  • Data: 2010-02-09 21:17:25
    Temat: Re: Niestabilność samochodu przy ~50km/h - przyczyny?
    Od: DoQ <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    MarcinJM pisze:

> [...]
    > Oczywiscie, ze nowy klocek i nowa tarcza uloza sie bardzo szybko, ale
    > przez pierwsze hamowania maja mniejsza skutecznosc, co za tym idzie
    > naciska sie hampel z duzo wieksza sila, zeby zapewnic normalna
    > skutecznosc hamowania. I ten etap jest najgorszy dla tarczy/klocka.
    > Powierzchnia skutecznego styku jest kilka razy mniejsza niz w dotartym
    > ukladzie, a co za tym idzie energia, ktora trzeba wytracic skupia sie na
    > kilkukrotnie mniejszej powierzchni, a poniewaz energia zamienia sie
    > wylacznie w cieplo wiec temp musi byc wyzsza. I tym sposobem latwo jest

    LOL ale ten pierwszy etap to nie jest 200km, a nawet nie 50km.
    Na przykladzie doswiadczenia - na tego typu "lekkie" docieranie nie ma
    reklamacji, nikomu nic nie bije. Klient wsiada i eksploatuje samochod
    tak jak to robil przedtem.

    > Jeszcze gorzej jest w ukladzie (ktory wg. mnie jest niedopuszczalny)
    > nowe klocki + stara (lub nie przetoczona) tarcza.

    No pewnie :) Najlepiej od razu wymienic łożyska piast przy okazji. Aaa i
    obowiazkowo wywazyc opony ;)

    Pozdrawiam
    Pawel