eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Date: Fri, 14 May 2010 00:34:47 +0200
    Organization: -
    Lines: 36
    Message-ID: <h...@4...com>
    References: <hsb7pr$sup$1@speranza.aioe.org> <hsbcjh$qjk$1@news.onet.pl>
    <hsbcvs$1oj$1@news.dialog.net.pl> <hsbg2g$6ho$1@news.onet.pl>
    <hsbgdo$7pi$1@news.onet.pl> <s...@d...wkurw.org>
    <9...@d...googlegroups.com>
    <hsc790$epo$1@inews.gazeta.pl> <Pine.WNT.4.64.1005120205110.3944@quad>
    <hsdt3b$aih$1@news.onet.pl> <hsgq6o$cns$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1273790085 26890 82.143.187.50 (13 May 2010 22:34:45 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Thu, 13 May 2010 22:34:45 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Forte Agent 1.93/32.576 English (American)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2279994
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 13 May 2010 14:10:51 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
    >J.F. pisze:
    >> Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja.
    >Nie? Może kolor się nie podoba?

    Czerwone sa ohydne :-)

    >> Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie zamknie.
    >> Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro.
    >
    >To co napisałeś przypomina mi argumentację z lat 40 w USA (nie tylko).
    >Na przestrzeni lat widać, że likwidacja tramwajów była błędem i w
    >zasadzie cała Europa od lat 80 w wraca do tramwajów, jako taniego,
    >ekologicznego, szybkiego i atrakcyjnego środka komunikacji miejskiej.
    >Jeśli mam możliwość wyboru transportu po mieście, to zdecydowanie
    >wybieram metro + tramwaj - w korkach to nie stoi, spóźnień zasadniczo
    >nie ma, dojeżdża w czasie przewidywalnym i krótkim. Nie wspomnę już
    >o braku problemów z parkowaniem itd. ...

    Ale ja o wadach a nie o zaletach.
    Masz tory - wydzielone, bo inaczej stoi w korku. Obok toru musi byc
    trawniczek, bo przystanki maja swoja szerokosc.
    Z tego trawniczka nie ma zadnego pozytku - ilez miejsca sie marnuje.
    Skrecajacy w prawo tramwaj wymaga osobnej fazy na swiatlach.

    Autobus korzysta z tej samej drogi. Wymaga tylko zatok na przystanki
    co pewien czas. Przestrzen miedzy nimi mozna wykorzystac na parking.
    Gdyby tak zlikwidowac wydzielone torowiska, to by przybylo po dwa pasy
    ruchu - mozna by buspas zrobic a samochodom by i tak sie polepszylo.

    Troche inaczej by to wygladalo gdyby przerzucic przystanki tramwajow
    za skrzyzowania. Ale pewnie nie udaloby sie zrobic zielonej fali dla
    samochodow i tramwajow jednoczesnie.

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: