  • Data: 2014-10-06 10:12:08
    Temat: Re: Nieuczciwe praktyki firmy Sony Polska
    Od: mt <f...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-10-05 20:47, Marek pisze:

    > Wow, a w jaki sposób? Pytam z ciekawości.

    Było już w tym wątku. W Canonie tak jest. Teoretycznie mocowania EF i
    EF-S są takie same mechanicznie i obiektyw EF-S można założyć na bagnet
    EF, jednak spora część canonowych szkieł na aps-c ma mocniej wsunięty w
    komorę lustra tył i lustro może uderzyć w tylną soczewkę obiektywu.

    > Z tym różnie bywa i nie mam pojęcia ja by to wyglądało dla moich DT bo
    > nie mam jak tego sprawdzić. W przypadku Samyanga 8mm wiem jak to wygląda
    > - paskudnie. Brzeg kadru i tak jest mało użyteczny a przy szerszym polu
    > widzenia - masakra. No ale to specyficzny obiektyw, więc nie warto
    > uogólniać.

    A ja bym się wkurzył, gdyby aparat nie pozwalał mi wyłączyć
    automatycznego trybu przechodzenia w cropa. W Nikonach można to
    wyłączyć, w bezlustrach ff Sony można to wyłączyć, tylko w lustrzankach
    ff Sony nie.
    Wcale nie tak mało szkieł dedykowanych niby do cropa kryje pełną klatkę,
    chociażby Nikkor 35/1.8 za 700 zł lub wspominany już Sony 50/1.8. Na
    bagnecie E Sony 10-18/4 kryje pełną klatkę od ogniskowej 12 mm. Poza tym
    praktycznie każdy obiektyw ma koło obrazowe nieco większe niż przekątna
    matrycy i wtedy w postprocesie można sobie zostawić więcej, niżby to
    wynikało z cropa x1.5. Zresztą w Nikonach można sobie włączyć tryb cropa
    x1.2.

    --
    marcin