    Date: Sun, 05 Oct 2014 14:17:42 +0200
    From: bratart <f...@b...usun.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska

    W dniu 2014-10-02 22:12, Marek pisze:

    > Podążałem tą drogą. UOKiK obsługuje klientów zbiorowych. Federacja
    > konsumentów nie obsługuje przedsiębiorców.

    Jeszcze tu coś wymaga wyprostowania jak i prawidłowej interpretacji.
    UOKiK zajmuje się ochroną zbiorowych interesów konsumentów i zagadnień
    konkurencji. Nie znaczy to jednak, że trzeba tam przyjść w min. 10 osób
    i złożyć skargę tylko można się zwracać do tej instytucji w momencie
    kiedy podejrzewa się, że bezprawna praktyka może dotyczyć ogółu, dużej
    liczby osób.

    To bardzo blisko problemu który zauważyłeś. Pobieżnie dość ale właśnie
    tego typu sprawy może ta instytucja rozpatrywać. Oczywiście bardzo
    szybko okazać się może, że jesteś jedynym który został wprowadzony w
    błąd przez niewiedzę, bo reszta nie traktuje reklamy jako oferty i
    sprawa traci "dużą liczbę osób" i nadaje się tylko do brukowca - lub na
    newsy.

    Do UOKiK nie trzeba przychodzić z rodzicami czy inną zbiorowością.

    Przedsiębiorcy w PL nadal mają przed sobą wiele nauki. To nie podatki są
    przeszkodą w przedsiębiorczości. To podwórkowa interpretacja prawa jak i
    zasad prowadzenia biznesu. Zadanie domowe na przyszłość: zapytanie
    ofertowe. Więcej nie podpowiem. Nic tak nie cieszy jak konkurent
    strzelający sobie w stopę we mgle.

    brat

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.