. W tym przypadku aparat sam się nie
    przełącza w APSC gdyż obiektyw nie przedstawia się. Efekt jest taki, że
    spora część kadru zawiera zdjęcie wnętrzności obiektywu. Spodziewałbym
    się więc podobnego efektu również na tym DT.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 52. Data: 2014-10-04 16:09:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marek" <p...@s...com> napisał w wiadomości

    > No więc właśnie. Sprzedawca sprzedał mi to co napisał, że sprzedaje.
    > Kupiłem obiektyw dlatego bo trzecia strona, jaką jest Sony, napisała na
    > swojej firmowej stronie, że będę mógł używać ten obiektyw z nowym body.
    > Pewnie w USA nie byłoby problemu z taka reklamacją ale żyjemy w PL.

    Jeśli to strona producenta, to w mojej ocenie sprzedawca musiałby wykazać,
    ze informował kupujacego, że przedmiot sprzedawany nie odpowiada tej
    specyfikacji. Wszak jak kupujemy u dealera przykłądowo samochód, to nikt
    nie wymaga osobnej umowy gwarantującej, że samochód bedzie miał kierownicę,
    koła i skrzynię biegu, tylko w razie braku odmiennego uzgodnienia zakąłda
    sie, że bedzie to samochód wg specyfikacji producenta.

  • 53. Data: 2014-10-04 19:31:22
    Od: Marek <p...@s...com>

> [...]
    > bedzie miał kierownicę, koła i skrzynię biegu, tylko w razie braku
    > odmiennego uzgodnienia zakąłda sie, że bedzie to samochód wg

    W zasadzie napiszę do sprzedawcy. W pysk nie da a może coś wskóram.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 54. Data: 2014-10-04 22:43:45
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-04 14:39, Marek wrote:
    > Tak właśnie pytanie im zadałem po otrzymaniu informacji o tym, że jest
    > potrzebny. Odpowiedzi jeszcze nie mam.

    No i nie otrzymasz...

    > Nie - w instrukcji aparatu jest napisane, że obiektywy DT automatycznie
    > wymuszają tryb APSC w aparacie.

    Czyli wystarczy zmienić oprogramowanie tak, żeby się jako DT
    nie zgłaszał.

> [...]
    > efekt jaki mam w Samyangu FishEye. W tym przypadku aparat sam się nie
    > przełącza w APSC gdyż obiektyw nie przedstawia się. Efekt jest taki, że

    Przecież tak właśnie powinno wyglądać to zdjęcie. Z obiektywu o bardzo
    szerokim kącie dostajesz zdjęcie z obrazem w kole, bo - zaskoczenie -
    soczewki są okrągłe...

    Sam sobie możesz wyciąć kadr.
    Po co aparat miałby się przestawiać? To jest jakiś kuriozalny pomysł.

    Przecież a99 nie robi tego w trosce o fotografa, tylko żeby
    ten fotograf kupił o stopień wyższy model obiektywu.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 55. Data: 2014-10-05 07:25:58
    Od: bratart <f...@b...usun.pl>

    W dniu 2014-10-03 15:44, Marek pisze:

    > Rozumiem, w zasadzie od początku mam takie przeświadczeniem, że z koniem
    > nie ma się po co kopać. Żyjemy w PL. W bardziej cywilizowanych krajach
    > nie byłoby problemu z jakąś formą rekompensaty choćby w postaci rabatu
    > na nowy sprzęt.

    "Cywilizowane kraje" brzmi jak "amerykańscy naukowcy". Gwarantuje, że
    gdybyś z tymi pretensjami wszedł do salonu sony w Japonii dostał byś
    pokemona na sznureczku abyś go sobie przyczepił do telefonu i
    zrelaksował zabawą z nim zamiast się awanturować.

    Ten kraj jest cywilizowany, ludzie trochę mniej.

    "Odpowiedzialność za decyzje podejmowane na podstawie informacji
    znajdujących się w Zawartości witryny (albo Treściach użytkownika)
    spoczywa wyłącznie na Użytkowniku."

    "Jeżeli Użytkownicy mogą za pośrednictwem niniejszej witryny (lub
    powiązanych z nią witryn) zawierać transakcje z osobami trzecimi (w tym
    innymi Użytkownikami, usługodawcami albo sprzedawcami produktów) innymi
    niż Sony, to stronami takich transakcji są wyłącznie dany użytkownik i
    odpowiednia osoba trzecia. Powyższe dotyczy również wszelkich praw i
    zobowiązań wynikających z takich transakcji."

    Uważaj, bo zadzwoni prawnik Sony i przy pomocy kodeksu karnego wyjaśni
    co to znaczy pomówienie o nieuczciwe praktyki. ;)
    Całe szczęście mają klientów w d... jak sam zauważyłeś.

    brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 56. Data: 2014-10-05 08:13:47
    Od: bratart <f...@b...usun.pl>

    W dniu 2014-10-03 12:53, J.F. pisze:
> [...]
    ms-conditions/terms_and_conditions_pl_PL.html

    > A to akurat g* warty punkt - jesli obiektyw kupil konsument (sadzac po
    > "stoje z robota" - raczej nie), to nalezy sie zwrocic do sprzedawcy o
    > naprawienie niezgodnosci z umowa, poniewaz sprzet nie ma reklamowanej
    > wlasciwosci.
    > A ze to w miare oficjalna strona Sony, to tresc obowiazuje ...

    http://edgp.gazetaprawna.pl/index.php?act=mprasa&sub
    =article&id=184528

    brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 57. Data: 2014-10-05 14:17:42
    Od: bratart <f...@b...usun.pl>

    W dniu 2014-10-02 22:12, Marek pisze:

    > Podążałem tą drogą. UOKiK obsługuje klientów zbiorowych. Federacja
    > konsumentów nie obsługuje przedsiębiorców.

    Jeszcze tu coś wymaga wyprostowania jak i prawidłowej interpretacji.
    UOKiK zajmuje się ochroną zbiorowych interesów konsumentów i zagadnień
    konkurencji. Nie znaczy to jednak, że trzeba tam przyjść w min. 10 osób
    i złożyć skargę tylko można się zwracać do tej instytucji w momencie
    kiedy podejrzewa się, że bezprawna praktyka może dotyczyć ogółu, dużej
    liczby osób.

    To bardzo blisko problemu który zauważyłeś. Pobieżnie dość ale właśnie
    tego typu sprawy może ta instytucja rozpatrywać. Oczywiście bardzo
    szybko okazać się może, że jesteś jedynym który został wprowadzony w
    błąd przez niewiedzę, bo reszta nie traktuje reklamy jako oferty i
    sprawa traci "dużą liczbę osób" i nadaje się tylko do brukowca - lub na
    newsy.

    Do UOKiK nie trzeba przychodzić z rodzicami czy inną zbiorowością.

    Przedsiębiorcy w PL nadal mają przed sobą wiele nauki. To nie podatki są
    przeszkodą w przedsiębiorczości. To podwórkowa interpretacja prawa jak i
    zasad prowadzenia biznesu. Zadanie domowe na przyszłość: zapytanie
    ofertowe. Więcej nie podpowiem. Nic tak nie cieszy jak konkurent
    strzelający sobie w stopę we mgle.

    brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 58. Data: 2014-10-05 19:47:53
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > Tak właśnie pytanie im zadałem po otrzymaniu informacji o tym, że jest
    > potrzebny. Odpowiedzi jeszcze nie mam.

    No tak. Może coś im się pomyliło z bagnetem E.
    Myślę że jednak według nich obiektywy DT są "w pełni kompatybilne"
    z tym aparatem. Tyle że z cropem.

    > Nie - w instrukcji aparatu jest napisane, że obiektywy DT
    > automatycznie wymuszają tryb APSC w aparacie.

    Instrukcja może potwierdzać tę wadę, wiadomo.

    > Z pewnością. Jednakże w crackowanie aparatu nie będę się bawił
    > przecież :-D

    Raczej nie. Obiektyw ewentualnie :-)

> [...]
    > taki, że spora część kadru zawiera zdjęcie wnętrzności obiektywu.
    > Spodziewałbym się więc podobnego efektu również na tym DT.

    To, czy winietowanie, jasne. Ale można robić zdjęcia okrągłe :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 59. Data: 2014-10-05 19:52:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-04 o 22:43, Piotr Kosewski pisze:

    > No i nie otrzymasz...

    Dlaczego tak sądzisz? Zresztą byłoby to na moją korzyść... Proponują
    zakup adaptera, który nie istnieje...

    > Czyli wystarczy zmienić oprogramowanie tak, żeby się jako DT
    > nie zgłaszał.

    Owszem. Równie dobrze można rozwiercić wlew paliwa w baku aby móc
    zamiast benzyny wlać ropę.

    > Przecież tak właśnie powinno wyglądać to zdjęcie. Z obiektywu o bardzo
    > szerokim kącie dostajesz zdjęcie z obrazem w kole, bo - zaskoczenie -
    > soczewki są okrągłe...

    No i co z tego wynika? Nie bardzo rozumiem po co chcesz przerabiać
    oprogramowanie w moim aparacie fotograficznym lub chcesz abym sam to zrobił?

    > Sam sobie możesz wyciąć kadr.
    > Po co aparat miałby się przestawiać? To jest jakiś kuriozalny pomysł.

    To nie aparat się przedstawia obiektywowi lecz obiektyw aparatowi. I nie
    jest to kuriozalny pomysł lecz powszechnie praktykowany. Zerknij sobie w
    EXIF jakiegokolwiek zdjęcia. Znajdziesz tam informacje o zastosowanym
    obiektywie. A skąd one się tam wzięły? Bo obiektyw przedstawił się
    aparatowi a ten dołączył te informacje do EXIF pliku graficznego.

    > Przecież a99 nie robi tego w trosce o fotografa, tylko żeby
    > ten fotograf kupił o stopień wyższy model obiektywu.

    Dlaczego? Przecież obiektywy APSC nie nadają się do FF. Uważam taką
    funkcję za użyteczną bo nie widzę sensu oglądania fragmentów zdjęcia z
    elementami konstrukcyjnymi obiektywu. Wygodne jest automatyczne
    kadrowanie na poziomie aparatu. Sam tego i tak lepiej nie zrobię. Nie
    widzę walorów w możliwości wyłączenia tej funkcji - a wręcz przeciwnie.
    Np. gdy zakładam Samyanga Fish Eye (który jest dla APSC ale nie wymusza
    trybu APSC) to za każdym celowo przestawiam aparat w tryb APSC bo w
    przeciwnym razie czekają mnie ręczne wycinanki a na wizjerze tylko
    środek kadru będzie użyteczny. Trzeba to potem powiększać przy
    podglądzie na i tak małym LCD - bez sensu praca się staje z takimi
    ustawieniami. Upierdliwym byłoby pracowanie non stop w full frame.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 60. Data: 2014-10-05 20:04:44
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-05 o 19:47, Krzysztof Halasa pisze:

    > No tak. Może coś im się pomyliło z bagnetem E.
    > Myślę że jednak według nich obiektywy DT są "w pełni kompatybilne"
    > z tym aparatem. Tyle że z cropem.

    Ewentualnie mogą mieć na myśli jakiś specjalny adapter, który:

    1. Oddali obiektyw od matrycy, być może ze szkłem optycznym.
    2. Doda do informacji o obiektywie "nie jestem już DT".

    Technicznie dałoby się to zrobić. Oczywiście jasność w dół poleci.

    > Instrukcja może potwierdzać tę wadę, wiadomo.

    Hmm.. czy to wada? Piotrowi odpisałem w tej sprawie. Dla mnie to zaleta.
    Po co mam ręcznie cropować obraz skoro oprogramowanie to może za mnie
    uczynić? Np. mam Samyenga 8mm, który nie wymusza APSC. Taki obraz jest
    dla mnie kłopotliwy bo ręcznie muszę to i tak cropować do identycznej
    postaci jak aparat by to uczynił, a dwa, że na małym LCD w aparacie
    widzę dużo czarnego i na środku obraz. Bez sensu. Dlatego przy tym
    obiektywie wymuszam w aparacie APSC ręcznie. Żadna korzyść z nie
    przełączania się trybu, a wręcz przeciwnie.

    > Raczej nie. Obiektyw ewentualnie :-)

    No więc właśnie. Zdecydowanie lepszy pomysł jeżeli komukolwiek miałoby
    zależeć na funkcjonalności full frame w obiektywie APSC.

    > To, czy winietowanie, jasne. Ale można robić zdjęcia okrągłe :-)

    Hmmm.. zdjęcie z tego Samyanga nie jest okrągłe - jest prostokątne mniej
    więcej. W częściach "czarnych" widzę bebechy obiektywu. Zastanawiam się
    czy nie jest to osłona przeciwsłoneczna. Heh, muszę sprawdzić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek