  • Data: 2010-02-07 22:23:27
    Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Grzegorz pisze:
    > Hello Tomasz Pyra !:

    > Nie przesadzaj ....

    Tzn. ja tak o tym co wielu kierowców robi jako pierwsze po wyjechaniu z
    warsztatu który zmieniał hamulce - czyli sprawdza jakie to teraz żylety
    go hamują i czy mechanik dobrze wszystko poskładał.
    No i wtedy okazuje się że widocznie poskładał źle, bo coś drży przy
    hamowaniu.

    Cudów nie ma - nowe elementy nie stykają się cała powierzchnią, a
    jedynie punktowo, a powstałe naprężenia termiczne wykończą każą tarczę.

    > Tylko przy skrajnym badziewiu.

    No ja tam nigdy tarcz sobie nie pokrzywiłem. Staram się je jednak zawsze
    dość dokładnie dotrzeć.
    Te 200km to oczywiście orientacyjnie. Czasami można 200km przejechać bez
    dotykania hamulców, a z kolei jeżdżąc po mieście pewnie wszystko będzie
    już idealnie dopasowane znacznie szybciej.

    Zresztą wydaje mi się że jakoś samych materiałów tu gra drugorzędną rolę
    - raczej bałbym się że klocki z obu stron nie są prowadzone idealnie
    równolegle. I do tych minimalnych odchyłek klocek musi się dotrzeć żeby
    być równo dociskanym do tarczy.