  • 131. Data: 2014-10-09 17:49:25
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl>

    > A to głupio.

    > Właśnie robi(łoby), gdyż (domyślam się) pokazywany jest tylko wycięty
    > kawałek. Ale jeśli RAWy też są pocięte, to faktycznie to już nie robi
    > dodatkowego problemu.

    No właśnie tu jest przewaga wizjera elektronicznego. Jak aparat pracuje
    w trybie aps-c i przycina rawy to wizjer pokazuje już docelowy kadr. Jak
    aparat pracuje w trybie ff, to wizjer pokazuje cały kadr i jak
    ewentualnie obiektyw winietuje, to tą winietę widzisz. Przy wizjerze
    optycznym jak aparat pracuje w trybie cropowym, to w wizjerze jest
    nakładana tylko ramka, która obrazuje cropa, co moim zdaniem jest mniej
    wygodne.

    --
    marcin

  • 132. Data: 2014-10-09 17:53:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > No właśnie tu jest przewaga wizjera elektronicznego. Jak aparat
    > pracuje w trybie aps-c i przycina rawy to wizjer pokazuje już docelowy
    > kadr.

    Jasne, ale gdyby RAWy nie były przycięte, to wolałbym jednak widzieć
    całość. Tak, rozumiem że także RAWy są przycięte, myślałem że może nie
    są.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 133. Data: 2014-10-09 18:01:46
    Od: mt <f...@i...pl>

    > Jasne, ale gdyby RAWy nie były przycięte, to wolałbym jednak widzieć
    > całość. Tak, rozumiem że także RAWy są przycięte, myślałem że może nie
    > są.

    Takiej opcji nie ma, że jpgi są wycropowane a rawy nie.

    --
    marcin

  • 134. Data: 2014-10-09 18:55:58
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 16:58, mt pisze:

    > To nie ja twierdzę z całą stanowczością, że tej opcji nie ma dlatego,
    > żeby sprzedaż pełnoklatkowych szkieł nie spadała.

    Ja też nie, to kto?
    No chyba, że uważasz moje sformułowanie, że coś jest "dość jasne" jako
    "jest tak z całą pewnością".

    > Nie wiem dlaczego Sony się upiera przy automatycznym cropowaniu, ale
    > Sony już wiele rzeczy robiło nielogicznie.

    > Masz jeszcze jakieś
    > rewelacje?

    Kurde, wciągasz minie w filozoficzne dyskusje, każesz mi zgadywać
    politykę Sony, a gdy wyartykułuję jakieś wyssane z palca przypuszczenia
    (i jasno zaznaczę, że to tylko przypuszczenia) bo kulturalnie jest
    odpowiedzieć a nie ignorować, to się czepiasz. Czy Ty tak na co dzień
    masz, czy tylko dziś Cię naszło? :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 135. Data: 2014-10-09 19:06:52
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 17:48, Krzysztof Halasa pisze:

    > Firma odpowiada za działania swojego pracownika (z ograniczeniami, ale
    > to tu bez znaczenia). Nie oznacza to jednak, że wypowiedź pracownika =
    > oświadczenie woli firmy.
    >
    > Np. gdybyś kupił produkt pod wpływem zapewnienia sprzedawcy, że ma
    > jakieś tam cechy (i np. mógł to skutecznie udowodnić), to firma
    > odpowiada za to (np. byłaby to niezgodność z umową, niekoniecznie tylko
    > w sensie wiadomej ustawy). Ale to nie znaczy automatycznie, że produkt
    > posiada dane cechy, lub że firma oficjalnie twierdzi, że tak jest.

    O właśnie! No i dyskusja zatoczyła właśnie krąg. Mniej więcej
    przytaczasz teraz treść mojego otwierającego wątku. Mnie nie tyle
    sprzedawca, co producent zapewnił, że "tak jest" na stronie WWW.
    Jednakże na tej samej stronie napisał też w regulaminie, że daje sobie
    prawo do opowiadania bajek, w które mogę wierzyć na własną
    odpowiedzialność. Tak więc produkt nie posiada żądanych przeze mnie cech
    lecz nikt temu winny nie jest poza mną, że na serio potraktowałem
    informacje.

    Gdyby wspomnianym bankiem kierował Sony i w nim kasjerka
    przywłaszczyłaby kasę, to z pewnością winowajcą byłby klient, który tą
    kasę przyniósł. Tak właśnie się czuję.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 136. Data: 2014-10-09 19:08:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    Nie będę komentował chamskich odzywek. EOT.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 137. Data: 2014-10-09 20:32:32
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-09 00:59, Budzik wrote:
    > W jaki sposób zatem dobrać taki sprzet?
    > Skoro firma moze sobie gadac nie biorąc za to odpowiedzialności?

    Przecież napisałem, że nie może. Za błędy w materiałach informacyjnych
    można dostać karę od regulatora rynku lub urząd ochrony konsumenta.

    Za pierwszym razem regulator może tylko upomnieć albo dać symboliczną
    karę finansową (np. TPSA dostaje po 100 kPLN - ta kwota jest prawie
    niewidoczna w ich bilansach).
    Jeśli firma robi coś takiego regularnie i z premedytacją, to może
    oberwać bardziej (wliczając utratę koncesji).

    W tych zapisach chodzi o to, żeby zmniejszać ryzyko firm. Żeby
    odpowiedzialność za coś takiego jak ulotka czy strona www nie była
    zbyt bolesna. Bo ludzie mogą się mylić, a treści strony www nie
    kontroluje kilkudziesięciu prawników i ekspertów produktowych.
    Ci ludzie mają się skupiać na poprawnym tworzeniu umów, bo umowę
    podpisujesz i rzeczywiście masz prawo egzekwować każdy jej zapis (druga
    strona także).

    A jak dokonywać zakupów? Z głową.

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 138. Data: 2014-10-09 20:46:50
    Od: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>

    On 2014-10-08 21:28, mt wrote:
    > No ale pełnoklatkowe A7 są tak samo pozycjonowane względem cropowych
    > bezluster jak A99 względem cropowych SLT. W Nikonie jest tak samo i tam
    > też nikomu nie przyszło do głowy nie dać użytkownikowi wyboru.

    Ale A7 ma być poważnym aparatem i motorem napędowym fotograficznego
    ramienia Sony (tzn. jego ratunkiem). Nadal jest to aparat zadziwiająco
    "odwalony", ale przynajmniej nie próbowali na złość utrudniać klientom
    życia.

    A99 raczej poważnym aparatem nie miał być.
    Pewnie trochę chodziło o pokazanie, że Sony też potrafi zrobić drogi
    korpus.
    A trochę mógł to być pejcz na Nikona, jako (wtedy) głównego
    zainteresowanego wysokiej klasy sensorami Sony.
    Czy jest lepszy sposób, żeby przekonać N. do wybrania matryc FF, niż
    wypuszczenie własnego korpusu? :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

  • 139. Data: 2014-10-10 13:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Kosewski p...@m...nowhere ...

    > Przecież napisałem, że nie może. Za błędy w materiałach informacyjnych
    > można dostać karę od regulatora rynku lub urząd ochrony konsumenta.

    A dlaczego nie odpowiada przed oszukanym konsumentem?
    Tak, oszukanym, po tym jak firma napisała ze owszem, pomyliła sie, ale
    konsument moze jej skoczyc...

> [...]
    > Ci ludzie mają się skupiać na poprawnym tworzeniu umów, bo umowę
    > podpisujesz i rzeczywiście masz prawo egzekwować każdy jej zapis (druga

    A konkretniej?
    Sprawdzenie na stronie producenta to za mało?
    To co jeszcze? Dopytać w trzech innych miejscach?
    Może na bazrku z włoszczyzną? Skoro sony nie wie to moze babcia od
    marchewki wie lepiej...

  • 140. Data: 2014-10-10 13:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik P.B. p...@w...pl ...

    > Trzeba obejrzeć towar przed zakupem w sklepie i sprawdzić jak działa z
    > posiadanymi akcesoriami, albo kupić zdalnie, wziąć paragon, a po
    > sprawdzeniu odesłać sprzedawcy paragon i poprosić o fakturę.

    Takiemu podejsciu mówie glosne NIE.
    Po to kupuje towar od profesjonalistów i opieram sie na ich wiedzy aby z
    tej wiedzy korzystać.
    nie gniewam sie na ich błedy, ale brak odpowiedzialnosci za nie to zwykłe
    buractwo.