    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Nie badz pan glab, praw fizyki pan nie oszukasz
    Date: Mon, 23 Apr 2012 06:27:56 -0700 (PDT)

    On Monday, 23 April 2012 14:05:17 UTC+1, J.F wrote:

    > Ale ma parowa, na jedno wychodzi.

    Nie na jedno. Chciałem Ci pokazać że da się kontrolować ciśnienie bez naczynia
    wzbiorczego. Obieg reaktora jest całkowicie wypełniony wodą. Lokalnie w tym zbiorniku
    podgrzaną i zagotowaną, ale tam jest to samo ciśnienie jak w reaktorze, tylko
    temperatura wyższa. Tak czy siak, nie jest to element pasywny, trzeba go zasilać i
    sterować, nie ma żadej membrany. Analogia do naczynia wzbiorczego jest bardzo
    odległa.

    > Kolega tez musi jakas "poduszke"
    > miec, no chyba ze nie ma, i dlatego mu teraz cieknie :-)

    Nie wiadomo co cieknie i jak dużo, byc może ta poduszka jest uszkodzona i sztywność
    całego układu jest bardzo wysoka- ucieka jedna kropelka i całe ciśnienie opada do
    zera.

    > Konstrukcja reaktora rozumiem na tyle solidna ze jak wytrzymuje
    > podcisnienie po wylaczeniu, czy tam powoli cos wpuszczaja ?
    > No bo tez coz to jest -1 bar dla konstrukcji wytrzymujacej +165 ..

    Że co? A skąd by tam się miało wziąć podciśnienie po wyłączeniu? Zresztą wyłączyć
    reaktor to nie jest tak jak wyłączyć żarówkę, tam się pompuje wodę przez całe
    miesiące.
    Konrad