eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaNieuczciwe praktyki firmy Sony PolskaRe: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
  • X-Received: by 10.140.94.10 with SMTP id f10mr108121qge.11.1412838298187; Thu, 09 Oct
    2014 00:04:58 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.140.94.10 with SMTP id f10mr108121qge.11.1412838298187; Thu, 09 Oct
    2014 00:04:58 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.glorb.com!
    h18no3579632igc.0!news-out.google.com!bc9ni17237igb.0!nntp.google.com!h18no3579
    626igc.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Date: Thu, 9 Oct 2014 00:04:58 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=80.120.188.1;
    posting-account=JOtkwgoAAAA9ocXNwD7vxptlRFKa5e2C
    NNTP-Posting-Host: 80.120.188.1
    References: <m0jvtc$li8$1@news.icm.edu.pl>
    <542db670$0$18083$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0keol$6cn$1@news.icm.edu.pl>
    <542dc1de$0$3174$65785112@news.neostrada.pl>
    <m0khgp$hpv$1@news.icm.edu.pl>
    <542dcfb6$0$18089$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <7...@g...com>
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    From: XX YY <f...@g...com>
    Injection-Date: Thu, 09 Oct 2014 07:04:58 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:905140
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > > Nie wywalczysz zwrotu pieni�dzy za towar.
    >
    >
    >
    > W jaki spos�b zatem dobra� taki sprzet?
    >
    > Skoro firma moze sobie gadac nie bior�c za to odpowiedzialno�ci?

    kupujac przez internet masz 10 dni czasu (ma zostac lub juz zostalo wprowadzone14
    dni) na zwrot towaru bez podania przyczyny.

    kupujac w miejscu dzialanosci sprzedjacego czyli w sklepie, w zasadzie nie ma
    sprzedajacyobowiazku przyjac zwrotu , jest to kwestia jego dobrej woli.

    w tym przypadku na stronie sprzedjacej sprzed i nazywajacej sie sony.pl jest
    ewidentny blad , do ktorego zreszta sie przyznaja.
    ale jesli nie uznaja rozstrzen kupujacego , nie uznaja dobrowolnie przyznani jakiej
    kompensaty , to ze wzgledu na watpliwa wartosc strat nie widze w ogole sensu
    dochodtzenia swoich oczekiwan , jako ze koszt bedzie wyzszy od zadoscuczynienia.

    kiedy powstaje strata , mozna ja wyliczyc.

    jesli aparat kosztowal do 3500 zl , mozna go zamortyzowac jednorazowow , czyli w
    momencie zakupu. zakup staje sie wiec kosztem. strata powstaje w momencie zakupu. W
    chwili kiedy sprzedal ten aparat nawet ponizej ceny rynkowej - pojawil sie zysk , bo
    aparat w chwili sprzedazy mial wartosc ksiegowa= 0 ( juz zamortyzowany)

    Jesli aparat kosztuje powyzej 3500 zl mozna amortyzowac koszt zakupu w wysokosci 20%
    rocznie.
    jesli np ktos zaplacil 4000 zl za aparat i po dwoch latach go sprzedal np za 2000 zl
    to ma strate ksiegowa w momencie sprzedazy . Aktualna wartosc 2400 ( bo 1600 juz
    zamortyzowano ) - 2000 = 400 zl

    tyle, ze sony nic nie ma do ceny sprzedazy , za nia nie odpowiada.
    udowodnienie tutaj ze powstala taka a nie inna strata jest b. trudne , wrecz
    niemozliwe.

    W tym konkretnym przypadku uwazam , ze pytajacy w tym watku mial prawo na podstawie
    informacji sony.pl uznac, ze aparat bedzie w pelni zgodny z obiektywem 16-50 . Moim
    zdaniem informacje zaczerpnieta u zrodla czyli sony.pl mnoga zostac uznane przez
    pytajacego jako pewne. Nie mial potrzeby ani obowiazku ich weryfikowania gdzies
    indziej. Nie mozna mowic o lekkomyslnym zakupie - dolozyl staran przy wyborze sprzetu
    studiujac oficjalna strone sony.pl

    Pytanie jest gdtzie kupil ?- czy w sony.pl

    Bo jesli u kogos innego to strona sony.pl nie ma nic do tego .
    Miarodajne sa informacje uzyskane od sprzedawcy .

    Racje ma . Ale ta racja to tylko satysfakcja. Ja straty nie widze.
    Ma aparat , ma obiektyw, ktory juz wczesniej kupil.
    Co innego , gdyby kupil jednoczesnie aparat i niepasujacy obiektyw na podstawie tej
    informacji.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: