  • 61. Data: 2009-06-24 17:14:23
    Temat: Re: Netbook do zdjec
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > Haaaa dobre pytanie. To jest dosyc trudne bo maly jest master duzy
    > slave, chyba ze podlaczysz cos pod gniazdo ZIF (niewlutowane) to wtedy
    > ZIF jest master a mały slave. Gdzies widzialem fotki jak zmienic dysk do
    > Dela Mini 9 aby dobrze dziala na miejscy tego malego (wlasnie chodzilo o
    > sprawy M/S). ZTCP to te dyski mają być "cable select" i to EEE steruje
    > który jest master a który slave.

    No właśnie mam taki problem, że po kupnie runcore komputer nie bardzo chce
    startować - wywala się że nie znalazł mastera (szuka długo i po f1 idzie
    dalej). Oba się wstawiają na slave na dwóch kanałach.

    > AKTUALNIE NIE MA. Sa tylko "preorder", ponadto nie chce mi sie zamawiac
    > ze stanów. Kupie chyba SyperTalenta na SATA, troche wolniejszy ale
    > wysylka z EUR.

    Jak kupowałem to również nie było ich. Następnego dnia już były, dwa dni
    później już nie było itd.. :) Tak że warto po prostu zrobić preorder.

    > Tak, z tym ze gniazda ZIF do 1.8" nie wlutowali.

    Mi go nie potrzeba, ale operacja też nie jest tak trudna :)

    > Aaaaa no a narzut na obsluge plików? Zobacz wykresiki z ATTODiskcośtam ;-)

    No narzut będzie z pewnością, ale pytanie - ile realnie jest? :)

    A na czym jest ten modem? (złącze)

    d.

  • 62. Data: 2009-06-24 21:16:16
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

    > No właśnie mam taki problem, że po kupnie runcore komputer nie bardzo
    > chce startować - wywala się że nie znalazł mastera (szuka długo i po
    > f1 idzie dalej). Oba się wstawiają na slave na dwóch kanałach.

    Runcore jest SATA więc mały powinien zostać masterem... pewnie trzeba
    zewrzec/rozewrzec jakies dwa piny ;-) Poszukaj na forum eeeuser.com.

    > Jak kupowałem to również nie było ich. Następnego dnia już były, dwa
    > dni później już nie było itd.. :) Tak że warto po prostu zrobić
    > preorder.

    A jak clo/VAT? Bo nie bardzo mam ochote biegac z papierami przez pare dni :/

    > Mi go nie potrzeba, ale operacja też nie jest tak trudna :)

    No nie jest. Wlutowalem, ale pewna wprawa w poslugiwaniu się lutownica jest
    przydatna. Natrudniejsze bylo zdjecie plomby gwarancyjnej tak aby nie
    uszkodzić jej.

    > No narzut będzie z pewnością, ale pytanie - ile realnie jest? :)

    No duze pliki lecą ponad 17MB/s z tego co pamietam.

    > A na czym jest ten modem? (złącze)

    Taki pendrive na USB (Huawei E160). Nawet sie sprawdza.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 63. Data: 2009-06-24 21:53:08
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Mikolaj Tutak wrote:
    > Runcore jest SATA więc mały powinien zostać masterem... pewnie trzeba
    > zewrzec/rozewrzec jakies dwa piny ;-) Poszukaj na forum eeeuser.com.

    GRrr... czyli szukanie gdzieś, lecz niewiadomo gdzie...
    Wredol właśnie się zrobił slave i brak mastera robi duży lag przy starcie.
    Co ciekawe jak go w biosie wyłączyłem to w ogóle znikł :) A za to nie mam
    czekania, jednak też że f1.

    > A jak clo/VAT? Bo nie bardzo mam ochote biegac z papierami przez pare
    > dni :/

    Nie płaciłem go, przesyłka jest lekka i mała.

    > No nie jest. Wlutowalem, ale pewna wprawa w poslugiwaniu się lutownica
    > jest przydatna. Natrudniejsze bylo zdjecie plomby gwarancyjnej tak aby
    > nie uszkodzić jej.

    Heh :)

    > No duze pliki lecą ponad 17MB/s z tego co pamietam.

    Na jakich to kartach? Testowałem kilka moich i ani jedna nie była powyżej
    10MB/s w realnym transferze.

    > Taki pendrive na USB (Huawei E160). Nawet sie sprawdza.

    Znaczy wlutowywałeś go? :)
    Bo jak wystające coś to bez sensu. Podpięcie cruzera do tego kompa
    zwiększa go zbyt bardzo :)

    d.

  • 64. Data: 2009-06-25 08:16:00
    Od: "Mikolaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@send.no.spam>

    dominik wrote:

    > GRrr... czyli szukanie gdzieś, lecz niewiadomo gdzie...

    http://forum.eeeuser.com/ (na 80% to bylo na tej stronie)
    Wymiana dysku (tego małego) w EEE901 na Runacore dla Della Mini 9.

    > Wredol właśnie się zrobił slave i brak mastera robi duży lag przy

    A dlatego zaprzestalem zabaw z dyskami w EEE901 bo juz mialem dosyc. Kupilem
    wolny 32GB i trzymam na nim "Program Files" i inne rzeczy których nie
    zapisuje często.

    > starcie. Co ciekawe jak go w biosie wyłączyłem to w ogóle znikł :) A
    > za to nie mam czekania, jednak też że f1.

    Zresetuj ustawienia BIOSu. Ten bios tak ma ze wylaczony dysk znika z listy -
    fuuuu.

    > Nie płaciłem go, przesyłka jest lekka i mała.

    No to jak juz powalczysz z M/S to moze tez zamowie ;-)

    > Na jakich to kartach? Testowałem kilka moich i ani jedna nie była
    > powyżej 10MB/s w realnym transferze.

    Sandisk Ultra II

    > Znaczy wlutowywałeś go? :)
    > Bo jak wystające coś to bez sensu. Podpięcie cruzera do tego kompa
    > zwiększa go zbyt bardzo :)

    NIe wlutowalem, ale mozna to zrobic :]

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 65. Data: 2009-06-25 21:07:45
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "dominik" h1groq$lco$...@i...gazeta.pl

    > Nie wiem w jakim, wiem że taki model jest:
    > http://ujeb.pl/intelki/

    Keszu dwakroć więcej, korów także, ale liczba tranzystorów taka sama...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 66. Data: 2009-06-27 09:12:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Jun 2009, dominik wrote:

    > A doczytałeś, że mam jeszcze Win7? :)

    Mea culpa, bo sam zainstalowałem dopiero w piątek i nie
    pomyślałem że to nie XP :D

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2009-06-28 10:49:19
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    dominik pisze:
    > Też testowałem i czysty Win7 w stosunku do czystego XP chodzą dość
    > podobnie.

    Czysty pewnie tak.

    > Ale Win7 tez można poustawiać naprawdę mocno w tym powyłączać kilka
    > mniej potrzebnych rzeczy :D

    Jeśli będzie dobra dokumentacja i narzędzia do obgryzania w7 to
    zobaczymy. Samo wyłączanie z poziomu systemu to (dla mnie) za mało.
    Komputer ma wstać w kilkadziesiąt sekund, zwłaszcza netbook, z siecią i
    wszystkim, co potrzebne do pracy.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 68. Data: 2009-06-28 11:02:25
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Mikolaj Tutak pisze:

    > Mozesz wrzucic "check liste" co pozmieniałeś? Co masz na mysli mowiąc
    > indeksowanie obrazów?

    Do nlite:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/nlite.zip
    Tylko to jest naprawdę ''ostro pojechane'' - nie ma playera, outlooka,
    wszystkich śmieci w stylu lupki, edytora video czy wordpada itd.
    Właściwie nic tam nie ma, nawet defraga (polecam JkDefragPortable).
    Wszystkie ''dymki'' i animacje mam powyłączane, latencje
    zminimalizowane. Potem robię upgrade łat, ale bez ie (zostaje ie6,
    którego nie używam do niczego oprócz ściągania łat), bez .net
    (wystrzegam się takich programów - środowisko spowalnia system) oraz
    javy. Jak coś wymaga takowych (jakiś bank np.), zakładam mu virtuala. Na
    to wrzucam programy skompresowane thinstallem i w ten sposób całość
    praktycznie instaluje się około godziny. W ''dodaj/usuń programy'' mam
    wyłącznie drivery i msvirtual :)
    I oczywiście zasada zastępowania kobył: adobe reader>foxit reader, nero
    itp> wtyczka do tc albo jak ktoś nie lubi, CDBurner itd; większość
    takich programów ma swoje zastępniki.
    Indeksowanie obrazków - robienie miniatur (thumb.db). Podobnie
    indeksowanie plików (właściwości dysku). Zresztą na system mam partycję
    na facie. Nie używam wyszukiwarki systemowej ani systemowego podglądu,
    do jednego mam tc, do drugiego irfanview.

    Taki system ma jedną wadę - na obcych komputerach dostaję gorączki :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /uwaga! - opinie, które głoszę nie stanowią prawa, dogmatów ani aksjomatów/

  • 69. Data: 2009-06-28 11:06:14
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Adam 'Adak' Kępiński pisze:
    > Ew. tu pytanie rowniez do Janka - chce zrobic wreszcie wlasny obraz XP
    > pod ten komputer - co proponujecie powywalac? Ew. ma ktos z Was zrobiony
    > juz taki obraz? Nie chce mi sie tracic czasu, a moze uda sie skrozystac
    > z czyjegos doswiadczenia, zamiast eksperymentowac.

    Dużo by pisać, obok dałem link do takiego ''ostrego'' obrazu, zaczytaj w
    nlite (trzeba chyba wczytać wszystkie po kolei - ten sposób importu nie
    jest dla mnie jasny, ale działa), potem ewentualnie dodaj to, co Ci się
    może przydać. Program sam zadba o brakujące biblioteki.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /kupiłem aparat, więc jestem fotografem, znam painta, więc jestem grafikiem/

  • 70. Data: 2009-06-28 11:11:58
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Janko Muzykant pisze:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/temp/nlite.zip

    He, tam był wbity numer seryjny, który trzeba zastąpić własnym. Nie chcę
    jednak go ujawniać, bo mi ktoś napisze, że to piractwo więc zastąpiłem
    go iksami. Chodzi o wpisy w trzech plikach:
    CDKey = "XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX"

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /szukam plugina do firefoxa wycinającego wiadomości sportowe i politykę/