-
Data: 2010-05-14 10:30:06
Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 14 Maj, 00:34, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> On Thu, 13 May 2010 14:10:51 +0200, Artur 'futrzak' Maśląg wrote:
>
> >J.F. pisze:
> >> Ja tam musze stwierdzic ze tramwaje do miasta nie bardzo pasuja.
> >Nie? Może kolor się nie podoba?
>
> Czerwone sa ohydne :-)
>
> >> Mocno koliduja z ruchem samochodowym, ktorego sie przeciez nie zamknie.
> >> Co innego autobusy i trolejbusy. No i oczywiscie metro.
>
> >To co napisałeś przypomina mi argumentację z lat 40 w USA (nie tylko).
> >Na przestrzeni lat widać, że likwidacja tramwajów była błędem i w
> >zasadzie cała Europa od lat 80 w wraca do tramwajów, jako taniego,
> >ekologicznego, szybkiego i atrakcyjnego środka komunikacji miejskiej.
> >Jeśli mam możliwość wyboru transportu po mieście, to zdecydowanie
> >wybieram metro + tramwaj - w korkach to nie stoi, spóźnień zasadniczo
> >nie ma, dojeżdża w czasie przewidywalnym i krótkim. Nie wspomnę już
> >o braku problemów z parkowaniem itd. ...
>
> Ale ja o wadach a nie o zaletach.
> Masz tory - wydzielone, bo inaczej stoi w korku. Obok toru musi byc
> trawniczek, bo przystanki maja swoja szerokosc.
> Z tego trawniczka nie ma zadnego pozytku - ilez miejsca sie marnuje.
> Skrecajacy w prawo tramwaj wymaga osobnej fazy na swiatlach.
>
> Autobus korzysta z tej samej drogi. Wymaga tylko zatok na przystanki
> co pewien czas. Przestrzen miedzy nimi mozna wykorzystac na parking.
> Gdyby tak zlikwidowac wydzielone torowiska, to by przybylo po dwa pasy
> ruchu - mozna by buspas zrobic a samochodom by i tak sie polepszylo.
>
> Troche inaczej by to wygladalo gdyby przerzucic przystanki tramwajow
> za skrzyzowania. Ale pewnie nie udaloby sie zrobic zielonej fali dla
> samochodow i tramwajow jednoczesnie.
>
Ladnie to opisales.
W teori tramwaje sa fajne ale w praktyce nawet majac duzo przywilejow
albo z nich nie korzystaja albo przeszkadzaja innym. (np. przystanki
przed tunelem pod starym miastem w wawie. o buspasie na moscie
lazienkowskim nie wspomne (miejscami sa po dwa pasy dedykowane
zbiorkomowi i po jednym dla samochodow)).
Same tramwaje sa nijakie. Ale ich sposob uzycia jest beznadziejny.
--
Lukasz Sczygiel
Następne wpisy z tego wątku
- 14.05.10 19:43 Artur Maśląg
- 14.05.10 21:46 J.F.
- 15.05.10 10:55 Artur Maśląg
- 15.05.10 11:10 J.F.
- 15.05.10 13:38 Artur Maśląg
- 15.05.10 14:32 J.F.
- 15.05.10 14:53 Artur Maśląg
- 15.05.10 15:13 J.F.
- 15.05.10 15:14 Adam Płaszczyca
- 15.05.10 15:21 Adam Płaszczyca
- 15.05.10 15:41 Adam Płaszczyca
- 15.05.10 15:44 Shrek
- 15.05.10 16:50 J.F.
- 15.05.10 22:39 Robert Rędziak
- 15.05.10 23:05 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 300km/h
- Jaka nawigacja z asystentem zmiany pasa ruchu?
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=