  • Data: 2012-04-24 15:37:57
    Temat: Re: Nie badz pan glab, praw fizyki pan nie oszukasz
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, 24 April 2012 11:09:44 UTC+1, J.F wrote:

    > Czyli moze.

    Nie może. Przeczytaj co to ten PBMR.

    > Nawiasem mowiac google podpowiada ze tam jest troche
    > wodoru, tylko nie wiem - celowo dodany, czy jako efekt pracy rdzenia
    > wytwarzany.

    Wodór jest produktem reakcji, konstrukcja prętów paliwowych w PWR nie może zapewnić
    stuprocentowego odprowadzania go, więc jakaś ilość się go tam pałęta w zbiorniku
    reaktora w postaci rozpuszczonej w wodzie. Tam w pokrywie jest coś do wyłapywania go
    zanim pójdzie dalej, ale to są ilości zaniedbywalne dla pracy pomp i wytwornic pary.
    Gdyby go było dużo wytrąconego w postaci gazowej, lokalne zmiany w wymianie ciepła w
    rurkach spowodowałyby ich przedwczesne zniszczenie zmęczeniowe, nie mówiąc o efektach
    na łopatkach wirników pomp. No i powodowałby niekontrolowany wzrost ciśnienia...

    Przypominam sobie wizytę w JET koło Oxfordu. Jedn pan pokazywał strefy na przekroju
    tokamaka: Here we inject hydrogen, here is the plasma, and here is where the heavy
    products go: helium and other debris. To mówiąc, machnął ręką na sam dół, do zenzy,
    robiąc przy tym minę jakby mówił o pracy zsypu w bloku.

    Konrad