  • Data: 2010-05-15 13:38:52
    Temat: Re: Nie znacie dnia ani godziny ...
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-05-15 11:10, J.F. pisze:
    (...)
    > W celu wykorzystania pozytku, o ktorym twierdzisz ze istnieje :-)

    Nie wszystko w mieście ma służyć do wykorzystania na potrzeby ruchu
    kołowego - wręcz bym stwierdził, że tylko jego część. Ta Twoja
    'znienawidzona' trawka znakomicie poprawia estetyką miasta, że o
    tzw. 'powierzchni aktywnej biologicznie' nie wspomnę. Życie w
    mieście to nie tylko betonowa pustynia....

    > Teza moja byla taka ze tramwaj zajmuje sporo miejsca w miescie.

    Trudno - idealnych rozwiązań nie ma. Jest jeszcze możliwość puszczenia
    estakadami nad drogami/jezdniami/itd.

    > A miejsca w miastach z reguly brakuje.

    Trudno - lepszy tramwaj niż samochody osobowe.

    > Ale tory przebiegaja tez przez waskie gardla.

    Owszem, przebiegają, ale z racji wydzielonych torowisk
    (oraz uprzywilejowania w ruchu) nie uczestniczą w korkach
    z tego tytułu (bądź tylko w niewielkiej części).

    > No chyba ze puscisz je calkowicie niezaleznie .. ale tam mozna by
    > samochody puscic :-)

    Tam nie mam miejsca dla samochodów - jest za to miejsce do szybkiej,
    wydajnej i ekologicznej komunikacji miejskiej. I tak się też robi.

    > IMO tylko ekologicznym. Choc zeby tramwaj jechal to gdzies tam
    > elektrownia dymi.

    Nie musi dymić, a jeśli już, to gdzieś tam, gdzie są różne urządzenia
    do neutralizacji tego 'dymienia'. Sugerujesz, że produkcja paliw i
    efekty ich spalania są choć w niewielkim stopniu do tego porównywalne?

    > Ot taki przyklad - bedziemy mieli we wroclawiu stadion. Jest kolo
    > niego tor tramwajowy. Tylko ze tramwaj przejedzie jeden co dwie minuty
    > przez skrzyzowanie, dowozac ~100osob/min.
    > 6000/h - a stadion liczy 40 tys.
    > Jesli by wydluzyc przystanki to moze by przejechaly dwa na jednych
    > swiatlach, co i tak da tylko 12k/h.
    >
    > A droga obok torow spokojnie moze przemknac 4-6 autobusow na zmiane
    > swiatel. I wcale nie musza sie zatrzymywac na przystankach.

    Nie wiem o czym miałby świadczyć Twój przykład - tramwaj jest
    wydajniejszy 2-3 razy od jego odpowiednika autobusowego, natomiast
    nigdzie nie twierdziłem, że ma/może zastąpić w pełni transport
    kołowy (w szczególności z Twoją argumentacją, że autobusy nie
    muszą się zatrzymywać na przystankach). Inna sprawa, że te dwa
    znienawidzone przez Ciebie tramwaje przewiozą tyle osób co te
    4-6 autobusów. Nie wspomnę już o tym, że na fragmentach tras
    można stosować pasy tramwajowo-autobusowe ze wspólnymi przystankami.

    > Na szczescie jest tam tez tor kolejowy i mozna dowiezc kilkanascie
    > wagonow co pare minut z dalszych czesci miasta.

    A kto jest właścicielem torów kolejowych?

    Jak chcesz mieć dobrze rozwiązany transport w mieście, to niestety
    będziesz musiał zwrócić się z tym do zarządu miasta. Wrocław ma
    fatalną infrastrukturę drogową, podobnie jak komunikację publiczną.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.