  • Data: 2014-10-09 09:04:58
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W jaki spos�b zatem dobra� taki sprzet?
    >
    > Skoro firma moze sobie gadac nie bior�c za to odpowiedzialno�ci?

    kupujac przez internet masz 10 dni czasu (ma zostac lub juz zostalo wprowadzone14
    dni) na zwrot towaru bez podania przyczyny.

    kupujac w miejscu dzialanosci sprzedjacego czyli w sklepie, w zasadzie nie ma
    sprzedajacyobowiazku przyjac zwrotu , jest to kwestia jego dobrej woli.

    w tym przypadku na stronie sprzedjacej sprzed i nazywajacej sie sony.pl jest
    ewidentny blad , do ktorego zreszta sie przyznaja.
    ale jesli nie uznaja rozstrzen kupujacego , nie uznaja dobrowolnie przyznani jakiej
    kompensaty , to ze wzgledu na watpliwa wartosc strat nie widze w ogole sensu
    dochodtzenia swoich oczekiwan , jako ze koszt bedzie wyzszy od zadoscuczynienia.

    kiedy powstaje strata , mozna ja wyliczyc.

    jesli aparat kosztowal do 3500 zl , mozna go zamortyzowac jednorazowow , czyli w
    momencie zakupu. zakup staje sie wiec kosztem. strata powstaje w momencie zakupu. W
    chwili kiedy sprzedal ten aparat nawet ponizej ceny rynkowej - pojawil sie zysk , bo
    aparat w chwili sprzedazy mial wartosc ksiegowa= 0 ( juz zamortyzowany)

    Jesli aparat kosztuje powyzej 3500 zl mozna amortyzowac koszt zakupu w wysokosci 20%
    rocznie.
    jesli np ktos zaplacil 4000 zl za aparat i po dwoch latach go sprzedal np za 2000 zl
    to ma strate ksiegowa w momencie sprzedazy . Aktualna wartosc 2400 ( bo 1600 juz
    zamortyzowano ) - 2000 = 400 zl

    tyle, ze sony nic nie ma do ceny sprzedazy , za nia nie odpowiada.
    udowodnienie tutaj ze powstala taka a nie inna strata jest b. trudne , wrecz
    niemozliwe.

    W tym konkretnym przypadku uwazam , ze pytajacy w tym watku mial prawo na podstawie
    informacji sony.pl uznac, ze aparat bedzie w pelni zgodny z obiektywem 16-50 . Moim
    zdaniem informacje zaczerpnieta u zrodla czyli sony.pl mnoga zostac uznane przez
    pytajacego jako pewne. Nie mial potrzeby ani obowiazku ich weryfikowania gdzies
    indziej. Nie mozna mowic o lekkomyslnym zakupie - dolozyl staran przy wyborze sprzetu
    studiujac oficjalna strone sony.pl

    Pytanie jest gdtzie kupil ?- czy w sony.pl

    Bo jesli u kogos innego to strona sony.pl nie ma nic do tego .
    Miarodajne sa informacje uzyskane od sprzedawcy .

    Racje ma . Ale ta racja to tylko satysfakcja. Ja straty nie widze.
    Ma aparat , ma obiektyw, ktory juz wczesniej kupil.
    Co innego , gdyby kupil jednoczesnie aparat i niepasujacy obiektyw na podstawie tej
    informacji.