-
Data: 2010-02-08 01:09:02
Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]DoQ pisze:
> Tomasz Pyra pisze:
>>
>> Siła ścisku tłoczka jest taka sama jak normalnie, ale klocek dotyka
>> tarczy małą powierzchnią. Hamowanie jest skuteczne (bo siła tarcia
>> zasadniczo nie zależy od powierzchni styku), ale tarcza nagrzewa się
>> tylko tam gdzie stykała się z klockiem. Czyli mały fragment tarczy
>> dostanie tyle ciepła co w normalnych warunkach dostałaby cała tarcza.
>> Skutkuje to tym że ten mały fragment rozgrzeje się jak głupi, a reszta
>> tarczy pozostanie chłodna - powstaną wielkie naprężenia które mogą z
>> łatwością zwichrować tarczę.
>
> Przesadzasz, pierwsze dwa hamowania i nowy klocek zdziera calkowicie
> farbe zabezpieczajaca nowa tarcze, nie ma wiec mowy o jakims szczątkowym
> styku. Poza tym samych okładzin nie wycina pijana małpa.
Tyle że warstwa farby może być grubsza niż te niedokładności.
Tego typu połączenia po prostu się dociera - tak samo wiele innych
powierzchni wzajemnie pracujących też nie wycina pijana małpa, a jednak
wymagają dotarcia.
Zresztą co tu dużo mówić - wystarczy porównać powierzchnię klocka nowego
i zużytego. Zużyty jest gładki jak szkło, nowy jest wyraźnie porowaty.
Nie ma mowy żeby nowy klocek równomiernie rozłożył nacisk na nowej tarczy.
A nawet jeśli założymy że nowe tarcze i klocki do siebie pasują
idealnie, to zawsze pozostaje to, że tarcze zmienia się rzadziej niż
klocki, a jak stara tarcza dostanie nowy klocek to już z całą pewnością
do niej nie pasuje.
> ATSD: oni tez maja zalecenie turlac sie przez 200km i docierac klocki?
> http://www.youtube.com/watch?v=qh_7z-CJkBA
Wystarczy że zakładają elementy już do siebie dotarte.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.02.10 06:57 DoQ
- 08.02.10 07:12 MarcinJM
- 08.02.10 08:13 J_K_K
- 08.02.10 10:55 n...@o...pl
- 08.02.10 11:56 Jakub Witkowski
- 08.02.10 22:07 Artur Maśląg
- 08.02.10 22:26 Wmak
- 08.02.10 23:00 J.F.
- 09.02.10 07:52 MarcinJM
- 09.02.10 21:18 DoQ
- 09.02.10 21:17 DoQ
- 28.02.10 19:36 Adam 'Adak' Kępiński
- 28.02.10 19:37 Adam 'Adak' Kępiński
Najnowsze wątki z tej grupy
- Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- spalinki
- Odśnieżanie samochodu(1)
- wpadłem kołem w dziurę nocusz zdarza się
- Nigdy
- Odśnieżanie samochodu
- PV teraz
- Czy chodzenie jest ekologiczne?
- skurwiałe miasto
- e-paper
- Ściemniacze na parkingach
- kilka pytań o klimę
- genialny pomysł
- diesel z otwartą komorą
Najnowsze wątki
- 2025-02-25 rozliczenia policji
- 2025-02-25 Echhhhhh. Marzy mi się SWAP Audi A2 z 1.8 T ;-)
- 2025-02-25 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2025-02-25 Warszawa => SQL Developer <=
- 2025-02-25 Zbigniew Ziobro śmie sugerować "niedostatki niezawisłości" sędzi (wątpliwości co do bezstronności)
- 2025-02-25 Kraków => DevOps Engineer (Junior/Regular) <=
- 2025-02-25 Kraków => Front-end Developer <=
- 2025-02-25 Szpital
- 2025-02-24 Gniazdo + wtyk
- 2025-02-24 Dyrektor Toyoty miał rację. Elektryki to ślepa uliczka
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Białystok => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-24 Białystok => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-24 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-02-24 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst