  • Data: 2014-10-05 20:04:44
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-05 o 19:47, Krzysztof Halasa pisze:

    > No tak. Może coś im się pomyliło z bagnetem E.
    > Myślę że jednak według nich obiektywy DT są "w pełni kompatybilne"
    > z tym aparatem. Tyle że z cropem.

    Ewentualnie mogą mieć na myśli jakiś specjalny adapter, który:

    1. Oddali obiektyw od matrycy, być może ze szkłem optycznym.
    2. Doda do informacji o obiektywie "nie jestem już DT".

    Technicznie dałoby się to zrobić. Oczywiście jasność w dół poleci.

    > Instrukcja może potwierdzać tę wadę, wiadomo.

    Hmm.. czy to wada? Piotrowi odpisałem w tej sprawie. Dla mnie to zaleta.
    Po co mam ręcznie cropować obraz skoro oprogramowanie to może za mnie
    uczynić? Np. mam Samyenga 8mm, który nie wymusza APSC. Taki obraz jest
    dla mnie kłopotliwy bo ręcznie muszę to i tak cropować do identycznej
    postaci jak aparat by to uczynił, a dwa, że na małym LCD w aparacie
    widzę dużo czarnego i na środku obraz. Bez sensu. Dlatego przy tym
    obiektywie wymuszam w aparacie APSC ręcznie. Żadna korzyść z nie
    przełączania się trybu, a wręcz przeciwnie.

    > Raczej nie. Obiektyw ewentualnie :-)

    No więc właśnie. Zdecydowanie lepszy pomysł jeżeli komukolwiek miałoby
    zależeć na funkcjonalności full frame w obiektywie APSC.

    > To, czy winietowanie, jasne. Ale można robić zdjęcia okrągłe :-)

    Hmmm.. zdjęcie z tego Samyanga nie jest okrągłe - jest prostokątne mniej
    więcej. W częściach "czarnych" widzę bebechy obiektywu. Zastanawiam się
    czy nie jest to osłona przeciwsłoneczna. Heh, muszę sprawdzić :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Marek