  • Data: 2014-10-11 19:56:04
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Marek <p...@s...com> writes:

    > O właśnie! No i dyskusja zatoczyła właśnie krąg. Mniej więcej
    > przytaczasz teraz treść mojego otwierającego wątku. Mnie nie tyle
    > sprzedawca, co producent zapewnił, że "tak jest" na stronie WWW.

    Co do tego, to chyba nie ma zgody. Być może "zasugerował", albo w ogóle
    niczego takiego nie twierdził, tylko (bez żadnych złych zamiarów)
    wyraził się nie w 100% jednoznacznie? W tym jednym miejscu, w innych
    informacja była już całkowicie jednoznaczna?

    > Jednakże na tej samej stronie napisał też w regulaminie, że daje sobie
    > prawo do opowiadania bajek, w które mogę wierzyć na własną
    > odpowiedzialność.

    To czy klient jest związany takim regulaminem to sprawa co najmniej
    dyskusyjna.

    > Tak więc produkt nie posiada żądanych przeze mnie
    > cech lecz nikt temu winny nie jest poza mną, że na serio potraktowałem
    > informacje.

    A może "błędnie zinterpretowałeś"?

    > Gdyby wspomnianym bankiem kierował Sony i w nim kasjerka
    > przywłaszczyłaby kasę, to z pewnością winowajcą byłby klient, który tą
    > kasę przyniósł. Tak właśnie się czuję.

    Uczucia, wiesz - to tylko chemia :-)

    BTW podobna sprawa już była, producent (chiński) reklamował sprzęt
    (w złej wierze) jako posiadający jakieś tam cechy (których sprzęt
    ewidentnie nie posiadał, i których nie dało się łatwo sprawdzić),
    sprzedawca podawał znacznie bardziej skąpe prawdziwe informacje,
    i teraz pytanie kto odpowiada przed klientem? Sprzedawca działał
    w dobrej wierze, i sprzęt był zgodny z umową, nie był tylko zgodny
    z informacjami producenta np. na jego stronie WWW (albo na innych
    stronach, w każdym razie nie na stronie sprzedawcy).

    Myślę że normalnie powinien za to odpowiadać tylko producent, to on
    wprowadził klienta w błąd doprowadzając go podstępem do niekorzystnego
    wydania pieniędzy i czerpiąc z tego dochód. Jak się kupuje chińskiego
    kota w worku, to niestety jest to związane z ryzykiem, klient powinien
    mieć tego świadomość.

    Natomiast to, czy informacja na stronie Sony była nieprawdziwa to sprawa
    IMHO dyskusyjna. Gdy kiedyś sprawdzałem, informacja o wielkości obrazu
    na matrycy była wyraźnie podana, zarówno normalnie w tekście, jak i przy
    "filtrowaniu" produktów.
    --
    Krzysztof Hałasa