eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNiestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    s.nask.pl!news.nask.org.pl!newsfeed00.sul.t-online.de!t-online.de!border2.nntp.
    dca.giganews.com!nntp.giganews.com!novia!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting
    .com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Date: Sun, 07 Feb 2010 22:23:27 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 36
    Message-ID: <hknb54$ldt$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <hkn523$507$1@news.onet.pl> <hkn79n$ct7$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    <hkn881$dml$3@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: bfh172.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1265577956 21949 83.28.45.172 (7 Feb 2010
    21:25:56 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 7 Feb 2010 21:25:56 +0000 (UTC)
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    In-Reply-To: <hkn881$dml$3@news.onet.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2253185
    [ ukryj nagłówki ]

    Grzegorz pisze:
    > Hello Tomasz Pyra !:
    >
    >>> Ps. Dodatkowo po dzwonku, miałem mocne bicie przy hamowaniu,
    >>> wymieniłem tarcze - ustąpiło. Ale teraz tak jakbym również ponownie
    >>> miał bicie przy hamowaniu, ale bardzo delikatne. Może ma to coś z tym
    >>> wspólnego?
    >>
    >> Może za szybko zahamowałeś mocno nową tarczą i ją powyginałeś?
    >
    > Nie przesadzaj ....

    Tzn. ja tak o tym co wielu kierowców robi jako pierwsze po wyjechaniu z
    warsztatu który zmieniał hamulce - czyli sprawdza jakie to teraz żylety
    go hamują i czy mechanik dobrze wszystko poskładał.
    No i wtedy okazuje się że widocznie poskładał źle, bo coś drży przy
    hamowaniu.

    Cudów nie ma - nowe elementy nie stykają się cała powierzchnią, a
    jedynie punktowo, a powstałe naprężenia termiczne wykończą każą tarczę.

    >> Nową tarczę przez pierwsze 200km należy traktować bardzo delikatnie.
    >> Jedno mocniejsze hamowanie i masz po tarczach.
    >
    > Tylko przy skrajnym badziewiu.

    No ja tam nigdy tarcz sobie nie pokrzywiłem. Staram się je jednak zawsze
    dość dokładnie dotrzeć.
    Te 200km to oczywiście orientacyjnie. Czasami można 200km przejechać bez
    dotykania hamulców, a z kolei jeżdżąc po mieście pewnie wszystko będzie
    już idealnie dopasowane znacznie szybciej.

    Zresztą wydaje mi się że jakoś samych materiałów tu gra drugorzędną rolę
    - raczej bałbym się że klocki z obu stron nie są prowadzone idealnie
    równolegle. I do tych minimalnych odchyłek klocek musi się dotrzeć żeby
    być równo dociskanym do tarczy.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: