    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Nieco OT ale trudno o lepszą grupę :)
    Date: Fri, 25 Aug 2023 15:23:00 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1me7g8357b3km$.5y32eg2620z5$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <18wxgkfdi5qmq$.c8ad9dacvz4q.dlg@40tude.net>

    Pan J.F napisał:

    > Skoro robią te kapsułki, to ktos takie chce.

    Dlatego Szwajcarzy nie poszli z torbami. Takiego co chce farbę, mamy
    narazie jednego.

    > Wiec albo nie wolno, albo sie nie da.
    >
    > Kapsułki wolno, a innego wyrobu nie wolno?
    > Dziwne by to troche było, ale niezmierzone sa meandry prawa.

    Może być "zakaz wprowadzania do obrotu farb zawierających materiały
    promieniotwórcze". To całkiem sensowne by było, choćby dlatego, że
    taką farbę można zeżreć. W kapsułce jest gaz. Lżejszy od powietrza.
    Jest go bardzo niewiele. Szkło kapsułki jest barierą dla promieniwania.
    A jak się nawet stłucze, to gaz się ulotni. Tryt i tak jest w powietrzu.

    --
    Jarek