  • Data: 2014-10-05 19:52:52
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-04 o 22:43, Piotr Kosewski pisze:

    > No i nie otrzymasz...

    Dlaczego tak sądzisz? Zresztą byłoby to na moją korzyść... Proponują
    zakup adaptera, który nie istnieje...

    > Czyli wystarczy zmienić oprogramowanie tak, żeby się jako DT
    > nie zgłaszał.

    Owszem. Równie dobrze można rozwiercić wlew paliwa w baku aby móc
    zamiast benzyny wlać ropę.

    > Przecież tak właśnie powinno wyglądać to zdjęcie. Z obiektywu o bardzo
    > szerokim kącie dostajesz zdjęcie z obrazem w kole, bo - zaskoczenie -
    > soczewki są okrągłe...

    No i co z tego wynika? Nie bardzo rozumiem po co chcesz przerabiać
    oprogramowanie w moim aparacie fotograficznym lub chcesz abym sam to zrobił?

    > Sam sobie możesz wyciąć kadr.
    > Po co aparat miałby się przestawiać? To jest jakiś kuriozalny pomysł.

    To nie aparat się przedstawia obiektywowi lecz obiektyw aparatowi. I nie
    jest to kuriozalny pomysł lecz powszechnie praktykowany. Zerknij sobie w
    EXIF jakiegokolwiek zdjęcia. Znajdziesz tam informacje o zastosowanym
    obiektywie. A skąd one się tam wzięły? Bo obiektyw przedstawił się
    aparatowi a ten dołączył te informacje do EXIF pliku graficznego.

    > Przecież a99 nie robi tego w trosce o fotografa, tylko żeby
    > ten fotograf kupił o stopień wyższy model obiektywu.

    Dlaczego? Przecież obiektywy APSC nie nadają się do FF. Uważam taką
    funkcję za użyteczną bo nie widzę sensu oglądania fragmentów zdjęcia z
    elementami konstrukcyjnymi obiektywu. Wygodne jest automatyczne
    kadrowanie na poziomie aparatu. Sam tego i tak lepiej nie zrobię. Nie
    widzę walorów w możliwości wyłączenia tej funkcji - a wręcz przeciwnie.
    Np. gdy zakładam Samyanga Fish Eye (który jest dla APSC ale nie wymusza
    trybu APSC) to za każdym celowo przestawiam aparat w tryb APSC bo w
    przeciwnym razie czekają mnie ręczne wycinanki a na wizjerze tylko
    środek kadru będzie użyteczny. Trzeba to potem powiększać przy
    podglądzie na i tak małym LCD - bez sensu praca się staje z takimi
    ustawieniami. Upierdliwym byłoby pracowanie non stop w full frame.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek