eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Data: 2010-02-09 07:52:54
    Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Od: MarcinJM <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Jakub Witkowski pisze:
    > Ano zgoda, stara tarcza ma duże, widoczne wyżłobienia i dopasowanie
    > musi potrwać, ale nie są to przecież wieki.
    > Ale jednocześnie jest to argument na to że układ nowy klocek + nowa
    > tarcza dopasuje się w czasie proporcjonalnie krótszym (rząd? dwa?),
    > a nawet jeszcze szybciej dzięki wspomnianym chropowatościom.

    Dlatego nowe tarcze maja na swojej powierzchni "honowanie".
    Oczywiscie, ze nowy klocek i nowa tarcza uloza sie bardzo szybko, ale
    przez pierwsze hamowania maja mniejsza skutecznosc, co za tym idzie
    naciska sie hampel z duzo wieksza sila, zeby zapewnic normalna
    skutecznosc hamowania. I ten etap jest najgorszy dla tarczy/klocka.
    Powierzchnia skutecznego styku jest kilka razy mniejsza niz w dotartym
    ukladzie, a co za tym idzie energia, ktora trzeba wytracic skupia sie na
    kilkukrotnie mniejszej powierzchni, a poniewaz energia zamienia sie
    wylacznie w cieplo wiec temp musi byc wyzsza. I tym sposobem latwo jest
    przegrzac nowe tarcze/klocki.

    Jeszcze gorzej jest w ukladzie (ktory wg. mnie jest niedopuszczalny)
    nowe klocki + stara (lub nie przetoczona) tarcza.

    --
    Pozdrawiam
    MarcinJM

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: