  • 121. Data: 2014-10-09 11:35:30
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: "P.B." <p...@w...pl>

    Dnia Thu, 09 Oct 2014 11:06:48 +0200, Marek napisał(a):

    > Tylko bierz pod uwagę, że optykę w aparatach kupuje się zwykle na lata.
    > W tym czasie body będzie się zmieniać. Kupując obiektyw dziś, chcesz
    > wiedzieć czy np. będzie działał z body, które kiedyś kupisz, a które już
    > jest produkowane. Ja swoje obiektywy oglądałem: nie były zabrudzone,
    > porysowane, obtłuczone, działały z posiadanymi akcesoriami i co z tego
    > wynikło?

    To trzeba było jeszcze podłączyć sobie te obiektywy do korpusu, który
    zamierzasz kupić, zanim pojąłeś decyzje, których nie możesz cofnąć.

    BTW ogólnie pomysł, że obiektywy dedykowane APS-C będą w pełni
    współpracowały z FF jest dziwny i oryginalny. Istnieje w jakimkolwiek
    systemie taki 16-55, który na luzie współpracuje z FF bez cropa,
    winietowania albo jakiś koszmarnych zniekształceń w rogach FF? I jeszcze do
    tego kosztuje mniej niż niedrogi samochód w salonie?

    --
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 122. Data: 2014-10-09 11:40:04
    Od: I.Tichy <i...@...tichy.pl>

    Piotr Kosewski <p...@m...nowhere> napisał(a):

    >A że przyznali się do "błędu", to fatalnie o nich świadczy.

    Wrecz przeciwnie.

  • 123. Data: 2014-10-09 12:10:13
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-09 11:02, Marek pisze:

    > Jak dla mnie wytłumaczenie jest jedno i dość jasne - spadła sprzedaż
    > obiektywów Sony A więc trzeba było "coś" zrobić. A7 to bagnet E.

    A obiektywy ff do A99 to nie jest bagnet A? Masz jakieś statystyki na
    temat sprzedaży pełnoklatkowych obiektywów z bagnetem A czy znowu sobie
    dopowiadasz coś, czego nie ma? Poza tym to ograniczenie jest od
    pierwszej pełnoklatkowej lustrzanki Sony, więc co, spadła im sprzedaż
    zanim zaczęli sprzedawać pełnoklatkowe lustra?
    Skoro jak twierdzisz Sony chce chronić sprzedaż szkieł pełnoklatkowych,
    to nie uważasz, że to samo zrobiliby na bagnecie E?

    --
    marcin

  • 124. Data: 2014-10-09 13:36:33
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > To trzeba było jeszcze podłączyć sobie te obiektywy do korpusu, który
    >
    > zamierzasz kupić, zanim pojąłeś decyzje, których nie możesz cofnąć.

    po bitwie wszyscy sa generalami.
    jeszcze przed chwila nikt nie wiedzial , ze w a99 nie da wylczyc automatycznego
    doboru formatu w zaleznosci od obiektywu.

    qrde panowie ja was nie rozumiem.
    nie jest problemem, czy obiektyw pokrywa , czy nie pokrywa FF.
    Pytanie bylo czy jesli na skutek blednej informacji na stronie www dokonano
    okreslonego zakupu, czy jest sens probwac dochodzic jakiegos zadoscuczynienia.
    Czy ma sens dochdzenie odszkodowania z tytulu poniesionej straty ?
    a wy probujecie udowodnic ze jesli zlodziej cos ukradnie , to nie jest to wina
    zlodzieja , tylko ofiary , ze sie pozwolila okrasc.

    Wszystko sie zgadza , obiektyw nie pokrywa FF i to nie podlega dyskusji . tylko sam
    sony.pl napisal o " pelnej zgodnosci" a99 z tym obiektywem w specjalanym rozdziale
    zajmujacycm sie wylacznie zgodnoscia.
    bledna informacja.
    Kupujacy moze mowic o pechu, ze akurat na taka strone natrafil , a z dalszego
    postepowania moznaby wyciagnac wnioscki, ze odpowiedzi ze strony sony.pl udzielaja
    osoby , ktore znalazly sie tam przypadkowo bez znajomosci tematu , na ktory
    odpowiadaja.

  • 125. Data: 2014-10-09 16:42:29
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 12:10, mt pisze:

    > A obiektywy ff do A99 to nie jest bagnet A?

    No jest, a co? Nigdzie nie napisałem, że nie jest.

    > Masz jakieś statystyki na
    > temat sprzedaży pełnoklatkowych obiektywów z bagnetem A czy znowu sobie
    > dopowiadasz coś, czego nie ma?

    Oczywiście, ze sobie dopowiedziałem. Rozumiem, że Ty masz takie
    statystyki więc z całą pewnością wiesz, że jest odwrotnie. Chętnie więc
    posłucham Twojej, autorytatywnej wiedzy na temat dlaczego w A99 nie ma
    opcji pozwalającej na wykorzystanie obiektywów firmowych Sony APSC w
    trybie FF skoro nie jest to podyktowane ekonomią sprzedaży.

    > Skoro jak twierdzisz Sony chce chronić sprzedaż szkieł pełnoklatkowych,
    > to nie uważasz, że to samo zrobiliby na bagnecie E?

    Inny segment produktów, zapewne większa sprzedaż bo tańsze (znów
    dopowiadam sobie).

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 126. Data: 2014-10-09 16:51:19
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2014-10-09 o 11:35, P.B. pisze:

    > To trzeba było jeszcze podłączyć sobie te obiektywy do korpusu, który
    > zamierzasz kupić, zanim pojąłeś decyzje, których nie możesz cofnąć.

    A czy nie wydaje Ci się absurdem to, że zapewnienia producenta o
    zgodności są nic nie warte?

    A co do Twojej porady: skąd brać taki korpus jeśli w okolicy go nie ma?

    > BTW ogólnie pomysł, że obiektywy dedykowane APS-C będą w pełni
    > współpracowały z FF jest dziwny i oryginalny.

    Zgadza się. Dlatego ze zdziwieniem zareagowałem iż koledzy w niniejszym
    wątku bardzo chętnie to czynią. Podzielam Twoją opinię.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 127. Data: 2014-10-09 16:58:35
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-09 16:42, Marek pisze:

> [...]
    > opcji pozwalającej na wykorzystanie obiektywów firmowych Sony APSC w
    > trybie FF skoro nie jest to podyktowane ekonomią sprzedaży.

    To nie ja twierdzę z całą stanowczością, że tej opcji nie ma dlatego,
    żeby sprzedaż pełnoklatkowych szkieł nie spadała. Nie wiem dlaczego Sony
    się upiera przy automatycznym cropowaniu, ale Sony już wiele rzeczy
    robiło nielogicznie.

    > Inny segment produktów, zapewne większa sprzedaż bo tańsze (znów
    > dopowiadam sobie).

    Tak tak, tańsze. Taki 55/1.8 za ponad 3,5 tys. zł to faktycznie
    taniocha, dlatego Sony nie blokuje tu używania szkieł cropowych w trybie
    ff. Dodatkowo daje instrumenty, że do takiego A7 można podpiąć wszystkie
    szkła z bagnetem A, mieć szybki AF, pełną automatykę i do tego wszystkie
    szkła DT mogą pracować w trybie ff matrycy. Do tego taki A7 jest sporo
    tańszy od A99. I to wszystko żeby podtrzymać sprzedaż A99 i
    pełnoklatkowych szkieł do niego. Masz jeszcze jakieś rewelacje?

    --
    marcin

  • 128. Data: 2014-10-09 17:04:03
    Od: mt <f...@i...pl>

    W dniu 2014-10-09 16:51, Marek pisze:

    > A czy nie wydaje Ci się absurdem to, że zapewnienia producenta o
    > zgodności są nic nie warte?

    Które, te że producent pisze, iż obiektyw kryje tylko aps-c? Ile razy
    można ci tłumaczyć tłuku, że na stronie jest to jak byk w miejscu
    najbardziej odpowiednim, czyli w karcie produktu pod nazwą obiektyw.

    > A co do Twojej porady: skąd brać taki korpus jeśli w okolicy go nie ma?

    Skoro go zamawiałeś przez sieć, to miałeś czas podpiąć szkło i
    ewentualnie zwrócić korpus. Poza tym przestań ciągle pieprzyć o stratach
    jakie poniosłeś, bo przecież możesz sprzedać ten obiektyw i jeszcze
    wyjść na tym do przodu niż jakbyś sprzedawał razem z korpusem A77.

    > Zgadza się. Dlatego ze zdziwieniem zareagowałem iż koledzy w niniejszym
    > wątku bardzo chętnie to czynią. Podzielam Twoją opinię.

    Koledzy się dziwią jak można być takim idiotą, aby siedzieć w systemie
    ileś czasu, nie wiedzieć że szkła DT są do cropa i nie sprawdzić
    informacji o szkle w miejscu do tego przeznaczonym.

    --
    marcin

  • 129. Data: 2014-10-09 17:42:25
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    mt <f...@i...pl> writes:

    > Rawy są przycięte, po prostu w trybie cropowym tylko część matrycy
    > rejestruje obraz.

    A to głupio.

    > A wizjer tu nie ma nic do rzeczy, w A99 jest
    > elektroniczny, więc nie robi to problemu.

    Właśnie robi(łoby), gdyż (domyślam się) pokazywany jest tylko wycięty
    kawałek. Ale jeśli RAWy też są pocięte, to faktycznie to już nie robi
    dodatkowego problemu.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 130. Data: 2014-10-09 17:48:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Marek <p...@s...com> writes:

    > No być może.... Podobnie było w gdańskim oddziale znanego banku, gdzie
    > kasjerka przywłaszczyła sobie wpłatę znacznej wartości i zniknęła.
    > Bank tłumaczył się "to tylko pracownik, my nie odpowiadamy". Sąd uznał
    > inaczej... co mnie zaskoczyło szczerze mówiąc.

    Firma odpowiada za działania swojego pracownika (z ograniczeniami, ale
    to tu bez znaczenia). Nie oznacza to jednak, że wypowiedź pracownika =
    oświadczenie woli firmy.

    Np. gdybyś kupił produkt pod wpływem zapewnienia sprzedawcy, że ma
    jakieś tam cechy (i np. mógł to skutecznie udowodnić), to firma
    odpowiada za to (np. byłaby to niezgodność z umową, niekoniecznie tylko
    w sensie wiadomej ustawy). Ale to nie znaczy automatycznie, że produkt
    posiada dane cechy, lub że firma oficjalnie twierdzi, że tak jest.
    --
    Krzysztof Hałasa