-
Data: 2010-02-07 23:52:33
Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]DoQ pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Może za szybko zahamowałeś mocno nową tarczą i ją powyginałeś?
>> Nową tarczę przez pierwsze 200km należy traktować bardzo delikatnie.
>> Jedno mocniejsze hamowanie i masz po tarczach.
>
> ATSD jakies racjonalne wytlumaczenie takiego zachowania tarczy?
Nowy klocek nie przylega cała powierzchnią do nowej tarczy -
niedokładności w produkcji, nierównoległe prowadzenie klocków itp.
To są minimalne różnice, ale wystarczą do tego żeby nowy klocek pierwsze
hamowanie wykonał dotykając tarczy punktowo - np. którąś z krawędzi,
albo jakąś mikro górką na powierzchni klocka.
Siła ścisku tłoczka jest taka sama jak normalnie, ale klocek dotyka
tarczy małą powierzchnią. Hamowanie jest skuteczne (bo siła tarcia
zasadniczo nie zależy od powierzchni styku), ale tarcza nagrzewa się
tylko tam gdzie stykała się z klockiem. Czyli mały fragment tarczy
dostanie tyle ciepła co w normalnych warunkach dostałaby cała tarcza.
Skutkuje to tym że ten mały fragment rozgrzeje się jak głupi, a reszta
tarczy pozostanie chłodna - powstaną wielkie naprężenia które mogą z
łatwością zwichrować tarczę.
I dlatego pierwsze hamowania - jak z jajkiem. Potem można coraz mocniej,
ale nadal hamulce należy oszczędzać.
Przycisnąć można dopiero jak już ma się pewność, że klocek dokładnie
dotarł się do tarczy.
Zwłaszcza jest to ważne jak wymienia się tylko połowę - zazwyczaj
wymienia się klocki pozostawiając starą tarczę. Tarcza jest już wtedy
mocno nierówna, a klocek równy. Klocek musi się dotrzeć do krzywej
tarczy i to zajmie dużo więcej czasu niż jak jest nowa tarcza i klocek.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.10 00:27 DoQ
- 08.02.10 01:09 Tomasz Pyra
- 08.02.10 06:57 DoQ
- 08.02.10 07:12 MarcinJM
- 08.02.10 08:13 J_K_K
- 08.02.10 10:55 n...@o...pl
- 08.02.10 11:56 Jakub Witkowski
- 08.02.10 22:07 Artur Maśląg
- 08.02.10 22:26 Wmak
- 08.02.10 23:00 J.F.
- 09.02.10 07:52 MarcinJM
- 09.02.10 21:18 DoQ
- 09.02.10 21:17 DoQ
- 28.02.10 19:36 Adam 'Adak' Kępiński
- 28.02.10 19:37 Adam 'Adak' Kępiński
Najnowsze wątki z tej grupy
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
- serce boli
- Seicento vs Szydło, comes back :)
Najnowsze wątki
- 2025-01-30 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-30 DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- 2025-01-30 Błonie => Administrator systemów <=
- 2025-01-30 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-30 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-30 Faktura z czech.
- 2025-01-29 "Zorganizowana Grupa Przestępcza" poczeka na decyzję o ekstradycji z UK na wolności [RARS]
- 2025-01-29 Ostrów Wielkopolski => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-01-29 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-29 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-29 Poznań => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2025-01-29 Warszawa => Developer Microsoft Dynamics 365 Finance & Operations (D36
- 2025-01-29 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2025-01-29 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2025-01-29 Białystok => UX Designer <=